Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،  رضا اردکانیان وزیر نیرو ظهر سه شنبه در جریان افتتاح ویدئو کنفرانسی طرح افزایش ظرفیت نیروگاه شاهرود گفت: تلاش در عرصه نوینی از تولید در سالی که به نام جهش تولید مزین است یکی از سیاست‌های وزارت نیرو افزایش راندمان سازه‌ها و سرمایه‌های موجود است.روزی در این کشور همه ظرفیت نصب شده نیروگاهی کمتر از ۱۰ درصد فعلی بود و آن مقدار هم هر کدامش تکنولوژی یک کشور از یک گوشه دنیا را می‌خواست زیرا همه آنها سهمی از درآمدهای نفتی ایران می‌خواستند به نحوی که در سال‌های جنگ وقتی بخشی از نیروگاه‌ها آسیب می‌دید و ما در صدد استفاده از تجهیزات و قطعات جایگزین بودیم، این امکان به سختی فراهم می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردکانیان تاکید کرد: امروز به برکت خون شهدا و ثمره انقلاب اسلامی به جایی رسیده‌ایم که نه تنها در ساخت نیروگاه‌ها ، زیربنا و زیرساخت تولید و توسعه و عمران کشور منطقه روی پای خود هستیم بلکه در مرزهای دانش به سمت افزایش بهره‌وری و راندمان سرمایه‌هایمان هستیم که نیروگاه حرارتی شاهرود یکی از این تلاش‌ها و دستاوردها است.

او گفت: بخش خصوصی صنعت برق ایران با انگیزه و توان خوبی برای استفاده بهتر از فرصت‌های موجود در راستای خدمت به مردم استفاده کنیم که این قابل تقدیر است.

اردکانیان با بیان اینکه شهرستان شاهرود به واسطه قرارگیری در موقعیت جغرافیایی ویژه دارای ظرفیت‌های خوبی برای برق رسانی است، ابراز کرد: امیدواریم بتوانیم شاهد توسعه بیشتر این صنعت در شاهرود باشیم.

او در خصوص درخواست مسئولان استان سمنان و به خصوص شاهرود برای توسعه نیروگاه حرارتی و همچنین خورشیدی، بیان کرد: حال که شرایط بازپرداخت هزینه از محل صرفه‌جویی سوخت فراهم شده، ما به محض اخذ مصوبه از هیئت وزیران انشاالله قرار دادهای خوبی برای استان سمنان خواهیم داشت.

وزیر نیرو با بیان اینکه ارتقای توان تولید نیروگاه شاهرود سرآغازی برای سلسله فعالیت‌ها در استان سمنان است، ابراز کرد: این اشتیاق و تاکید بر واگذاری طرح های بیشتر به بخش خصوصی فعال در این عرصه چه در بخش نیروگاه‌های تجدید پذیر و چه نیروگاه‌های حرارتی نشان دهنده این است که صنعت برق و وزارت نیرو هرچند مبالغ هنگفتی بدهکار است اما از خوش حساب و مورد اعتمادترین بدهکاران محسوب می‌شود و این اشتیاق را برای مشارکت بیشتر در طرح های بیشتر ایجاد می کند.

اردکانیان گفت: امید است تا با برداشتن بارهای مالی از دوش سرمایه گذاران بخش خصوصی، به آنها مجال و فرصت بهتری برای مشارکت داده شود.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهش تولید تولید برق نیروگاه ها بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۸۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۸۰۰ نیروگاه کوچک مقیاس در کشور راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد زهرایی ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در سطح روستاهای استان سمنان در بخش درجزین با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، خدمت رسانی به خصوص به روستاها و مناطق محروم را رسالت بسیج سازندگی دانست.

وی با اشاره به ارائه خدمت در راستای توانمند سازی نقاط کم برخوردار در سراسر کشورمان، تاکید کرد: به همت بسیج سازندگی و با همکاری کمیته امداد و وزارت نیرو، دو هزار و ۸۶۴ نیروگاه کوچک مقیاس خانگی در نقاط محروم کشور راه اندازی شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه امروز در استان سمنان نیروگاه کوچک مقیاس عمدتاً در مناطق روستایی و کم برخوردار به صورت متمرکز و همزمان افتتاح می‌شود، تاکید کرد: وزارت نیرو برق تولیدی این نیروگاه‌ها را خریداری و هم برق مورد نیاز استان‌ها تأمین می‌شود و هم خانواده‌ها به لحاظ مالی و اقتصادی توانمند می‌شوند.

فرمانده سپاه حضرت قائم (عج) استان سمنان نیز در این مراسم با بیان اینکه در گام اول ۲۱۳ نیروگاه کوچک مقیاس خورشیدی در استان راه اندازی و تا پایان سال، ۳۵۰ نیروگاه خورشیدی دیگر به بهره برداری خواهد رسید، گفت: ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس، طی تفاهم نامه‌ای با کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان ایجاد خواهد شد.

سردار منصور شوقانی بیان کرد: به واسطه اینکه سمنان استانی صنعتی است این آمادگی وجود دارد که شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی با بسیج سازندگی تفاهم نامه و قرار دادهایی را امضا و برق مورد نیازشان از طریق همین نیروگاه‌ها تأمین شود در این راستا همچنین ایجاد شش نیروگاه در کارخانجات استان سمنان هدف گذاری شده است.

کد خبر 6099613

دیگر خبرها

  • دستورات ویژه وزیر نیرو برای خراسان جنوبی
  • ساخت ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تسریع شود
  • ۲۸۰۰ نیروگاه کوچک مقیاس در کشور راه اندازی شد
  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم