Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@11:04:57 GMT

اولویت اول مجلس یازدهم حل مسائل معیشتی است

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۹۶۴۸

اولویت اول مجلس یازدهم حل مسائل معیشتی است

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز پارلمان، پس از ارائه گزارش پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره افزایش قیمت ارز گفت: نظارت مجلس یازدهم در حوزه اقتصادی ملموس و شفاف بوده و به‌طور قطع تعامل لازم و نظارت جدی با وزرای دولت و سازمان‌های مسئول خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مردم مطمئن باشند که به‌طور دقیق گزارش‌های نوبتی به آنها داده می‌شود و مجلس شورای اسلامی در عمل به وضعیت اقشار ضعیف و مستضعف جامعه خواهد پرداخت.

رئیس مجلس تأکید کرد: مردم مطمئن باشند که اولویت اول مجلس یازدهم حل مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی است؛ اولویت ما نظارت است و این نظارت از حوزه اقتصادی شروع می‌شود.

قالیباف با اشاره به زمان تشکیل کمیسیون‌های تخصصی مجلس، گفت: کمیسیون‌های تخصصی مجلس براساس اصلاح آیین‌نامه و در زمان معین، یعنی در یکشنبه این هفته تشکیل شد و تأخیری در شکل‌گیری کمیسیون‌ها وجود نداشت.

وی ادامه داد: کمیسیون‌ها از روز یکشنبه کار خود را آغاز کردند و کمیسیون اقتصادی از روز یکشنبه تا امروز سه جلسه برگزار کرده است.

رئیس مجلس تأکید کرد: یکی از موضوعات اساسی که امروز گرفتار آن هستیم، بحث اصلاح ساختار بودجه است، سالیانی است که بودجه با این ساختار بسته شده و در نهایت با کسری بودجه مواجه شده و از روش‌هایی این کسری جبران شده که مشکل‌آفرین بوده و اکنون این حجم از نقدینگی را رقم زده است، اصلاح ساختار بودجه دستور اول مجلس یازدهم است.

قالیباف تصریح کرد: در حوزه بازار بورس کمیسیون اقتصادی مجلس تلاش خواهد کرد تا به این بازار عمق ببخشد، از یکسو باید عمق‌بخشی به بازار بورس مورد توجه باشد و از یکسو بین تقاضا و عرضه این عرضه است که باید در اولویت قرار گرفته تا در راستای عمق‌بخشی بازار پیش برویم، در این حال نقدینگی موجود در بازار به سمت تولید رفته که اشتغال پایدار ایجاد می‌کند و از سویی دیگر در کنترل تورم نیز نقش بسزایی دارد.

وی تأکید کرد: در اولین جلسه‌ای که آقای نوبخت در مجلس برای ارائه گزارش حضور یافت، در همین تریبون بحث اصلاح ساختار بودجه مطرح شد و در ظرف دو هفته گذشته، ایشان برنامه‌هایی را به مجلس فرستاده و جلسات متعددی با بخش‌های اقتصادی و سازمان برنامه و بودجه برگزار شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اولویت اول ما اصلاح ساختار بودجه بوده تا مشکلات اقتصادی ریشه‌ای حل شود.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: غلامرضا منصوری پرونده اکبر طبری جمعیت امام علی جمشید پژویان شارمین میمندی نژاد نسیم افغانی قالیباف معیشت مردم مجلس یازدهم غلامرضا منصوری پرونده اکبر طبری جمعیت امام علی جمشید پژویان شارمین میمندی نژاد نسیم افغانی اصلاح ساختار بودجه مجلس یازدهم رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۹۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت‌ الله سید احمد علم‌ الهدی، در دیدار با سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که روز دوشنبه به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، با تأکید بر ضرورت رسیدگی دولت به سفره و معیشت مردم اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید ولو اینکه زبان زور پای کار باشد.

وی ادامه داد: اقتدار حکومتی باید در دو عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید. البته در سال‌های اخیر، سیاست‌هایی اتخاذ شده که مردم به چشم دیده‌اند تهدیدهای دشمن همچون هویت آن‌ها توخالی است اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستورکار دولت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این یک حقیقت است که با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاوردهای دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است. به همین دلیل، تأکید ویژه ما بر رسانه و انعکاس فعالیت‌هاست تا بر مردم روشن شود که در چه حوزه‌هایی کار شده و در چه عرصه‌هایی نیاز به فعالیت وجود دارد.

وی افزود: عمده مطالبه مردم در شرایط فعلی متمرکز بر عرصه‌های اقتصادی است و این‌طور نیست که شما تصور کنید همه‌چیز با ارائه آمار و اعداد و ارقام حل می‌شود. خیر؛ در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود. جامعه باید به طور واضح، زیر و بم ماجرا را بداند و تحقق این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: در همه قضایا، رمز موفقیت شما مقارن با میزان اخلاصی است که در عمل دارید. وقتی انسان در عمل مخلص باشد، کار او کار خدا می‌شود و در این شرایط، ذات اقدس پروردگار به اراده قاهر خودش اجازه نخواهد داد کار بر زمین بماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • چه کسی ترمز رشد ارز را کشید؛ دیگر خبری از افزایش قیمت نیست؟
  • مدیریت «بازار دارو» یکی از اولویت‌های دولت است
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد