Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-03@16:53:09 GMT

تلاویو: با کشورهای عربی توافقنامه امضا کردیم

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۹۹۱۸

تلاویو: با کشورهای عربی توافقنامه امضا کردیم

رویداد۲۴ ایلی کوهن، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه ایلاف درباره روابط با رهبران برخی کشور‌های عربی گفت: این کشور‌ها برای برقراری روابط با اسرائیل به ویژه در زمینه‌های امنیت، آب و کشاورزی تمایل دارند. ما جزو دولت‌های پیشرو در این زمینه‌ها هستیم.

وی گفت که با برخی مسئولان کشور‌های عربی و شورای همکاری خلیج فارس دیدار و توافق‌نامه‌هایی با برخی از آن‌ها امضا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کوهن درباره پروژه نیوم عربستان گفت: این یک پروژه بسیار بزرگ است. اسرائیل در زمینه تکنولوژی و هوش مصنوعی جزو دولت‌های پیشرو و پیشرفته در جهان است.

کوهن در ادامه صحبت‌هایش خطاب به کشور‌های عربی گفت: آیا همکاری با ما را تا زمان حل و فصل بحران با فلسطینی‌ها به تأخیر می‌اندازید درحالی که این زمان زیادی به طول می‌انجامد؟ احتمالا حل و فصل بحران ۱۰ سال به طول بینجامد و به نظر من حتی بیشتر طول می‌کشد. منافع مشترک و امکانات همکاری در بسیاری از زمینه‌ها وجود دارد. آیا منتظر می‌مانید یا با ما همکاری می‌کنید؟ به نظر من منفعت، همکاری را ایجاب می‌کند و من خوشحال می‌شوم که به برخی کشور‌های شورای همکاری خلیج (فارس) سفر کرده و از مسئولانشان برای سفر به اسرائیل دعوت کنم.

وی تأکید کرد: بین اسرائیل و عربستان روابطی وجود دارد. این کشور گنج‌های طبیعی زیادی دارد و اسرائیل نیز در زمینه تکنولوژی پیشرو است و این به ما امکان می‌دهد شرکای قوی در منطقه باشیم.

کوهن درباره اینکه آیا کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس در سایه الحاق اراضی فلسطینی به عادی‌سازی روابطشان با اسرائیل می‌پردازند یا خیر گفت: کسی که رهبری یک کشور عربی را برعهده دارد به امور مردم، امنیت و اقتصادی می‌پردازد نه امور دیگر.

وی درباره حل و فصل در منطقه گفت: طرف مقابل مسئولیت تمام اتفاقات را برعهده دارد. فلسطینی‌ها یک حرف را می‌زنند و آن مخالفت با طرح "صلح "است. ما به طور کامل از غزه عقب‌نشینی کردیم این‌ها با پول‌هایی که از سوی کشور‌های شورای همکاری خلیج (فارس)‌به آن‌ها داده شد، چه کردند؟ تونل‌هایی را ساختند که روی سرشان ویران شد و کارخانه‌های تولید موشک را ایجاد کردند که ما آن‌ها را منهدم کردیم.

وی به کشور‌های عربی همکاری را پیشنهاد داد و به اهمیت روابط امنیتی در مقابل دشمن مشترک اشاره کرد.

کوهن درباره فعالیت‌های نظامی ترکیه در عراق، سوریه، لیبی و مناطق دیگر گفت: نمی‌خواهم به این موضوع بپردازم، اما می‌گویم که ما از نزدیک فعالیت‌های نظامی ترکیه و دیگر فعالیت‌هایش با قطر و ایران در سوریه، عراق، لیبی، سودان و دریای سرخ را بررسی می‌کنیم.

وی به سؤال ایلاف درباره اینکه آیا فعالیت‌های ترکیه موجب نگرانی تل‌آویو است، هیچ پاسخی نداد. منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اسرائیل عربستان شورای همکاری خلیج کشور های عربی کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۹۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ سبز لندن به تداوم همکاری‌های تسلیحاتی با اسرائیل

یافته‌های یک نظرسنجی صورت گرفته در انگلیس نشان می‌دهد که بیشتر مردم این کشور خواهان توقف فروش سلاح به رژیم صهیونیستی هستند.

به گزارش مشرق، روزنامه گاردین در گزارشی نوشت که دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس به رغم کشته‌شدن اتباع این کشور در غزه، شخصاً با ادامه فروش سلاح به اسرائیل موافقت کرده است. این درحالیست که او پیشتر گفته بود مرگ امدادگران انگلیسی نشانگر شکست اخلاقی و سیستماتیک ارتش اسرائیل است.

به گزارش این نشریه انگلیسی، جیمز کربی، ۴۷ ساله، جیمز هندرسون، ۳۳ ساله، و جان چپمن، ۵۷ ساله، از جمله کسانی بودند که در جریان حمله هوایی رژیم صهیونیستی به کاروان آشپزخانه مرکزی جهانی در یکم آوریل کشته شدند.

گاردین نوشت که تصمیم وزیر امور خارجه انگلیس برای تداوم فروش سلاح به اسرائیل بر اساس ارزیابی‌هایی است که مرگ امدادگران این کشور را شامل نمی‌شود. در واقع اسناد ارزیابی‌های دولت لندن درباره پایبندی رژیم صهیونیستی به قوانین بین‌المللی بشردوستانه در جنگ غزه، حوادث پس از ۲۸ ژانویه را در بر نمی‌گیرد.

پیشتر حزب مخالف دولت لندن (کارگر) خواستار انتشار اسناد مربوط به ارزیابی‌ وکلای دولت درباره جنگ غزه شده بود؛ با این حال مقام‌های دولت لندن از چنین اقدامی استنکاف می‌کنند.

گفتنی است که هفته پیش معاونین وزیر امور خارجه و تجارت انگلیس در جلسه کمیته پارلمانی این کشور درباره تحولات فلسطین حاضر نشدند. این درحالیست که گفته می‌شود این جلسه از ۲۰ روز قبل برنامه‌ریزی شده بود و غیبت مقام‌های دولت بحث‌برانگیز شده است.

فشارها علیه دولت انگلیس برای تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی به ویژه در پی کشته شدن سه امدادگر این کشور در حمله هوایی ارتش (ررژیم) اسرائیل به کاروان حامل کارکنان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی رو به افزایش است.

یافته‌های یک نظرسنجی صورت گرفته در انگلیس نشان می‌دهد که بیشتر مردم این کشور خواهان توقف فروش سلاح به رژیم صهیونیستی هستند.

هفته پیش نمایندگان گروه‌های حامی فلسطین طوماری را به دفتر نخست وزیر انگلیس تحویل دادند که در آن خواستار تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی شده‌اند. ده‌ها تن از قانون‌گذاران انگلیس هم دو هفته پیش طی دو نامه جداگانه به دیوید کامرون وزیر خارجه این کشور، چنین درخواستی را مطرح کردند.

همچنین حزب ملی اسکاتلند، لیبرال دموکرات و مشاور پیشین امنیت ملی انگلیس از جمله احزاب و عناصری هستند که تعلیق فوری مجوزهای فروش سلاح به اسرائیل را خواستار شده‌اند.

حزب کارگر به عنوان دومین حزب پرجمعیت انگلیس هم می‌گوید که اگر وکلای دولت معتقدند رژیم اسرائیل قوانین بین‌المللی را نقض کرده است، فروش سلاح به این رژیم باید متوقف شود.

از سویی سازمان بین‌المللی امدادرسانی آکسفام به تازگی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به وزرای تجارت و خارجه انگلیس با اشاره به آمار بالای شهدای جنگ غزه هشدار داد که دولت لندن با حمایت تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی در فاجعه انسانی در این باریکه شریک است.

اندرو میچل معاون وزیر امور خارجه انگلیس سه‌شنبه گذشته در مجلس عوام اعلام کرد که دیوید کامرون آخرین توصیه وکلای دولت درباره جنگ غزه و رفتار ارتش اسرائیل را بررسی کرده و موضع دولت را درباره فروش سلاح به اسرائیل تغییر نداده است.

با این حال مجموعه این تحولات نشان می‌دهد که موضوع تحریم تسلیحاتی اسرائیل به سطح جدیدی‌ از نگرانی‌ها در انگلیس تبدیل شده و در صورت تداوم جنگ غزه، دولت لندن به ویژه در آستانه انتخابات سراسری با انتخاب‌های دشواری روبرو است.

دیگر خبرها

  • گلایه تاکسی داران از تاکسی های گرانقیمت برقی
  • چراغ سبز لندن به تداوم همکاری‌های تسلیحاتی با اسرائیل
  • دستاورد سفر بذرپاش به امارات متحده عربی چه بود؟ 
  • دیدار رهبر اپوزیسیون اسرائیل با وزیر خارجه امارات
  • شکست ائتلاف ضدایرانی
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند
  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • انتقاد از واکنش برخی کشورهای عربی بعداز حمله سپاه به اسرائیل (فیلم)
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان امضا شد