Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی از دانشجویان دکتری نسبت به نحوه برگزاری آزمون جامع در دانشگاه ها اعتراض کرده و خواستار لغو این آزمون در ایام کرونا شدند.

به گزارش مهر، برخی از دانشجویان دکتری نسبت به نحوه برگزاری آزمون جامع در ایام کرونا اعتراض کردند، این دانشجویان معتقدند آزمون جامع در وضعیت عادی هم ملاکی استاندارد برای سنجش علمی دانشجوی دکتری نیست و اکنون برخی از این دانشجویان مجبور هستند برای شرکت در این آزمون به شهر دانشگاه خود سفر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها با صدور بیانیه ای خواستار لغو این آزمون در ایام کرونا شدند که متن این بیانیه به شرح زیراست:

آزمون جامع در وضعیت عادی هم ملاکی استاندارد برای سنجش علمی دانشجوی دکتری نبود. نمی توان گفت چون این آزمون حجم استرس و فشار بالایی بر دانشجو وارد می کند پس بخوبی دانشجو را می سنجد. در فضای آکادمیک سنجش سطح علمی در شرایط بدون فشار روانی باید ملاک باشد نه شرایط پر از تنش.

اکنون در شرایط شیوع کرونا که حتی سفرهای استانی مسئولین از جمله سفرهای دانشگاهی وزیر علوم لغو شده است آیا منطقی و انسانی ست که به خاطر آزمون غیراستاندارد جامع، دانشجویان دکتری هزاران کیلومتر به شهر دانشگاه خود سفر کنند؟

آیا راه سنجش علمی استانداردتر و کم خطری در شرایط کرونا برای جایگزینی آزمون جامع وجود ندارد؟

آنها در این بیانیه موارد زیر را از مسئولان آموزش عالی خواستار شدند:

لغو آزمون جامع در شرایط کرونا و اعمال شرط معدل ترم های گذشته

اعلام منابع مشخص آزمون برای هر گروه

یکپارچه سازی آزمون در تمام دانشگاه ها با معرفی منابع مشخص

برگزاری آزمون بصورت مجازی با اسکایپ و در زمان مشخص

دانشجویان دکتری در اکثر دانشگاه ها تقاضای دستور قاطع وزیر علوم به دانشگاه ها در این خصوص را دارند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: غلامرضا منصوری پرونده اکبر طبری جمعیت امام علی جمشید پژویان شارمین میمندی نژاد نسیم افغانی اعتراض دانشجویان دکتری آزمون جامع ایام کرونا ویروس کرونا غلامرضا منصوری پرونده اکبر طبری جمعیت امام علی جمشید پژویان شارمین میمندی نژاد نسیم افغانی دانشجویان دکتری برگزاری آزمون ایام کرونا آزمون جامع دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۰۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امشب، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳

کارنامه اولیه آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ به همراه دفترچه راهنمای انتخاب رشته در ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ و اصلاحات سری اول دفترچه راهنما در ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، اصلاحات سری دوم دفترچه راهنما در ۵ اردیبهشت منتشر شده‌اند.

به گزارش مهر، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته که تاکنون برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند تا پایان امروز شنبه به ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته و یا ویرایش فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی نیز در صورت تمایل به انتخاب رشته باید به سایت دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند. فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی جداگانه باید تکمیل شود.

از تعداد ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • امشب، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • بررسی جامع کتاب آناتومی گری
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته دانشجویان دکتری
  • امروز ، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • امروز، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری