Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد احمدی روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود: تولیدکنندگان حوزه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی استان می‌توانند در این طرح شرکت و ضمن فروش محصولات خود از معافیت‌های مالیاتی این طرح نیز استفاده کنند.

وی ادامه داد: مرکز نوآوری و شکوفایی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با هدف آسیب‌شناسی و عارضه‌یابی صنایع راه‌اندازی شده و بعد از ارزیابی مشکلات صنایع بر اساس نظرات کارشناسی اعضای این مرکز، راهکارهای لازم برای برون رفت از مشکلات ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای استان مرکزی بیان کرد: شیوع ویروس کرونا اگرچه فعالیت‌های این مرکز علمی را با مشکلاتی مواجه کرده اما اساس فعالیت در این دانشگاه آموزش حضوری است و این مهم با رعایت الزامات بهداشتی از ۲۸ تیرماه جاری آغاز می‌شود.

احمدی افزود: حوضچه‌ها و تونل‌های ضدعفونی برای کارگاه‌های دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای تهیه شده و فعالیت این مراکز با نیمی از ظرفیت و رعایت دقیق الزامات بهداشتی انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: زمان ثبت نام داوطلبان دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای به صورت ملی و از طریق‌ سازمان سنجش از ۱۱ تا ۲۸ خرداد ماه امسال بود اما به دلیل استقبال چشمگیر در مرحله اول ثبت نام، سامانه سنجش برای ثبت نام دوباره داوطلبان از ۱۸ تیرماه جاری فعال و تا ۲۲ همان ماه نیز ادامه دارد.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان مرکزی اضافه کرد: هر ساله فرآیند ارزیابی اساتید این دانشگاه بر اساس شاخص‌های ملی انجام می‌شود و اساتیدی که در این ارزیابی معیارهای لازم را نداشته باشند از ادامه همکاری با این دانشگاه بازمی‌مانند.

احمدی، رشته‌های مکانیک و برق را از مهمترین رشته مورد نیاز در صنایع استان مرکزی عنوان کرد و گفت: تا پیش از سال ۱۳۹۲ حدود ۷۵ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان براساس رسته تحصیلی خود در صنایع مختلف استان مشغول به‌کار می‌شدند که این مهم در سال جاری به ۶۰ درصد رسیده است.

وی افزود: عملیات آمایش صنعتی استان مرکزی از سوی دانشگاه فنی و حرفه ای استان انجام شده و پس از این رشته‌هایی که در این دانشگاه فعال می‌شوند متناسب با نیازمندی صنایع خواهد بود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی ادامه داد: علاوه بر تحصیل دانشجویان در این دانشگاه، نیروهای جدیدی که در صنایع مختلف استان به‌کار گرفته می‌شوند نیز با معرفی از سوی واحد تولیدی محل کار خود، می‌توانند از خدمات این دانشگاه بهره‌مند و گواهی معتبر دریافت کنند.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی در سه واحد برادران در شهرهای اراک و خمین و یک واحد خواهران در اراک فعالیت می‌کند.

هم اکنون بیش از ۲ هزار دانشجوی پسر در ۱۲ رشته کاردانی و هشت رشته کارشناسی و بیش از یک هزار دانشجوی دختر در ۹ رشته کاردانی و سه رشته کارشناسی تحصیل می‌کنند.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری اراک دانشجو دانشگاه فنی وحرفه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری اراک دانشجو دانشگاه فنی وحرفه ای وزارت علوم تحقیقات و فناوری اراک دانشجو دانشگاه فنی وحرفه ای دانشگاه فنی و حرفه ای استان حرفه ای استان مرکزی دانشگاه فنی وحرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۳۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در اردوگاه فرهنگی تربیتی امام خمینی (ره) شهرستان خمین با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

مسئول برگزاری این دوره از مسابقات گفت: این مسابقات در سه روز و در شکل اردوی تفریحی و رقابتی برای دانش آموزان پسر و دختر به صورت مجزا در حال برگزاری است.

اسکندری افزود: حدود ۳۰۰ دانش آموز پسر و ۳۰۰ محصل دختر در این دوره به رقابت می‌پردازند.

او با اشاره به اینکه این مسابقات در قسمت‌های و رشته‌های تحقیقی و آوایی برگزار می‌شود، ادامه داد: رشته‌های آوایی شامل حفظ قرآن کریم، ترتیل، قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی قرآن، اذان و مداحی مخصوص پسران در حال برگزاری است.

مسئول برگزاری این دوره از مسابقات گفت: رشته‌های پژوهشی نیز شامل تفسیر یا فهم قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشاء نماز است.

او ادامه داد: این دوره از مسابقات به دلیل حضور دانش آموزان در اردوگاه شامل فوق برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی متنوع است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • ۳۲ مرکز خرید گندم و کلزا در مازندران تجهیز شدهذاست
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی
  • ۲.۶ میلیون نفرساعت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای قم ارائه شد
  • هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم برای تجهیز هنرستان‌های بام ایران
  • مجیدی: ورزشکاران حرفه‌ای اسکیت نیاز به حمایت بیشتری دارند
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی