Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:45:36 GMT

جشنواره زیرسایه خورشید در یزد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۹۳۴۵۶

جشنواره زیرسایه خورشید در یزد آغاز شد

دهه کرامت (اول تا یازدهم ذیقعده ، برابر سوم  تا ۱۳ تیرماه ) از میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) تا میلاد حضرت امام رضا (ع) نامگذاری شده است.   

حجت الاسلام مهدی مهدی نژاد عصر سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ترویج ازدواج آسان، تامین جهیزیه کامل، پاسخ به شبهات، ترویج فرزندآوری، حضور خادمان آستان قدس رضوی در مکان‌های مختلف، آذین‌بندی، برگزاری جشن میلاد و توزیع بسته‌های فرهنگی اهم برنامه‌هاست .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شناسایی نانوایی‌ها در محلات و توزیع تبرک نان‌ به نمک رضوی، حضور در بیمارستان‌ها و زندان، عطرافشانی و غبارروبی قبور مطهر شهدا و دیدار با امام جمعه و مسوولان و برگزاری جشن میلاد امام رضا (ع) در امامزاده سید جعفر محمد (ع) از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.

مسوول کانون جوانان ضوی یزد خاطرنشان کرد: سال گذشته  ۳۴۰ برنامه در جشنواره زیر سایه خورشید در استان اجرا شد اما امسال با توجه به شرایط کرونایی بیشتر هدف استفاده از فضای مجازی با جلب مشارکت خانواده‌ها و جوانان و تبیین سیره امام رضا (ع) در جامعه اسلامی است.

به گفته مهدوی نژاد، با توجه به حساسیت‌های موجود در زمینه بیماری کرونا با اهتمام بیشتر و دقت و مراعات این جشن‌ها صورت می‌گیرد و برنامه‌ها با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی پیش‌بینی شده است .

وی اظهار کرد: محور  فعالیت جشنواره با توجه به مشکلات امروز کشور و دغدغه‌های مختلف شامل خانواده محوری، محله محوری، جوانگرایی، تحول‌آفرینی، کیفیت‌بخشی و مشارکت‌محوری است.

وی به سووال های خبرنگاران در خصوص ضرورت فرهنگ‌سازی سیره ائمه هدی (ع) به خصوص امام رضا (ع) در بین مردم و نسل جوان در این نشست پاسخ داد.

  همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از اوایل اسفند ۹۸ تاکنون ٢٠٩ هزار و ٩٧٠ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ١٢١ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۹ هزار و ۸۶۳ تن رسید.

سیما سادات لاری روز سه شنبه بیان کرد: از دیروز تا ظهر سوم تیر ماه ۱۳۹۹  بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۴۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند که از این تعداد یک هزار و ٢٣۴ تن بستری شدند.

وی ادامه داد:تاکنون ١۶٩ هزار و ١۶٠ نفر از بیماران، بهبود یافته و  از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۲ هزار و ٨۴۶ نفر از بیماران تحت مراقبت قرار دارند.

لاری اظهار کرد: تاکنون یک میلیون و ۴٧۵ هزار و ٣٣١ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا حرم امام رضا یزد مشارکت های مردمی فضای مجازی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا حرم امام رضا یزد مشارکت های مردمی فضای مجازی بهداشت و سلامت ویروس کرونا حرم امام رضا یزد مشارکت های مردمی فضای مجازی بهداشت و سلامت امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۳۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماهنگ «امام رضایی‌ام» برای میلاد حضرت معصومه(س) منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نماهنگ «امام رضایی‌ام» همزمان با فرارسیدن دهه کرامت و سالروز میلاد حضرت معصومه(س) با نوای بهنام غافلی و با همراهی گروه سرود احسان منتشر شد.

متن این شعر از سروده‌های امیر طلاجوران است که متن آن به شرح زیر است:

دریای محبته ، خواهر خوب نعمته 
خواهر خوب میدونه ، برادر عین رحمته 

خواهر توی زندگی ، کمک حال مادره 
برادر همه عمرشو ، عصای دست پدره 

(باید باشه الگوی … خواهر و برادرا 
معصومه و امام رضا ) 

(امام رضاییم ، میزارم خواهرمو روی سرم 
امام رضاییم ، دهه ی کرامته کبوترم 
امام رضاییم ، این شبا میرم حرم تا به حرم )

این شبها برای سائل از صحنِ
قم تا مشهد الرضا سفره پهنه 

نعمت فراوونه ای جانم 
ای جانم ای جانم سلطانم …

( عیدی میگیرم من … کربلا با ذکر یا 
معصومه و امام رضا )

(امام رضاییم ، میزارم خواهرمو روی سرم 
امام رضاییم ، دهه ی کرامته کبوترم 
امام رضاییم ، این شبا میرم حرم تا به حرم )

این نماهنگ را ببینید:

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری بیش از ۱۰۰۰ جشن در دهه کرامت
  • برپایی ویژه‌ برنامه‌های «در مسیر بهشت» هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع)
  • هفدهمین کاروان زیر سایه خورشید در راه خوزستان
  • اکنون جشنواره امام رضا (ع) بازوی قدرتمندی برای عرضه فرهنگ و معارف رضوی است
  • نماهنگ «امام رضایی‌ام» برای میلاد حضرت معصومه(س) منتشر شد
  • برنامه‌های کاروان زیرسایه خورشید در استان یزد تشریح شد + فیلم
  • ثبت ۱۸۰ درخواست برای حضور خادمان رضوی در یزد
  • ۳۰۰ برنامه ویژه دهه کرامت در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • کرمان، زیرسایه خورشید/ اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در پایتخت مقاومت اسلامی
  • آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر