Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: کسانی که صحبت از انقلابی‌گری می‌کنند باید مسئله را از ابهام خارج و مشخص کنند وقتی می‌گویند انقلابی‌گری و انقلاب منظورشان چیست.

«غلامرضا ظریفیان»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره شکل‌گیری جریان انقلابی فراتر از جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: دوستانی که بحث مجلس انقلابی یا جریان انقلابی را مطرح می‌کنند باید تعریف دقیق‌تری از این عبارات ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریفیان با اشاره به شکل‌گیری انقلاب اسلامی بیان کرد: جامعه ما یکبار انقلاب کرده، چارچوب‌هایی دارد که در قانون اساسی و قوانین موضوعه کشور منعکس شده است. اگر همان مفاهیم است که آن مفاهیم عامی است که بعد از انقلاب با یک نگاه بینشی و ساختارهایی مواجه بودیم که امروز آن را به عنوان جمهوری اسلامی می‌شناسیم که با یک انقلاب مردمی، شکل گرفته است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تاکید کرد: انقلابی بودن باید تعریف شود تا ببینیم تعریف جدیدی است یا نه چرا که جمهوری اسلامی محصول انقلاب اسلامی است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با طرح چند سوال اظهار کرد: آیا تلاش برای تحقق مردمسالاری در ایران که جزو اصول لایتغیر قانون اساسی است یا تنظیم ساختارها برای اینکه آحاد ملت بدون غربالگری‌های سلیقه‌ای بتوانند در تعیین سرنوشت‌شان نقش داشته باشند، انقلابی‌گری است یا نیست؟ اینکه انسان‌ها بتوانند با امنیت کامل به ابراز عقاید خود بپردازند و قانون هم از آنها حمایت کند، یا اینکه همه انسان‌ها از حقوق برابر برخوردار باشند، یا گردش آزاد اطلاعات آیا جز مفهوم انقلابی‌گری هست؟

ظریفیان افزود: باید تعریفی از انقلاب بدهیم که آیا با مفهومی که جامعه با آن انقلاب کرد با ارزش‌هایی که جامعه بر آن تاکید کرد سازگاری دارد یا خیر. انقلاب می‌خواست از منظر فهم دینی به چند مسئله جدی پاسخ دهد یکی بحث توزیع عادلانه ثروت، دیگری بحث عادلانه قدرت و سوم توزیع عادلانه کرامت بود. بحث عدالت اجتماعی و رعایت حقوق انسان‌ها آیا جز مفهوم انقلاب هست یا نیست. کسانی که صحبت از انقلابی‌گری می‌کنند باید مسئله را از ابهام خارج و مشخص کنند وقتی می‌گویند انقلابی‌گری و انقلاب منظورشان چیست. 2/5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجلس انقلاب اسلامی جامعه انقلاب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون حقوق انقلاب ایران حقوق قانون قانون اساسی انقلابی گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۵۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: مهمترین رسالت مجموعه عقیدتی سیاسی باید تقویت روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی صبح امروز در نشست بصیرتی هفته عقیدتی سیاسی که در سپاه کردستان برگزار شد، بر تقویت روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین کارهای ما در عرصه دین و انقلاب "استقامت" است که باید در عقیده و هدفمان ثابت قدم بمانیم.

وی استقامت در راه حق، عقیده و معنویت را ضروری دانست و گفت: "تقویت ایمان، روح و قلب و عقل‌گرایی" سه لازمه تقویت عقیده انسان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه مومن از پاره‌های آهن سخت‌تر است، تصریح کرد: نباید از عبادت و معنویت غفلت کرد‌ و با کوچک‌ترین اتفاقات، اهداف و مسیرمان را تغییر دهیم.

وی افزود: مهمترین رسالت عقیدتی سیاسی باید تقویت باورهای دینی و عقیده باشد چراکه اگر انسان تعهد و تدین نداشته باشند کارها بخوبی به سرانجام نمی‌رسد.

پورذهبی بر تقویت اعتقادات و باورهای دینی میان نیروها تاکید کرد و بیان داشت: انسان با ایمان و عقیده مستحکم، چون از سوی خداوند هدایت می‌شود از راه حق منحرف نمی‌گردد و هیچ عاملی نمی‌تواند در مقابل هدایت الهی، او را گمراه کند.

وی با اشاره به اهمیت کار در مجموعه عقیدتی سیاسی اظهار کرد: تقویت اعتقاد و ایمان باید راهبرد مجموعه عقیدتی سیاسی قرار گیرد تا با تقویت عقیده به همه اهدف مورد نظر رسید.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان خاطر نشان کرد: باید در عرصه تبلیغ و القا عقیده و برنامه‌هایمان باید خودمان به آنچه می‌گوییم اعتقاد و ایمان داشته باشیم.

پورذهبی یادآور شد: امیدوارم که همواره قدردان خون پاک شهدا باشیم.

در پایان این مراسم؛ برگزیدگان هفته عقیدتی سیاسی در سپاه بیت‌المقدس با حضور مسئولان استانی تجلیل شدند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • قدردانی از مربیان عقیدتی سیاسی
  • تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • میزبانی سه تیم در جام حذفی در هاله‌ای از ابهام!
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود