Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد فدائی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: احداث دهکده خرما در شرق استان کرمان به عنوان پایانه صادراتی خرمای کشور محسوب می شود و صنعت فراوری و بسته بندی به صورت متمرکز تکمیل و مشکلات قبلی خرماداران در زمینه های مختلف برطرف خواهد شد.

وی اظهار داشت: به منظور بررسی مسائل توسعه شهرستان های شرقی استان کرمان و نیز مناطق روستایی کمتر توسعه یافته این استان نشستی طی چند روز اخیر در دفتر معاون توسعه روستایی معاون اول رییس جمهوری تشکیل و در خصوص مواردی بحث، بررسی و تصمیم گیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمان گفت: با توجه به اهمیت اقتصادی بودن و زمینه صادراتی کشت گلخانه در شرق این استان و نیز گلخانه های کوچک خانگی مقرر شد کرمان ظرف سه ماه آینده طرحی جامع در این خصوص تهیه و به معاونت توسعه روستایی ارائه کند تا این معاونت مصوبات و مجوزهای لازم و نیز تسهیلات مورد نیاز را فراهم می کند.

دولت و حمایت از راه‌سازی در مناطق کمتر برخوردار شرق کرمان

استاندار همچنین بیان داشت: مقرر شد که معاونت توسعه روستایی برای تسریع در احداث باند دوم محور نرماشیر - ریگان از معاون اول رییس جمهوری در خواست اعتبار ویژه ای کند.

فدائی گفت: موضوع محور محمدآباد ریگان - جاسک مطرح شد که این جاده ۴۴۰ کیلومتر است که ۷۶ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی شهرستان ریگان قرار دارد که باقی مانده و برای تردد در این مسیر نیاز به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار وجود دارد که بنا شد توسط معاونت توسعه روستایی مورد توجه قرار گیرد.

همچنین مقرر شد که فرمانداران ظرف مدت ۲ هفته لیست پروژه های که در برنامه است و نیاز به مکاتبه و پیگیری دارد، لیست پروژه های با پیششرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد، پروژه های کوچک و اشتغال‌‍‌زا را به تفکیک به معاونت توسعه روستایی ارسال کنند.

برچسب‌ها محمد جواد فدایی کرمان دولت کارآمدی دولت خرما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان دولت کارآمدی دولت خرما کرمان دولت کارآمدی دولت خرما معاونت توسعه روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۵۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش توانمندی‌های استان کرمان در ایران اکسپو ۲۰۲۴

معاون اقتصادی استاندار کرمان گفت: استان کرمان با ارائه پنج محصول زنجیره ارزش راهبردی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران شرکت کرده است.

امیر حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان، با اشاره به حضور پنج شرکت بومی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴، اظهار کرد: پنج محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در زمینه گیاهان دارویی، پسته، خرما، فرش و مس در این نمایشگاه ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه نوآوری و محصولات جدید، زنجیره ارزش خرما با تولید سرکه خرما و شکر خرما در نمایشگاه رونمایی شده است، افزود: در حوزه زنجیره ارزش ویژه تولید صنایع دستی، محصولات شرکت مس شهید باهنر برای نخستین‌بار به نمایش درآمده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان تصریح کرد: در حوزه گیاهان دارویی شرکت‌های فعال محصولات خود شامل دمنوش‌های مختلف و محصولات آرایشی و بهداشتی تولید شده از گیاهان دارویی دارای زنجیره ارزش کامل را عرضه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه شرکت‌ها و بازرگانان از کشورهای مختلف دنیا، حضور داشته و مذاکره و امکان برقراری تعاملات تجاری با بزرگ‌ترین برندهای صنعتی ایران در حوزه‌های صنعتی مختلف وجود دارد، یادآور شد: عرضه محصولات معدنی، پتروشیمی و صنایع پایین دستی مس می‌تواند فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدیدی را برای استان کرمان به ارمغان بیاورد.

به گزارش ایمنا، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت با حضور تاجران و بازرگانان خارجی از ۱۰۰ کشور و حدود ۸۰۰ شرکت ایرانی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا خواهد بود.

کد خبر 748694

دیگر خبرها

  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • نمایش توانمندی‌های استان کرمان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • مساعدت بنگاه‌های معدنی برای توسعه و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی جوادیه و شهید باهنر
  • وعده صادق خروجی دانشگاه‌ها بود
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • التیماتوم ۴ ماهه شفقت برای معاونت عمرانی‌ استانداری
  • التیماتوم ۴ ماهه «شفقت» برای معاونت عمرانی‌ استانداری