Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بانک مرکزی کانادا گفت: برنامه ای برای کاهش بیشتر نرخ بهره از سطوح فعلی نداریم.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از سی بی سی، رئیس بانک مرکزی کانادا با اشاره به بازگشایی تدریجی کسب و کارها گفت: پیامدهای ویروس کرونا روی اقتصاد کانادا بلندمدت خواهد بود و ما یک مسیر احیای رشد طولانی وناهموار را پیش رو خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیف مک لم با اشاره به اینکه بانک مرکزی کانادا انتظار دارد با بازگشت تدریجی مردم به کارهای خود شاهد ثبت رشد فصلی مثبت در سه ماهه سوم سال باشیم افزود: البته این مساله نباید این انتظار اشتباه را به وجود بیاورد که همه چیز خیلی سریع به حال اول بر می گردد.

مک لم همچنین کووید-۱۹ را یک شوک اقتصادی خواند که پیش از آن هرگز مشاهده نشده و سه میلیون کانادایی را بی کار کرده است. وی افزود: با بازگشایی اقتصاد شاهد یک رشد نیرومند در روند اشتغال زایی خواهیم بود اما بازگشت مخارج مصرفی طول خواهد کشید.

بانک مرکزی کانادا که همگام با بسیاری از بانک های مرکزی دیگر در جهان نرخ بهره را به طرز محسوسی کاهش داده است به تازگی با هدف حمایت از شرکت ها و کسب و کارها اقدام به عملیات خرید و بازخرید اوراق قرضه کرده است. مک لم با اشاره به اینکه خرید اوراق تقویت خواهد شد افزود: با این حال برنامه ای برای کاهش بیشتر نرخ بهره از سطوح فعلی نداریم.

رئیس بانک مرکزی کانادا همچنین اتخاذ هر گونه اقدام حمایتی بیشتر را به انتشار آمارهای تورم و تولید مشروط کرد و افزود: همان طور که انتظارش را داشتیم سرعت بازیابی عرضه از افزایش سطح تقاضا بیشتر بوده و این ممکن است فاصله بین این دو نیرو را بیشتر کرده و در نتیجه نرخ تورم را به سمت پایین سوق دهد. در حال حاضر یکی از نگرانی های ما این است که نرخ تورم برای مدتطولانی در سطح پایین باقی بماند و روی رفتار مصرف کننده تاثیر بگذارد.

 

منبع: ایسنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: نرخ بهره کانادا نرخ بهره پول نیوز اشتغال زایی نرخ تورم رئیس بانک مرکزی کانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۶۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد

بانک مرکزی ترکیه نرخ بهره را ۵۰ درصد نگه داشت.

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی جمهوری ترکیه (CBRT) اعلام کرد که نرخ بهره را پس از افزایش در ماه گذشته بدون تغییر در ۵۰ درصد نگه می‌دارد.

کمیته سیاست پولی استدلال کرد که به دلیل تاخیر بین افزایش نرخ‌ها و تاثیر آن بر تورم، توقف در انقباض الزامی است.

بانک افزود که «به شدت به ریسک‌های تورمی توجه می‌کند».

بانک ترکیه گفت: تا زمانی که شاهد کاهش قابل توجه و پایدار در روند زیربنایی تورم ماهانه نباشد و تا زمانی که انتظارات تورمی به محدوده پیش‌بینی شده باز نگردد، موضع پولی فشرده خود را حفظ خواهد کرد.

این سازمان مجددا تاکید کرد که آماده است تا در صورت پیش‌بینی وخامت قابل توجه و مداوم تورم، نرخ‌ها را بیشتر افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی
  • پای نفت برای صعود قیمت بسته می‌شود
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • بانک مرکزی آرژانتین، نرخ بهره را کاهش داد
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد
  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد