Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینعلی بخشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای تکمیل این طرح‌ها سال گذشته در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان درمیان ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مصوب شد و امسال نیز با تصویب این کمیته پنج میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: تاکنون ۴.۵ کیلومتر شبکه توزیع، یک کیلومتر خط انتقال، ۴۰ مورد نشت یابی با دبی ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ لیتر بر ثانیه و تعویض ۱۵۰ کنتور فرسوده برای جلوگیری از هدررفت آب انجام شده است.

فرماندار درمیان گفت: اجرای پروژه تامین آب پایدار درمیان و روستاهای اطراف نیز با جمعیت بیش از ۱۴ هزار نفر و اعتبار بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال در سفر ماه گذشته وزیر نیرو به خراسان جنوبی از مصوبات سفر استاندار خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: الحاق زمین‌های کمربندی و شمال شهر اسدیه به محدوده این شهر یکی از مطالبات مردم اسدیه بود که در سفر استاندار به شهرستان درمیان، مطرح و درخواست رسیدگی شد.

بخشی گفت: این زمین‌ها در زمان تهیه طرح‌های جامع و تفضیلی اسدیه به دلایلی از محدوده آن خارج شده بود که با پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی با الحاق این ۲۸ هکتار، مشکل چندین ساله مردم این شهر برطرف شد.

وی با بیان اینکه در زمینه آبخیزداری تاکنون از محل مصوبات سفر استاندار به درمیان ۶ سازه آبخیزداری تکمیل شده است افزود: همچنین همه پرونده‌های اراضی اختلافی بین مردم و منابع طبیعی براساس نقشه برداری کارشناسی تعیین تکلیف شده است.

وی از تکمیل پل عزیزآباد شهر گزیک با اعتبار بیش از ۶۰۰ میلیون تومان از مصوبات سفر استاندار خراسان جنوبی خبر داد و گفت: برای تکمیل این پل و در راستای ساماندهی رودخانه مقرر شده که ۷۵ میلیون تومان توسط شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی پرداخت شود که این اعتبار اختصاص یافته و بقیه اعتبار توسط شهرداری گزیک هزینه شده است.

فرماندار درمیان افزود: یکی دیگر از مصوبات سفر استاندار به درمیان احداث، مرمت و مقاوم‌سازی ۲ باب مدرسه ۶ کلاسه در شهرهای اسدیه و طبس مسینا بوده که عملیات اجرایی مدرسه ۶ کلاسه در شهر اسدیه با مشارکت بانک ملی و اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حال انجام است و مقاوم‌سازی مدرسه عمار یاسر در شهر طبس مسینا با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان به اتمام رسیده است.

وی اظهار داشت: احداث ۲۴ کلاس درس از دیگر مصوبات در حوزه نوسازی مدارس است که تاکنون ۶ کلاس درس افتتاح شده و احداث بقیه کلاس‌ها با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در دست اجرا است.

بخشی گفت: سیستم گرمایشی ۵۰ مدرسه از محل مصوبات سفر استانداردسازی شده که به طور میانگین برای استانداردسازی سیستم گرمایشی هر کلاس درس ۱۵ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای هزینه سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان مقطع متوسطه عشایر ۷۵ میلیون تومان توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان پرداخت شده است.

وی از احیا و مرمت ۱۰ رشته قنات خبر داد و گفت: همچنین ۶۰۴ هکتار سامانه نوین آبیاری در شهرستان درمیان اجرا شده است.

فرماندار درمیان با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰ ایستگاه فرستنده دیجیتال در شهرستان راه‌اندازی شده است افزود: راه اندازی ۹ ایستگاه دیگر تا قبل از هفته دولت امسال با مشارکت استانداری خراسان جنوبی و صدا و سیما در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: راه‌اندازی ۱۵ سایت همراه اول در شهرستان مرزی درمیان برنامه‌ریزی شد که تاکنون ۱۱ سایت به بهره‌برداری رسیده و بقیه در دست اجرا است.

بخشی گفت: ۳۹ مصوبه سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان درمیان به صورت میانگین از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

سفر اسفند ۹۷ محمدصادق معتمدیان به شهرستان درمیان ۳۹ مصوبه داشت.

استاندار خراسان جنوبی از روزهای ابتدایی حضورش در استان و به منظور شناسایی نیازها و حل مشکلات مناطق مختلف استان با انجام ۱۴ سفر رسمی به همراه مدیران دستگاه‌های اجرایی در ۱۱ شهرستان استان حضور یافت که ماحصل جلسات برگزار شده ۵۸۶ مصوبه بود.

دبیرخانه پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی در معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی مستقر است.

برچسب‌ها مرزنشینان محمدصادق معتمدیان درمیان آب و فاضلاب خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرزنشینان درمیان آب و فاضلاب خراسان جنوبی مرزنشینان درمیان آب و فاضلاب خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی مصوبات سفر استاندار شهرستان درمیان میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۶۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: شهرک تخصصی گوهرسنگ را با کمک ایمیدرو ایجاد خواهیم کرد تا با واردات سنگ‌های خام از افغانستان، به بازار جهانی دسترسی پیدا کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، جواد قناعت در جریان بازدید از پایون استان خراسان جنوبی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، اظهار داشت: خراسان جنوبی از لحاظ وسعت سومین استان پهناور کشور است اما یک درصد جمعیت کشور را دارد.

استاندار با اشاره به فاصله زیاد این استان با کانون‌های جمیعتی کشور، افزود: تراکم جمعتیی استان هم پایین است و در شرقی‌ترین نقطه کشور قرار دارد. به گفته وی؛ خراسان جنوبی ظرفیت‌های خوبی در حوزه کشاورزی و معدنی داشته و بزرگان و علمای خوبی در حوزه‌های علمی و دینی دارد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به رتبه‌های برتر استان در تولید محصولات استراتژیک، گفت: در تولید محصولات استراتژیکی مانند زرشک و عناب رتبه اول کشور و جهان و در محصول زعفران رتبه دوم کشور را داریم، همچنین با وجود 800 نوع گیاه دارویی، رتبه سوم کشور را داریم.

قناعت با بیان اینکه این استان رتبه چهارم کشوری را در تولید پنبه و رتبه پنجم را در تولید گل نرگس و پسته و رتبه هشتم در  تولید انار را دارد افزود: ذخایر معدنی فراوانی داریم از جمله 76 درصد زغالسنگ کشور و 85 درصد بنتونییت خاورمیانه در خراسان جنوبی است و این استان در حوزه‌های طلا، گرانیت، نقره، مس، آلومینیوم و... غنی است.

وی از 9 اثر ثبت جهانی استان خبر داد و گفت:  این 9 اثر نشان دهنده اصالت استان است و از منظر گردشگری هم توجه خاصی به خراسان جنوبی شده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان 331 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد، گفت: چهار گذرگاه مرزی داریم که یکی از این مرزها ماهیرود و فعال است. 

قناعت تصریح کرد: 35 درصد صادرات جمهوری اسلامی به لحاظ ارزش و 40 تا 50 درصد به لحاظ وزنی از مرز ماهیرود سربیشه انجام می‌شود که بسیار استراتژیک هم است.

وی با تأکید بر ضرورت تکمیل چرخه فرآوری محصولات استان، عنوان کرد: یکی از راهکارهای توسعه خراسان جنوبی توجه به زنجیره ارزش محصولات استان است و توجه ویژه ما هم بر  محصولات راهبردی و توسعه‌ها متمرکز است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به طرح زنجیره‌های ارزش استان‌ها در وزارت کشور گفت: زمانی که این طرح آغاز شد ما دوره کاری را تشکیل دادیم و در کنار ظرفیت‌های مختلفی که داریم روی دو محصول زرشک و گوهرسنگ بیشتر متمرکز شدیم و در کنار همه ظرفیت‌ها، این محصولات در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی هم غرفه دارند.

قناعت از 99 درصد تولید زرشک ایران و جهان در استان گفت و اظهار داشت: با حدود 25 هزار هکتار سطح زیرکشت زرشک، سالانه 116 هزار تن زرشک تر و 25 تا 30 هزار تن هم زرشک خشک و صادراتی داریم.

وی با بیان اینکه در حوزه صادرات محصول زرشک اتفاقات خوبی در گذشته نیفتاده است اظهار داشت: 750 تن یعنی تنها 2.5 درصد زرشک استان صادر می‌شود که هدف گذاری شده با تکمیل زنجیره ارزش و واحدهای فناوری، صادرات زرشک را افزایش دهیم.

به گفته وی؛ اگر توسعه محصول و صادرات و برندسازی زرشک را داشته باشیم ارزش افزوده از 50 تا 70 درصد به 400 تا 500 درصد افزایش می‌یابد، این مورد هدف گذاری ما برای نمایشگاه سال آینده هم است.

استاندار خراسان جنوبی درباره گوهرسنگ‌های استان نیز گفت: معادن از ظرفیت‌های استان خراسان جنوبی است ذخایر معدنی شناسایی شده ما بیش از 7 میلیون تن است و رتبه ما از لحاظ تعداد معادن فعال چهارم و از لحاظ ذخایر هفتم است.

قناعت از ثبت ملی 5 گوهرسنگ استان خراسان جنوبی از جمله عقیق پاییزی سرایان، شکوفه فردوس، فلورین طبس و عقیق نهبندان خبر داد و گفت: ارزش افزوده ما در گوهرسنگ‌ها هزار درصد است که اگر به صادرات توجه شود، می‌توانیم ارزش افزوده این محصول را تا دو هزار درصد افزایش دهیم.

به گفته وی؛ ما بازارچه تخصصی گوهرسنگ را در دو شهرستان داریم و شهرک تخصصی گوهرسنگ را با کمک ایمیدرو ایجاد خواهیم کرد تا با واردات سنگ‌های خام از افغانستان، به بازار جهانی دسترسی پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه چشم‌اندازی که برای نمایشگاه 2025 داریم این است که با هماهنگی وزارت کشور تمرکز بر روی محصول زرشک و گوهرسنگ باشد گفت: برای سال بعد تکمیل زنجیره این دو محصول، دانش بنیانی کردن و افزایش صادرات این محصولات هدف گذاری شده است.

استاندار خراسان جنوبی از انعقاد تفاهم نامه بین استاندار و قائم مقام وزیر صمت خبر داد و گفت: تفاهم نامه تکمیل زنجیره ارزش افزوده گوهر سنگ‌های خراسان جنوبی بین استانداری خراسان جنوبی و قائم مقام و معاون وزیر صمت در نمایشگاه ایران اکسپو منعقد شد.

انتهای پیام/254/.

دیگر خبرها

  • احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان