Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان جزئیات برنامه‌های هفته "بازخوانی و افشاگری حقوق بشر آمریکایی" در کرمان را اعلام کرد. ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

حسین انجم‌شعاع در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به‌ویژه شهید آیت‌الله بهشتی و تبریک هفته قوه قضائیه اظهار داشت: برای بزرگداشت هفتم تیر برنامه‌هایی توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و با همکاری سایر دستگاه‌ها برنامه‌ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه در حادثه هفتم تیر هفتاد و دو تن از بهترین یاران امام و انقلاب را از دست دادیم و سیدالشهدای انقلاب شهید بهشتی در این حادثه تروریستی به شهادت رسیدند گفت: این اقدامات تاثیری در اراده ملت ایران نداشته و مردم ما پایدارتر، محکم‌تر و با احساس مسئولیت بیشتری در رابطه با انقلاب به حرکت خود در تداوم انقلاب حرکت می‌کنند.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با ابراز اینکه شهدا الگویی برای جامعه به‌ویژه نسل جوانی است که آن روزها را درک نکردند افزود: شهید بهشتی الگوی تمام عیاری برای جامعه به‌ویژه مدیران جامعه از نظر اخلاص و توکل به خدا و مدیریت و تفکر انقلابی با اعتقاد کامل به مبانی دینی و اسلامی است.

لطفی تشریح کرد: برنامه‌های «هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی»موسوی: "استانداردهای دوگانه" حقوق بشری باعث سوء استفاده از مکانیزم‌های سازمان ملل می‌شودتحقیق شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره نژادپرستی پلیس آمریکا

وی با بیان اینکه متانت، صبر و حرکت در خط امام از ویژگی‌های بارز شهید بهشتی است ادامه داد: صبر و متانت شهید بهشتی از او شخصیتی ساخت که امام خمینی(ره) در مورد این شهید فرمود "بهشتی یک ملت بود."

انجم‌شعاع با اشاره به اینکه دشمنی‌ها علیه شهید بهشتی زیاد بود تصریح کرد: این دشمنی‌ها به این دلیل بود که دشمنان می‌دانستند او در مسیر انقلاب و تثبیت آن بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی درباره نامگذاری هفته دوم تیرماه به نام هفته بازخوانی و افشاگری حقوق بشر آمریکایی گفت: در این هفته اتفاقات ناگوار زیادی برای نظام جمهوری اسلامی توسط دشمنان به‌ویژه استکبار جهانی ایجاد شده است.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان خاطرنشان کرد: ششم تیرماه سال 1360 ترور مقام معظم رهبری توسط گروهک تروریستی اتفاق افتاد که بحمدالله ناموفق بود.

وی به بمب‌گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت‌الله بهشتی و یارانش اشاره کرد و افزود: بمباران شیمیایی سردشت در هشتم تیر، به شهادت رساندن رئیس زندان نوین، شهادت آیت‌الله صدوقی از شهدای محراب در یازدهم تیر، شلیک موشک به هواپیمای مسافربری در دوازدهم تیر سال 67 و شهادت 290 نفر از مسافران هواپیما تنها بخشی از حوادثی است که استکبار جهانی به کمک هم پیمانانش برای ملت ما به وجود آوردند.

انجم‌شعاع با بیان اینکه در تمام این حوادث حضور مستقیم آمریکا وجود داشته و یا از انجام این جنایات حمایت کرده است گفت: مقام معظم رهبری فرموند چه خوب است این هفته به‌عنوان افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شود.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها جنایات زیادی در ایران مرتکب شدند و این جنایات از 100 سال پیش در ایران شروع شده و در 70 سال اخیر و در زمان پیروزی انقلاب شدت بیشتری گرفته است ادامه داد: حمایت از صدام در جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران و هدف قراردادن کشتی‌ها و نفتکش‌های ایران در خلیج فارس، اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشور و بلوکه کردن اموال جمهوری اسلامی ایران در آمریکا بخشی دیگر از جنایات آمریکا در این سال‌ها است.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه در سال 98 ترور سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی جنایت دیگری بود که به دستور رئیس ‌جمهور ظالم آمریکا انجام شد گفت: به‌وجود آوردن داعش در کشورهای سوریه و عراق برای ضربه زدن و مقابله با جبهه انقلاب و در نهایت حمله به جمهوری اسلامی ایران و از بین بردن نظام جمهوری اسلامی هم از جنایات آمریکا است.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌‌ها در تمام جنایات داعش در کشورهای دنیا به‌ویژه کشورهای اسلامی شریک جرم است افزود: آمریکا در سایر کشورهای اسلامی و کشورهای غرب آسیا در یمن، فلسطین نیز جنایاتی داشته است و حمایت آمریکا از اسرائیل بر کسی پوشیده نیست.

انجم‌شعاع با بیان اینکه امروز دنیا از آمریکا بیزار است گفت: این هفته فرصتی است که چهره واقعی آمریکا به جهان و به‌ویژه نسل جوان و انقلابی کشور معرفی کنیم.

وی با عنوان اینکه اتفاقات اخیر در آمریکا نشات گرفته از خوی استکباری آمریکا است که علیه ملت خودش هم در حال انجام است بیان کرد: از عدالت‌خواهی و مبارزه با نژادپرستی در دنیا حمایت می‌کنیم چرا که در دین اسلام بر مبارزه با ظلم تاکید شده است.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه برگزاری برنامه‌هایی در این هفته تدارک دیده شده که در استان کرمان برگزار می‌شود عنوان کرد: حمایت مردمی از رنگین پوستان آمریکا به‌صورت همزمان در تمام نماز جمعه‌های سراسر کشور در بین دو نماز برگزار می‌شود و در این برنامه مردم با شعارهای ضدآمریکایی نفرت خود را از ظلم و استکبار در دنیا نشان می‌دهند.

وی از برگزاری نمایشگاه پوستری "چرا مرگ بر آمریکا؟ " خبر داد و افزود: تولید و ساخت چندین فیلم و انیمیشن کوتاه با موضوع حقوق بشر آمریکا انجام شده و اجرای برنامه‌های تبیینی در شهرستان‌های مختلف استان در حال انجام است.

انجم‌شعاع با بیان اینکه ویژه برنامه یاد یاران در روز هفتم تیر در گلزار شهدای کرمان و در جوار مزار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود گفت: این ویژه برنامه به مناسبت بزرگداشت شهدای هفتم تیر به‌ویژه شهید آیت‌الله بهشتی و افشای حقوق بشر آمریکایی با سخنرانی معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بازدید از خانواده شهدای هفتم تیر خانواده شهیدان نصیری‌لاری و شهید حقانی نیز انجام می‌شود ادامه داد: مصاحبه با خانواده‌های معظم شهدای هفتم تیر نیز به‌منظور افشای حقوق بشر آمریکایی در دستور کار است و کلیپی از 35 جنایت آمریکا در ایران در دست ساخت است که به‌عنوان تولید محتوا در فضای مجازی ساخته و پخش می‌شود.

انتهای پیام/511/ح

R7860/P/S6,67/CT15 واژه های کاربردی مرتبط قوه قضائیه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قوه قضائیه استان کرمان قوه قضائیه افشای حقوق بشر آمریکایی شهدای هفتم تیر جمهوری اسلامی برگزار می شود انجم شعاع شهید بهشتی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۶۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مجمع جهانی بیداری اسلامی به سرکوب اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا

مجمع جهانی بیداری اسلامی در واکنش به سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا در بیانیه‌ای تاکید کرد: اعتراضات دانشجویی در آمریکا نشان داد که شکاف بین حاکمیت و جامعه مدنی به ویژه دانشگاه فراتر از آن چیزی است که دولتمردان و سیاسیون آمریکایی تصور می‌کنند.

به گزارش ایسنا، متن بیانیه مجمع جهانی بیداری اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
 
تاریخ در حال تکرار است و دانشگاه‌های آمریکایی بعد از ۵۷ سال که از جنبش دانشجویی دانشگاه کلمبیا می‌گذرد، مجدداً به صحنه اعتراض و انتقاد از سیاست‌های جنگ‌طلبانه  آمریکا در قبال مسأله فلسطین و غزه تبدیل شده است.
 
در آوریل ۱۹۶۸ دانشگاه کلمبیا مبدأ اعتراضاتی در آمریکا شد که باعث عقب‌نشینی این کشور از جنگ ویتنام گردید. در هفته‌های اخیر نیز این دانشگاه که دژ اصلی لابی صهیونیسم در آمریکاست، پیشگام خیزش بزرگ دانشجویی علیه سیاست‌های حمایتی آمریکا از رژیم صهیونیستی شده است که در حال حاضر به بیش از ۱۰۰ دانشگاه معتبر آمریکایی تسری کرده است.  

اعتراضات دانشجویان و اساتید به دلیل آنکه دانشجویان هیچ وابستگی  به موسسات اقتصادی و احزاب و گروه‌ها و لابی رنت‌های تکنوکراسی ندارند و نوعا باطن پاک‌تر و ضمیر صاف‌تری دارند از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالایی و در نتیجه اثرگذاری بیشتری برخوردار  می‌باشند و دولت آمریکا را عملاً در «وضعیت سخت و دشوار» قرار داده است که این مسأله در اظهارنظر مقامات کنونی و سابق آمریکایی به وضوح مشخص است.
 
برخلاف اظهارات مضحک بایدن رئیس جمهور آمریکا که با فرار به جلو و توسل به حربه یهودستیزی تلاش می‌کند دانشجویان و اساتید معترض را به یهودستیزی متهم کند، اساتید و دانشجویان یهودی به ویژه در دانشگاه کلمبیا نقش مؤثر و برجسته‌ای در تحرک و سازماندهی جنبش دانشجویی دارند.

اینک لازم است افکار عمومی جهان و منطقه را به نکات زیر جلب می‌نماید:
 
یک؛ اعتراضات دانشجویی در آمریکا، قطعاً پدیده جدید و عجیبی است که تا پیش از این کمتر قابل پیش‌بینی و تصور بود. اولین‌بار در دهه‌های اخیر است که مسأله‌ای سیاسی تبدیل به جنبش دانشجویی با این گستردگی می‌شود و این یعنی نخبگان جامعه آمریکا علی‌رغم سانسور گسترده رسانه‌ای پیام مهمی را می‌گیرند و به درک درستی از آنچه که در فلسطین می‌گذرد رسیده‌اند.
 
دو؛ با وجود روایت‌گری دروغین دولت آمریکا و محافل رسانه‌ای و سیاسی همسو با آن پیرامون تحولات فلسطین و جنگ غزه، لیکن اعتراضات دانشجویی در آمریکا نشان داد که شکاف بین حاکمیت و جامعه مدنی به ویژه دانشگاه فراتر از آن چیزی است که دولتمردان و سیاسیون آمریکایی تصور می‌کنند. امروز در جامعه آمریکایی عملاً با پدیده‌ای مواجه هستیم که نشان می‌دهد دولت و حامیان رژیم صهیونیستی در داخل آمریکا عملاً قدرت اقناع جامعه مدنی، اساتید و دانشجویان در خصوص سیاست‌های حمایتی خود از اسرائیل را از دست داده‌اند که این مسأله قطعاً به مبدأ و نقطه آغازی بر تحولات و دیدگاه‌های ضد دولتی در آمریکا تبدیل خواهد شد.
 
سه؛ دولت آمریکا برخلاف ادعاهای حقوق بشری، برخورد خشن و سرکوبگرانه را با دانشجویان و اساتید معترض که مطالبات کاملاً برحق، مشروع، قانونی و انسان‌دوستانه دارند، در دستور کار قرار داده است. ماهیت و چگونگی رفتار آمریکا با معترضان و بازداشت هزاران دانشجو و استاد معترض، در حقیقت نقاب از چهره دموکراسی آمریکایی انداخته و رژیم آمریکا را بیش‌ازپیش در افکار عمومی جهان بی‌اعتبار ساخته است.
 
چهار؛ با توجه به اینکه دانشگاه نقش برجسته‌ای در زیست اجتماعی و روندهای سیاسی دارد و به عنوان لوکوموتیوی که جامعه را هدایت می‌کند و در مقام نیروی محرکه راهبردی، تمام فرآیندهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و ... را در جنبه‌های مختلف تحت تأثیر قرار می‌دهد، بنابراین هرگونه برخورد خشن واشنگتن با جنبش دانشجویی معترض نه تنها راه به جایی نمی‌برد بلکه برعکس جماعت بیشتری از مردم بی‌طرف را در آمریکا به سمت «حمایت از فلسطین» و «ضدیت با رژیم جنایتکار صهیونیستی» سوق می‌دهد؛ آنهم در شرایطی که آمریکا بزرگ‌ترین متحد راهبردی اسرائیل در دنیا محسوب می‌شود و صهیونیست‌ها نیز به لطف حمایت‌های آمریکا افزون بر ادامه نسل‌کشی در غزه، در سال‌های اخیر تلاش‌های فراوان و هزینه‌های هنگفتی برای به حاشیه راندن فلسطین از متن تحولات منطقه و جهان کرده‌اند.
 
پنج: سیاست سرکوب دانشجویان آزاده قطعا نتیجه عکس خواهد داد و استمرار و توسعه اعتراضات انسانی دانشجویان در دیگر نقاط جهان و از جمله کشورهای اروپایی را موجب خواهد شد.

شش؛ حمایت از فلسطین و اعلام انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی، بلندترین صدایی است که امروز در کشوری که موتور محرک ادامه حیات و بقاء موجودیت اسرائیل در دنیا است، شنیده می‌شود. این از پدیده‌ها و تحولات عجیبی است که برای نخستین بار در بیش از ۷۵ سال گذشته که از تأسیس اسرائیل می‌گذرد در آمریکا در حال وقوع است. بدون شک اتفاقات کنونی دانشگاه‌های آمریکایی که باعث وحشت سران صهیونیستی و کابینه جنگ نتانیاهو شده است، با وجود سرکوب و مقاومت در مقابل درخواست معترضان، دیر یا زود به ثمر خواهد نشست و بر روندهای تصمیم‌ساز دولت آمریکا در قبال جنگ غزه و رویکردهای حمایتی شدید از رژیم صهیونیستی اثر خواهد گذاشت.  
 
با توجه به تعمیم خواسته دانشجویان آمریکایی در جهت توقف نسل کشی صهیونیست ها در غزه، دیگر ملت ها و به خصوص طبقه منورالفکر و تحصیل کرده و در حال تحصیل در سراسر جهان برانگیخته شده و حلقه محاصره را علیه صهیونیست ها و حامیان آنها تنگ‌تر خواهد کرد.

مجمع جهانی بیداری اسلامی ضمن محکوم کردن سرکوب گسترده این اعتراضات دانشجویی از همه ملت های آزادی‌خواه اعم از مسلمان و غیر مسلمان می‌خواهد اقدامات لازم را در جهت متوقف کردن جنایات این  رژیم صفاک انجام دهند.
 
 مجمع جهانی بیداری اسلامی

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا در مسئله فلسطین در حال عوض کردن جلاد و شهید است / خیزش‌های اروپا و آمریکا منجر به سقوط صهیونیست خواهد شد
  • غریب‌آبادی: چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان در آمریکا
  • واکنش معاون قوه قضاییه به برخورد با زنان و دختران در آمریکا: چه کسی به داد آنها می‌رسد؟
  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان و دختران در آمریکا
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • واکنش مجمع جهانی بیداری اسلامی به سرکوب اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند