Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون سیاسی دبیر کل مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی با تاکید بر حل مشکلات اقتصادی با تعامل میان دو قوه مقننه و مجریه گفت: آقای روحانی و قالیباف مسیر تعامل را در پیش خواهند گرفت و در این مدت کوتاه تزاحم جدی میان آنها پیش نخواهد آمد. 

حمید صابریان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در مجلس یازدهم اصلاح‌طلبان از نظر تعداد، در حداقل‌ترین میزان ممکن هستند و عملا امکان هیچ‌گونه مانوری ندارند، اما بالاخره همین عده اندک نیز تریبون مجلس را در اختیار دارند و می‌توانند از آن برای بیان دغدغه‌های مردم استفاده کنند، همین تعداد اقلیت اصلاح‌طلبان، می‌توانند صدای اکثریت جامعه باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در خصوص رابطه بین روسای دو قوه مقننه و مجریه اظهار کرد : من بعید می‌دانم در این یکسال باقی مانده تا پایان عمر دولت، مجلس مشکلی جدی برای دولت ایجاد کند، هرچند اختلافات فردی ممکن است وجود داشته باشد اما من فکر می‌کنم با توجه به پیام مقام معظم رهبری به مجلس مبنی بر تعامل و پرهیز از حاشیه، بعید است که نمایندگان مشکلی برای دولت ایجاد کنند . همچنین شرایط بحرانی حال حاضر کشور و این نکته که در صورت خارج شدن دو وزیر دیگر از کابینه ، آقای روحانی برابر با قانون اساسی باید دوباره برای کابینه خود رای اعتماد بگیرند ، شکل گیری اختلاف جدی بین دولت و مجلس را دور از ذهن به نظر می‌رساند.

معاون سیاسی دبیر کل مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی عنوان کرد : تجربه گذشته نشان داده که معمولا مدیران عالی رتبه نظام، مصالح کشور را بر گرایشات فردی خود ترجیح می‌دهند . چنانچه با وجود اینکه آقای روحانی و آقای رئیسی نیز رقیب انتخاباتی هم بودند ، اما با وجود یک سری از اختلاف نظرات میان آنها، ما شاهد کشمکش و چالش جدی بین قوه مجریه و قوه قضائیه نیستیم، کما اینکه در سال ۷۶ هم که آقای خاتمی پیروز انتخابات شد و آقای ناطق نوری، رقیب انتخاباتی او ، ریاست مجلس را به عهده داشت و مجلس پنجم در یکسال باقی مانده عمر خود که مقارن شد با دولت آقای خاتمی، تعاملات بسیار خوبی را با دولت داشت، بنابراین من فکر می‌کنم که آقای روحانی و قالیباف نیز مسیر تعامل را در پیش خواهند گرفت و در این مدت کوتاه تزاحم جدی میان آنها پیش نخواهد آمد.

وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی کشور ، بیان کرد : مجلس یازدهم با هر ترکیبی ، لاجرم باید به حل مسائل اقتصادی بپردازد و البته باید به این نکته نیز توجه کرد که افراد وقتی نامزد انتخاباتی هستند با وقتی که نماینده می‌شوند متفاوت صحبت می‌کنند. وقتی فردی نماینده می‌شود، باید تمام مصالح کشور و مردم را در تمامی جهات در نظر بگیرد و در راستای حل مشکلات حرکت کند، لذا مواضع تندی که افراد در ایام انتخابات داشتند، در مجلس چندان جایی برای عمل ندارد. 

صابریان به طرح‌ها و لوایح باقی مانده از مجلس قبل اشاره کرد و افزود : من بعید می‌دانم تعدادی از این لوایح که کار کارشناسی دقیق روی آنها انجام شده است، خیلی مورد تغییر قرار بگیرند . چراکه این لوایح و طرح‌ها به مرکز پژوهش‌ها و تحقیقات مجلس می‌روند و در این مرکز روی آنها کار می‌شود، چون همچنان مرکز پژوهش‌ها با همان افراد سابق مشغول به کار است. 

وی گفت: در حالت کلی، بین مسئولین نظام، در مورد لوایح کلان، اجماعی وجود دارد و برای این لوایح در این مجلس تفاوت کلی ایجاد نخواهد شد، اما در حوزه مسائل فرهنگی مانند بحث مربوط به ممنوعیت کودک‌همسری، شاید تفاوت‌هایی در شکل این طرح‌ها و لوایح پیش بیاید اما در حوزه اقتصادی، خیلی تفاوت جدی اتفاق نخواهد افتاد ‌.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی مجلس یازدهم قوه مقننه دولت دوازدهم آقای روحانی اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۷۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند

بهروز محبی نجم‌آبادی درباره شرایط اقتصادی کشور و اصلاح سیاست‌های ارزی دولت اظهار کرد: در کشور در حوزه ارزی نیاز‌های کاذب و واقعی داریم و دولت باید تمرکز خود را بر نیاز‌های واقعی بگذارد و اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره نزند. ما باید با تهاتر و استفاده از سایر ارز‌های کشور‌هایی که از نظر راهبردی با ما ارتباط دارند و سایر شیوه‌هایی که داریم تلاش کنیم نیاز واقعی به ارز را کاهش دهیم.

وی ادامه داد:با صادرات ویژه و تولید صادرات محور تلاش کنیم که ارز آوری را در کشور به صورت جدی پیگیری کنیم و اگر این اتفاق عملی شود، قطعا نیاز واقعی به ارز کاهش پیدا می‌کند و ما می‌توانیم به راحتی پاسخگوی نیاز‌های کشور باشیم.  

منتخب مردم سبزوار برای مجلس دوازدهم افزود: تا زمانی که نگاه سرمایه‌ای به ارز داشته باشیم و افراد ارز را مانند یک کالا مبادله کنند و عرضه و تقاضا تعیین تکلیف کنند همین مشکلات وجود خواهد داشت؛ بنابراین مسئولان ما باید بدانند که در بحث ارز باید تلاش کنیم قانون مالیات بر عایدی سرمایه را به نتیجه برسانیم. در این زمینه  شورای نگهبان می‌تواند کمک کند که در همین مجلس این موضوع را به نتیجه برسانیم.

محبی تاکید کرد: قانون مالیات بر عایدی سرمایه مشکلات ما را حل خواهد کرد. این قانون باعث می‌شود که نقدینکی به جای آن که به سمت سوداگری ارز رود به سمت تولید برود. تا زمانی که تولید در کشور به صورت جدی سود آوری برای مردم نداشته باشد قطعا رفتن به سمت دلالی ارز و سایر مشکلات در این حوزه وجود خواهد داشت و این‌ها همه ما را دچار مشکل خواهد کرد  و اقتصاد و شاخص‌های اقتصادی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • دفاع از عملکرد اقتصادی دولت: کسی اعتراضی ندارد!
  • دفاع عجیب از عملکرد اقتصادی دولت: کسی اعتراضی ندارد!
  • دفاع عجیب عضو حزب موتلفه از عملکرد اقتصادی دولت رئیسی /کسی اعتراضی ندارد
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است