Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی هوایی آمریکا در حوزه اقیانوس آرام با اشاره به تداوم ارزیابی گزینه‌ها علیه تهدیدهای نظامی کره شمالی، گفت در صورت افزایش تهدیدها، دارایی‌های استراتژیک آمریکا در شبه جزیره کره مستقر می‌شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با افزایش تنش‌ها بین پیونگ‌یانگ و سئول، یک ژنرال آمریکایی درباره تحرکات نظامی کره شمالی هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«چارلز براون» فرمانده نیروی هوایی آمریکا در حوزه اقیانوس آرام (PACAF) بامداد امروز (چهارشنبه به وقت تهران) گفت ایالات متحده به‌طور ثابت به ارزیابی گزینه‌ها برای مقابله با تهدیدهای نظامی کره شمالی ادامه می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، براون این اظهارات را در جریان نشست خبری ویدئوکنفرانسی و در پاسخ به سوالی درباره درخواست‌ها برای استقرار دارایی‌های استراتژیک [در منطقه شرق آسیا] و از سر گیری رزمایش‌های نظامی تمام‌عیار با کره جنوبی مطرح کرد.

بر این اساس، وی در این باره توضیح داد: «ما به چیزی که اتفاق می‌افتد، توجه می‌کنیم. ما برای نظارت بر فعالیت‌ها، تغییر در فعالیت‌ها [کره شمالی] وقت صرف می‌کنیم، نه امروز بلکه همواره در حال ارزیابی هستیم».

این فرمانده نظامی آمریکایی اظهار داشت که بر اساس این ارزیابی‌ها از تهدیدهای نظامی کره شمالی است که پیشنهادهایی را برای استفاده آمریکا از دارایی‌های استراتژیک نظامی خود در منطقه جهت حمایت از اقدامات دیپلماتیک در موضوع مذاکرات با شبه جزیره کره ارائه می دهند.

یونهاپ ضمن اشاره به طفره رفتن براون از توضیح درباره جزئیات عملیاتی رخدادی که باعث استقرار دارایی‌های استراتژیک آمریکا در شبه جزیره کره خواهد شد، نوشت که منظور از دارایی‌های استراتژیک آمریکا معمولا بمب‌افکن‌های بی‌۵۲، جنگنده‌های رادارگریز، زیردریایی‌های هسته‌ای و ناوهای هواپیمابر هستند.

آخرین باری که دارایی‌های استراتژیک آمریکا در شبه جزیره کره مستقر شد، مربوط به دو سال قبل بود.

وی همچنین درباره موضوع از سر گیری رزمایش‌های نظامی تمام‌عیار با کره جنوبی نیز تصریح کرد: «این امر همزمان که پیش می‌رویم، موضوع بحث خواهد بود، مخصوصا اینکه اگر افزایش تهدیدها ادامه یابد».

به دنبال تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره بعد از افزایش فعالیتهای تبلیغاتی ضد پیونگ یانگ در مناطق مرزی، کره شمالی هفته قبل دفتر ارتباطات هماهنگی بین دو کشور در منطقه صنعتی کائه سونگ را منفجر کرد. 

پیشتر نیز یک مسئول در ستاد مشترک ارتش کره جنوبی هشدار داده بود اگر پیونگ‌یانگ از پرنده‌های بدون سرنشین برای پخش کردن بروشور در مرز استفاده کند، سئول نیز مجبور به اقدام نظامی خواهد شد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: کره شمالی آمریکا کره جنوبی تنش های شبه جزیره کره شبه جزیره کره نظامی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۷۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل نقطه عطف استراتژیکی در منطقه خاورمیانه بود

مهدی عقیل، استاد دانشگاه و نویسنده لبنانی با بیان اینکه آنچه در شب ۱۳ و ۱۴ آوریل رخ داد، یک نقطه عطف استراتژیک در سطح قواعد بازدارندگی یا قواعد درگیری در خاورمیانه بود، گفت: جمهوری اسلامی ایران از صبر استراتژیکی که از سال ۲۰۱۰ پیشه کرده بود به بازدارندگی استراتژیک یا بازدارندگی فعال منتقل شد.

دریافت 52 MB

خبرنگار: منصوره حسنی / تدوینگر: حمیدرضا برزگر 

دیگر خبرها

  • ویدیو/ عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل نقطه عطف استراتژیکی در منطقه خاورمیانه بود
  • نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح
  • وزیر دارایی اسرائیل «نتانیاهو» را تهدید کرد
  • سلیمانی عملیات‌هایی داشته که هیچ ژنرال آمریکایی نداشته!
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • دو گزینه کاخ سفید در مقابل اعتراضات دانشجویی
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • روسیه واشنگتن را به کاهش سطح روابط تهدید کرد