Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان قزوین با بیان اینکه بانک مرکزی در چند روز گذشته در کاهش قیمت دلار نقشی نداشته است، گفت: هر روز صبح صرافی‌های دولتی قیمت پایه دلار را می‌دهند و صرافی‌های دیگر نیز به‌تبع از صرافی‌های دولتی قیمت را افزایش می‌دهند.

محمد فرج‌زاده‌ها در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: روزی که آقای همتی بر مسند ریاست بانک مرکزی نشست دلار ۹۸۰۰ تومان بود و گفت قیمت دلار از این میزان بیشتر نخواهد شد ولی اکنون قیمت دلار به ۲ برابر افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: بانک مرکزی هیچ‌گاه به‌صورت عملی وارد بازار نمی‌شود، هر روز صبح صرافی‌های دولتی قیمت پایه دلار را می‌دهند و بازار نیز بر اساس قیمت صرافی دولتی، قیمت اعلام می‌کند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان قزوین با بیان این‌که بانک مرکزی در چند روز گذشته در کاهش قیمت دلار نقشی نداشته است، تصریح کرد: وقتی صرافی‌های دولتی قیمت دلار را افزایش می‌دهند صرافی‌های دیگر نیز به‌تبع از صرافی‌های دولتی قیمت را افزایش می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: دلالان دلار خریدوفروش کرده و قیمت آن را افزایش می‌دهند؛ در پی افزایش قیمت دلار قیمت طلا نیز افزایش پیدا می‌کند چون این دو باهم رابطه مستقیمی دارند.

فرج‌زاده‌ها عنوان کرد: خریدوفروش مصرف‌کننده طلا صفر است مردم برای حفظ ارزش نقدینگی خود آن را به ارز و طلا تبدیل می‌کنند تا ارزش آن حفظ شود و برای خرید طلای آبشده وارد بازار طلا می‌شوند تا ارزش ریال آنان سقوط نکند.

وی با طرح این پرسش که چرا مجلس نسبت به افزایش قیمت طلا و دلار عکس‌العملی نشان نمی‌دهد، گفت: با آغاز به کار مجلس یازدهم خروجی خاصی را تا به امروز مشاهده نکردیم، در ابتدای کار مجلس قیمت دلار ۱۷ هزار تومان و طلا نیز ۶۸۰ هزار تومان بود ولی اکنون دلار به ۲۰ هزار تومان و طلا نیز ۸۲۰ هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان قزوین گفت: مردم طلای زینتی نمی‌خرند و سرمایه خود را از بانک‌ها خارج کرده و برای حفظ ارزش پول خود آن را به طلای آبشده تبدیل می‌کنند چون با افزایش قیمت دلار ارزش ریال کاهش پیدا می‌کند.

وی اعلام کرد: قیمت هر مثقال طلای آبشده سه میلیون و ۶۳۰ هزار تومان، سکه طرح امام ۸ میلیون و ۵۱۸ هزار تومان، نیم‌سکه ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۲ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۸۴۴ هزار تومان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی قیمت طلا دلار صرافی های دولتی قیمت افزایش می دهند رئیس اتحادیه طلا بانک مرکزی هزار تومان قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۷۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در روز چهارشنبه برای سومین روز پیاپی کاهش یافته است. افزایش ذخایر نفت خام و تولید نفت آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا به همراه بالا رفتن امید نسبت به قرارداد آتش بس در خاورمیانه از عوامل افزایش قیمت نفت بوده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۱ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۸۰ سنت معادل ۰.۹۸ درصد کاهش ۸۱ دلار و ۱۳ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۴.۹۰۶ میلیون بشکه در هفته گذشته افزایش داشته ،در حالی که ذخایر بنزین و میعانات گازی آن کاهش یافته است.
آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد ذخایر بنزین این کشور ۱.۴۸۳ میلیون بشکه و ذخایر میعانات گازی ۲.۸۷ میلیون بشکه پایین آمده است.
تولید نفت آمریکا هم در ماه فوریه تا ۱۳.۱۵ میلیون بشکه در روز افزایش داشته در حالی که در ژانویه برابر با ۱۲.۵۸ میلیون بشکه در روز بوده است.
انتظار بسته شدن یک قرارداد آتش بس بین رژیم صهیونیستی و حماس به دنبال از سرگیری مذاکرات صلح توسط مصر قیمت نفت را پایین آورده است. پایان این جنگ می‌تواند نگرانی در مورد گسترش درگیری و مختل شدن عرضه نفت خاورمیانه را کاهش دهد.
به نظر می‌رسد تولید اوپک صد هزار بشکه در روز در آوریل کاهش یافته و به ۲۶.۴۹ میلیون بشکه در روز رسیده است که نشان دهنده صادرات کمتر ایران، عراق و نیجریه و تعهد به سایر اعضا به قرارداد تولید اوپک پلاس است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت طلا کاهش یافت
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ / سکه لب مرز حساس ایستاد
  • رشد اندک بهای سکه و ثبات قیمت نیم سکه در معاملات امروز
  • سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۳ اردیبهشت؛ سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • درجا زدن فدرال رزرو آمریکا نردبان طلای جهانی شد
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد