Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، وزارت امور خارجه آمریکا در گزارشی موسوم به پایبندی و پیروی از معاهده‌های کنترل تسلیحاتی، عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای و خلع سلاح درباره ایران نوشت: طی مدت تهیه این گزارش، ارزیابی آمریکا همچنان این بوده است که ایران در حال حاضر در فعالیت‌های مهم مرتبط با طراحی و تولید تسلیحات هسته‌ای مشارکت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش با بیان این که همان طور که در ارزیابی آخر درباره مسائل مهم پیرامون برنامه هسته‌ای ایران در گذشته و حال مطرح شد، ایران هنوز باید به سوال‌های مهمی درباره برنامه هسته‌ای‌اش پاسخ دهد و با اشاره به آن چه  انکار و تقلب ایران و امکان وجود مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در ایران طبق گزارش مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال ۲۰۱۹، خوانده شده، مطرح شده که نگرانی‌هایی جدی درباره پایبندی ایران به تعهدات پادمانی و بند ۳ معاهده ان.پی.تی به وجود می‌آید.

وزارت امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از این گزارش همچنین درباره پیش‌رفت‌های ایران در برنامه هسته‌ای‌اش ابراز نگرانی کرده و بیان کرد: آمریکا همچنین نگرانی‌هایی دارد که گام‌هایی که ایران در راستای گسترش برنامه غنی‌سازی اورانیوم برداشته در حال افزودن بر دانش آن بوده است. تجربه‌ای که ایران از ظرفیتش برای ساختن سانتریفیوژهای پیشرفته کسب می‌کند، نشانگر دانشی برگشت‌ناپذیر است که در نهایت می‌تواند در صورتی که تصمیمی برای دست‌یابی به سلاح هسته‌ای وجود داشته باشد، به کوتاه کردن بازه برای ایران کمک کند.

این گزارش می‌افزاید: با وجود نگرانی‌ها درباره همکاری پادمانی ایران که از جانب آژانس در پنج ماه گذشته مطرح شده است، ما تاکید کرده‌ایم که ایران باید فورا به همکاری در زمینه معاهده‌های پادمانی‌اش و پایبندی به آن‌ها ادامه دهد. مایک پمپئو وزیر امور خارجه به وضوح گفته است که ایران باید به عنوان بخشی از هر توافق جدید و جامع، انکار فعالیت‌های هسته‌ای‌اش در گذشته را متوقف کرده و توضیح دهد که چرا تاریخچه برنامه هسته‌ای‌اش در گذشته را بایگانی می‌کرد.

اخبار مرتبط کشورهایی که خود سلاح‌هسته‌ای دارند، می‌خواهند علیه ایران قطعنامه صادر کنند برایان هوک، باز هم از آمادگی ترامپ برای مذاکره با ایران گفت حمله طراح تحریم‌هاى ایران در دولت اوباما به ترامپ: هیچ برنامه‌اى براى مهار ایران نداری! آمریکا کوچکترین تعرضی کند، محکم‌تر از ماجرای عین الاسد سیلی می‌خورد اعلام وصول طرح ممنوعیت تولید سلاح هسته ای و طرح خروج ایران از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا سلاح هسته ای تنش در روابط ایران و آمریکا سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی برنامه هسته ای هسته ای اش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۷۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست

به گزارش قدس آنلاین وزارت خارجه آمریکا سالانه اقدام به انتشار گزارشی درباره شرایط حقوق بشر در جهان کرده و در آن کشورهای ناقض حقوق بشر را معرفی می‌کند. با توجه به تجاوز ۲۰۱ روزه اسراییل به غزه که طی آن این باریکه با خاک یکسان و بیش از ۳۴ هزار نفر جان خود را از دست دادند، رژیم صهیونیستی از منظر افکار عمومی جهان در صدر لیست ناقضان حقوق بشر قرار گرفت؛ موضوعی که مقامات آمریکایی با آن موافق نیستند. 

 ترکیه امروز (چهارشنبه) ایالات متحده را به داشتن استانداردهای دوگانه در حوزه حقوق بشر متهم کرده و از ناتوانی وزارت خارجه این کشور در انعکاس جنایات اسراییل در جنگ غزه در گزارش سالانه خود انتقاد کرد. 

در بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه ترکیه آمده است: ما عمیقا از اینکه بحران انسانی در جریان غزه در گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا منعکس نشده است، نگران هستیم. این گزارش با انگیزه‌های سیاسی و به دور از بی طرفی نگارش شده است. ما از واشنگتن می‌خواهیم به استانداردهای دوگانه خود در این زمینه پایان بخشد. 

وزارت خارجه ترکیه در ادامه آمریکا را متهم به ارتباط با شبه نظامیان کرد سوری متهم کرد؛ جریانی که از سوی آنکارا تروریستی محسوب می‌شود. 

آنکارا در پایان با محکوم کردن جنگ اسراییل در غزه، خواستار استقرار آتش بس فوری در این باریکه شد. این بیانیه همچنین حمایت همه جانبه و بی، چون و چرای کشورهای غربی از تل آویو در این جنگ را مورد انتقاد قرار داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست
  • دبیر کل ناتو: برنامه‌ای برای استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان نداریم