Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتلای ۱۰ هزار و ۶۳۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در استان خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام هشدار به مردم استان گفت: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، ابتلای ۱۰ هزار و ۶۳۱ بیمار به کووید ۱۹ از سوی آزمایشگاه‌های تخصصی استان، تایید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همتی بیان کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۶ نفر در استان به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با ۴ مورد فوتی در روز دوم تیرماه، جمع جانباختگان در ۴۸ ساعت گذشته به ۱۰ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیرازمجموع جانباختگان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ در فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون را ۱۴۴ نفر عنوان کرد.

وی آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را نیز هشت هزار و ۱۱۷ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: هم اکنون ۳۶۶ بیمار مشکوک و دارای علامت کروناویروس در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند که از این تعداد، ۵۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند.

این مقام مسئول در دانشگاه گفت: طبق بررسی‌های انجام شده، بسیاری از موارد شیوع در روز‌های گذشته، مربوط به دورهمی‌های خانوادگی، مراسم‌های عقد، عروسی و ترحیم، فروشگاه‌های بزرگ، اتوبوس، تاکسی و مترو بوده است.

همتی با بیان اینکه بی توجهی به دستورات بهداشتی، شیوع کروناویروس را گسترش می‌دهد توصیه کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از تردد‌های غیرضروری و دوری از تجمعات، مانع ابتلا به بیماری کووید۱۹ می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شیراز کرونا ویروس وزارت بهداشت معاون بهداشت دانشگاه شیوع کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۷۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشغالگران عامدانه آمبولانس را در غزه هدف قرار می دهند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، حمله های ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه همچنان ادامه دارد.

خبرنگار الجزیره از شهادت سه نفر دیگر بر اثر حمله رژیم صهیونیستی به گروهی از فلسطینیان در نزدیکی وادی غزه در شمال اردوگاه النصیرات خبر داد.

از سوی دیگر منابع وابسته به هلال احمرفلسطین اعلام کردند که اشغالگران عامدانه تیم های امدادی و آمبولانس ها هنگام ماموریت میدانی هدف قرار می دهند.

همزمان وزارت بهداشت غزه از شرایط نابسامان ساکنان غزه از حیث آب آشامیدنی خبر داد و بیان کرد که ساکنان غزه آب ناسالم مصرف می کنند.

این درحالی است که ساعتی قبلف وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۴ کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینی ها در این باریکه مرتکب شده است. شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷ هزار و ۴۳۷ نفر رسیده است. در این حملات ۳۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۹ نفر دیگر زخمی شدند. هنوز بیش از ۷۰۰۰ نفر هم مفقود و زیر آوار هستند.

کد خبر 6089978

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • اشغالگران عامدانه آمبولانس را در غزه هدف قرار می دهند
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند