Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش «نماینده» سردار رسول سنایی‌راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به تصویب قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران، گفت: سه کشور اروپائی که به تعهدات خودشان در توافق هسته‌ای و همچنین تعهداتی که بعد از خروج آمریکا از برجام داده بودند عمل نکردند در روزهای اخیر و به پیروی از آمریکا و البته براساس ادعاهای دروغین رژیم صهیونیستی تصویب قطعنامه علیه ایران را دنبال کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی مغایر با اصول قانونی و رویه‌های پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی است که نه تنها به حیثیت طرف‌های اروپایی ایران در برجام بیش از پیش آسیب زد بلکه در ادامه، کار را برای همکاری جمهوری اسلامی ایران با آژانس دشوار و روند همکاری‌های ایران با این سازمان را به چالش می‌کشد.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: اگر بخواهیم براساس ادعاهای دروغین رژیم صهیونیستی و برخی از گروهک‌های ضد انقلابی مرتب، پاسخگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی باشیم نه تنها بر خلاف قوانین و مقررات بین المللی است بلکه این اقدام می‌تواند به یک رویه تبدیل شود.

سردار سنایی‌راد با بیان اینکه اقدام برای متهم سازی ایران همواره از سوی دشمنان وجود داشته است، تاکید کرد: اهمیت دادن به این مستندات دروغین و غیر واقع به دلیل اینکه مبتنی بر ادعاهای دروغین برای متهم سازی ایران است و نه مستندات واقعی، می‌تواند موجب تنش‌های جدی در همکاری ایران با آژانس شود به همین دلیل بعید می دانم مسئولان جمهوری اسلامی ایران از این خواسته‌های غیر منطقی تمکین کنند و دلیلش هم این است که وارد یک روند بی انتها می‌شویم که صرفاً موجب اتلاف وقت دو طرف می‌شود.

وی گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی با رویه‌ای که پیش گرفته دچار یک اشتباه راهبردی شده است که این رویه می‌تواند اثرات منفی بر همکاری‌های ایران با آژانس داشته باشد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی اتمی آمریکا سردار سنایی سنایی راد شورای حکام قطعنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۸۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید معاون وزیر خارجه بر ضرورت بی‌طرفی و حرفه‌ای گری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

به گزارش قدس آنلاین، «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی که برای حضور در کنفرانس علوم و فنون هسته ای به ایران سفر کرده، با علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد کشورمان در مذاکرات رفع تحریم ملاقات  کرد.

در این ملاقات، ابعاد مختلف همکاری های ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

باقری ضمن اشاره به اهمیت همکاری‌های ایران و آژانس، بر ضرورت بی طرفی و حرفه ای گری آژانس به عنوان یک سازمان تخصصی تاکید کرد. 

وی همچنین اظهار کرد:  فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران همواره در چارچوب تعهدات بین المللی از جمله معاهده عدم اشاعه است.

رافائل گروسی نیز در این نشست، سفر خود به تهران را نشانه اراده آژانس برای حفظ فضای سازنده در روابط خود با جمهوری اسلامی ایران، دانست.

انتهای پیام 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد
  • جزئیات دیدار و گفتگوی گروسی با امیرعبداللهیان
  • تاکید معاون وزیر خارجه بر ضرورت بی‌طرفی و حرفه‌ای گری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
  • در دیدار گروسی و باقری چه گذشت؟
  • همکاری ایران و آژانس تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار نگیرد
  • اتخاذ موضع بی‌طرفانه و حرفه‌ای در همکاری‌ ایران و آژانس موثر است
  • درباره سفر رافائل گروسی به ایران؛ مدیریت بحران، محتمل‌ترین نتیجه سفر
  • برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان می‌آید