Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولین مهریز می‌گویند نرخ‌گذاری اتوبوس‌ها به آن‌ها ارتباطی ندارد و سازمان حمل ونقل شهرداری یزد هم می‌گوید مسئول کولردار کردن اتوبوس شهرداری مهریز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، افزایش کرایه اتوبوس‌های بین‌شهری مهریز از یک طرف و ضعف امکانات و خدمات‌دهی آن از طرف دیگر، اعتراض و نارضایتی شدید مردم را به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسافران می‌گویند در حالی کرایه‌ها گران شده است که اتوبوس‌ها حتی از امکانات اولیه مورد نیاز مانند کولر نیز برخوردار نیستند.

 

حمل ونقل شهرداری یزد: نرخ‌گذاری با ماست اما خدمات‌دهی با مهریز است

در همین ارتباط زارع معاون فنی سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری یزد گفت: افزایش قیمت اتوبوس، افزایش قیمت قطعات و لوازم یدکی و همچنین قیمت لاستیک و روغن موجب افزایش نرخ کرایه اتوبوس‌ها شده است.

 وی درباره ضعیف بودن خدمات و تجهیزات اتوبوس‌ها نیز اظهار داشت: کولردار شدن اتوبوس‌های بین شهری مهریز نیاز به مساعدت شهرداری مهریز را دارد همچنان که شهرداری یزد نیز در بحث کولردار کردن اتوبوس‌های شهر یزد مسئولیت دارد.

معاون فنی سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری یزد عنوان کرد: نظارت بر حرکت و تعیین نرخ بر عهده شهرداری یزد است اما با توجه به اینکه خدمات در مسیر حومه در حال انجام است، شرکت سجاد مهریز دارد این خدمات را انجام می‌دهد.

زارع اضافه کرد: با توجه به درنظر داشتن قیمت اتوبوس که قیمت یک اتوبوس نو در حال حاضر نزدیک به 3 میلیارد تومان است، لذا اتوبوس‌ها باید بازسازی شود و کولردار شدن اتوبوس مهریز را شرکت سجاد مهریز دارد پیگیری می‌کند؛ البته هزینه هر دستگاه کولر اتوبوس نیز نزدیک به 70 میلیون تومان است.

 

شهرداری و شورای شهر مهریز: نرخ‌گذاری اتوبوس‌ها به ما ارتباطی ندارد

یزدی معاون شهرداری مهریز نیز عنوان کرد: افزایش نرخ اتوبوس‌های بین شهری هیچ ارتباطی با شهرداری و مسوولان شهر مهریز ندارد و چندسالی است که زیر نظر سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری یزد است.

همچنین علیرضا ابویی رئیس شورای اسلامی شهر مهریز اظهار داشت: چند سالی است که طبق مقررات و تصمیم‌ها، ناوگان حمل و نقل عمومی و اتوبوس‌ها در اختیار شهرداری نیست و سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری یزد  کار رسیدگی، نظارت و برنامه‌ریزی آن را انجام می‌دهد.

 

بالاخره چه کسی مسئول است؟

در هر صورت از یک طرف مسئولین شهرداری و شورای شهر مهریز می‌گویند نرخ‌گذاری اتوبوس‌ها به آن‌ها ارتباطی ندارد و مربوط به سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری یزد است و از طرف دیگر سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری یزد در حالی که اذعان دارد که نرخ‌گذاری بر عهده این مجموعه است اما ضعف امکانات و خدمات‌دهی اتوبوس‌ها مانند نداشتن کولر در دمای 45 درجه تابستان را متوجه مسئولین شهرستان مهریز می‌داند.

در واقع آنچه مشخص است اینکه، چه مسئولین سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری یزد و چه مسئولین شهرداری و شورای شهر مهریز هر دو نسبت به وضعیت پیش آمده وظیفه دارند و صرفا یک بخش از کار را متوجه یکدیگر کردن نمی‌تواند دلیلی برای نادیده گرفتن مسئولیت آن‌ها در قبال وضعیت کنونی اتوبوس‌های بین‌شهری مهریز-یزد باشد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: اتوبوس ها شهر مهریز نرخ گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۸۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت نامناسب آسفالت آزادراه قم – کاشان

به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، وضعیت نابسامان آسفالت آزادراه قم – کاشان چند سالیست که موجب گلایه مردم شده و اقدام مسئولین برای رفع مشکلات را می طلبد.  شهروند خبرنگار ما هم از خرابی آسفالت آزادراه  گلایه کرده و وضعیت نامناسب آزادراه را موجب افزایش تصادفات و استهلاک خودروهای مردم دانسته است.

متن پیام شهروند خبرنگار:

باسلام ؛احتراما به استحضار میرساندآسفالت آزادراه امیرکبیر( قم کاشان و بالعکس) چندسالی است معیوب و نیاز به بازسازی فوری دارد که خرابی آسفالت آزادراه مذکور باعث تصادفات و هزینه های تعمیرات وسایل نقلیه میشود. لذا خواهشمنداست در این خصوص اقدامات و گزارش های مربوطه را مبذول فرمایید. باتشکر

دیگر خبرها

  • شهرداری اصفهان بهترین مشتری دانش‌بنیان‌ها است/نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان مسئله‌محور باشد
  • استقبال مشهدی‌ها از واگذاری موتور سیلکت‌های برقی
  • شهرداری اصفهان باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد
  • واگذاری تمامی امور مرتبط با سرویس مدارس به شهرداری شیراز
  • هوشمندسازی ۴ پارکینگ هسته مرکزی شهر قم
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی تهران
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی
  • «سمیع» تعیین تکلیف شود/ کمبود نیروی پلیس راهور و راننده اتوبوس مشکل مشترک کلان‌شهرها
  • وضعیت نامناسب آسفالت آزادراه قم – کاشان
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان