Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دامداران خراسان رضوی این روزها با مشکلات ریز و درشت فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند و باید فکری برای وضعیت آنها کرد. ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گناباد، شهرستان گناباد در حوزه دامپروری یکی از سه شهرستان برتر استان خراسان رضوی است و در تولید شیر رتبه دوم استان و در مرغ گوشتی رتبههای برتر را دارد اما برای ادامه این روند حمایت از دامدار نیاز ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای بررسی برخی مشکلات دامداران گناباد به سراغ آن‌ها رفتیم.

قلی‌زاده؛ یکی از دامداران صنعتی گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناباد اظهار داشت: در صورتی که باید از دامدار در شهرستان گناباد حمایت شود متاسفانه سهمه کنسانتره گناباد از 9 درصد به 4 درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: برای تکمیل زنجیره تولید یکی از مشکلات، گرفتن پروانه‌ها است که باید روند آن ساده شود تا سرمایه‌گذار بتواند استقبال کند.

اسماعیل حکمتیان یکی دیگر از دامداران گنابادی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناباد اظهار داشت: سهمیه سبوس دامداری‌ها در گناباد افت شدیدی پیدا کرده و دامداران در این زمینه مشکل دارند.سهمیه سبوس نسبت به تولید شیر و دام موجود بسیار کم است که در قیمت تمام شده تاثیر گذاشته و سهمیه سبوس شهرستان اصلاح شود.

توقف عرضه نهاده های خام به دامداران/ تب کریمه کنگو امسال تلفات نداشته استتوزیع قطره چکانی نهاده به دامداران؛ تولید گوشت سفید در زنجان 10 درصد کاهش یافتاصفهان| دام ارزان قیمت گوشت قرمز را کاهش می‌دهد/ دولت به فعالیت دامداران نظارت داشته باشد

این دامدار گنابادی بیان داشت: سبوس 2100 تومانی از کجا و چه کانالی وارد بازار می‌شود؟ چه کسی باید نظارت کند؟ بعضی کارخانه‌های سبوس و دلالان سبب ایجاد بازار سیاه هستند باید برخورد جدی‌تری بشود.

حکمتیان ادامه داد:  نرخ شیر کیلویی 3500 تومان تولید می‌شود اما قیمت خریداری شده از دامدار2500 تومان است که در خصوص قیمت خرید شیر باید تجدید نظر صورت گیرد.

وی بیان کرد: پشتیبانی امور دام برخلاف رسالت ذاتی خود هیچ حمایتی از دام انجام نمی‌دهد و به سمت بازرگانی و مسائل خود رفته است.

مجید جعفری؛ معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناباد در زمینه مشکلات دامداران گناباد اظهار داشت: برخی از فرصت طلبان و دلال‌ها وارد فضای تامین نهاده‌های دامی شده‌اند که این موضوع فشار را بر دامدار وارد کرده است.

وی ادامه داد: دولت و وزارت جهاد کشاورزی برای کاهش این معضل اقدامات خوبی در دست انجام دارند و حجم بالایی نهاده دامی در بنادر ذخیره شده و در حال حمل به استانهای مختلف و از جمله خراسان رضوی است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پیگیری‌هایی برای انتقال نهاده‌های دامی با استفاده از ظرفیت حمل و نقل ریلی و جاده‌ای به این استان در حال انجام است و قرار شده نهاده‌ها از مبادی ورودی کشور به صورت مستقیم به دست مصرف کننده نهایی برسد.

وی در زمینه مدت زمان طولانی انتقال نهاده‌های دامی از بنادر به دست تولیدکنندگان نهایی گفت: ترخیص حجم زیاد نهاده‌های دامی به میزان یک تا دو میلیون تن در یک بازه زمانی خاص زمان‌بر است اما برای کاهش این مدت تلاش می‌شود.

جعفری بیان کرد: برای افزایش بهره‌وری تولید نهاده‌های موجود و کوتاه کردن دست افراد فرصت‌طلب از این بخش با هماهنگی ستاد تنظیم بازار فرآوری نهاده‌های خام دامی در استان در دست اقدام است.

وی ابراز امیدواری کرد که با تخصیص نهاده‌های دامی به صورت خوراک دام که اجرای آن از اواسط خردادماه امسال آغاز شده مشکلات این بخش و از جمله کمبود نهاده‌ها رفع شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت گناباد برای ایجاد بارانداز کالاهای کشاورزی و دامی در جنوب استان خراسان رضوی گفت: ایجاد یک بارانداز صادراتی، نیازمند ایجاد صنایع فرآوری صنایع تبدیلی و تکمیلی است. 

جعفری گفت: با وجود ظرفیت‌های زیاد گناباد در زمینه تولیدات کشاورزی و دامی، صنایع فرآوری تبدیلی متناسب با آنها در این شهرستان افزایش نیافته و باید در حوزه فرآوری محصولات لبنی و صنایع تکمیلی هدف‌گذاری بلندمدت داشت و از سرمایه‌گذاران متقاضی سرمایه‌گذاری در این بخش بیشتر حمایت کرد.

وی تصریح کرد: باید در مرحله نخست، فرآوری محصولات خام دامی در گناباد توسعه یابد و در کنار آن برای ایجاد بارانداز و ترمینالهای محصولات دامی و کشاورزی برنامه ریزی شود.

جعفری افزود: با عنایت به موقعیت گناباد می‌توان محصولات دامی را از شهرستان‌های اطراف و استان خراسان جنوبی به این شهرستان منتقل و بعد فرآوری به سایر نقاط کشور و سایر کشورها صادر کرد.

گزارش از یاسرسالاری گناباد

انتهای پیام/281/ ت

R41347/P/S6,1188/CT2

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نهاده های دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۸۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لطافت هوای روستای گیامی پس از بارش باران در قالب تصاویر

روستای گیامی از توابع بخش رضویه در استان خراسان رضوی است. این روستا نیز از بازش‌های بهاری بی نصیب نماند و میزبان بارش رحمت الهی شد.

شهروند خبرنگار ما تصاویری از لطافت هوای این روستا را به نمایش درآورد که می‌توانید مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - خراسان رضوی

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • لطافت هوای روستای گیامی پس از بارش باران در قالب تصاویر
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است