Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: گوشت مرغ یکی از مهمترین کالاهای اساسی مردم در استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود و آمارها بیانگر این است که مصرف این پروتئین سفید در این استان بیش‌تر از گوشت قرمز است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که توزیع گوشت مرغ گرم در این استان کاهش یافته است و فروشندگان این پروتئین سفید نیز چند روزی است که با عدم توزیع مرغ گرم از کشتارگاه مواجه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که از ابتدای سالجاری گوشت‌های مرغ به علت شیوع کرونا و تعطیلی تالارهای عروسی، دانشگاه‌ها و… روی دست توزیع کنندگان باقی مانده بود و قیمت آن به پایین‌تر از ۱۱ هزار تومان رسیده بود، در حال حاضر شاهد این هستیم که بازار با کمبود مرغ به علت عدم توزیع روبرو شده است و قیمت آن در حال افزایش است.

عرضه گوشت مرغ به فروشگاه‌ها توسط توزیع کنندگان از کشتارگاه کاهش یافته است

یکی از فروشندگان گوشت مرغ در شهرکرد در گفت و گو با خبرنگار مهر در این زمینه اظهار کرد: گوشت مرغ گرم در بازار استان چند روزی است با کمبود مواجه شده است.

وی تاکید کرد: عرضه مرغ به فروشگاه‌ها توسط توزیع کنندگان از کشتارگاه کاهش یافته است و به‌نظر می‌رسد به کشتارگاه مرغ کشتار نمی‌کنند.

وی بیان کرد: هم‌اکنون نیاز بازار به مرغ نسبت به گذشته افزایش یافته است و این در حالی است که فروشندگان با کمبود مرغ برای فروش مواجه شده‌اند.

توزیع گوشت مرغ برای فروش در روزهای گذشته در برخی فروشگاه‌های خاص انجام شده است و برخی دیگر مرغ گرم برای فروش دریافت نکرده‌اند که این امر موجب نگرانی‌هایی در این زمینه شده است.

پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی ۲۰ تن مرغ را میان فروشنده‌های خاص توزیع کرده است رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار مهر عنوان کرد: پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی حدود ۲۰ تن مرغ را میان فروشنده‌های خاص توزیع کرده تا به دست مردم برساند، اما نمی‌دانیم چگونه است که فقط برای بعضی فروشندگان توزیع شده است و برای بعضی دیگر توزیع نشده است.

عبدالله باقری با بیان اینکه اکنون بسیاری فروشندگان مرغ مستأجر هستند و از عهده هزینه‌های خانه و زندگی خود برنمی‌آیند و رو به ورشکستگی هستند، گفت: توزیع نکردن مرغ در میان این فروشندگان موجب از دست دادن مشتری‌های ثابت می‌شود و خسارت‌های بالایی در طولانی مدت به آنها وارد می‌کند.

وی گفت: مدتی به‌دلیل کرونا فروش فروشندگان مرغ افت داشت و اکنون هم به بهانه قیمت و عدم توزیع مناسب این افراد در حال متضرر شدن هستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: قیمت مرغ زنده در مرغداری و کشتار گاه با یکدیگر هم‌خوانی ندارد، مرغ زنده در مرغداری هر کیلو ۱۳.۵ تا ۱۴ هزار تومان است و برای عامل کشتار تا ۱۷ هزار تومان هزینه دارد که گفته می‌شود هر کیلو ۱۴.۵ تا ۱۵ هزار تومان به فروش برسد که قیمت به صرفه نیست.

وی بیان کرد: در روزهای گذشته مقداری مرغ قطعه بندی شده توسط عده‌ای در بازار به قیمت روز عرضه شد که سینه مرغ هر کیلو ۲۱ هزار تومان و ران مرغ هر کیلو ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان ارائه شد و این افراد در میان عدم توزیع مناسب مرغ گرم در استان سود قابل توجهی کسب کردند و مسئولان تلقی کردند این افراد کار مؤثر و خیری انجام دادند در صورتی که آنها سود خود را کسب کردند و آب هم از آب تکان نخورد.

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مرغ امروز در بازار کیلویی ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان بود و این به دلیل توزیع مرغ به مغازه‌های خاص در شب گذشته توسط پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی است.

وی افزود: در شرایط فعلی لازم است پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی مرغ منجمد را در بازار توزیع کند، زیرا متولی توزیع مرغ منجمد دولتی آنان هستند ولی دلیل عدم توزیع توسط آنان را نمی‌دانیم.

در شرایط فعلی لازم است پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی مرغ منجمد را در بازار توزیع کند، زیرا متولی توزیع مرغ منجمد دولتی آنان هستند ولی دلیل توزیع نکردن توسط آنان را نمی‌دانیم رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی تصریح کرد: اگر این مرغ توسط پشتیبانی امور دام توزیع شود کمی بازار قانونی می‌شود در حقیقت قیمت مرغ در بازار هر کیلو حدود ۱۶ هزار تومان می‌رسد.

وی گفت: متولی قیمت‌گذاری و توزیع مرغ بازرسی صمت استان، جهاد کشاورزی و تعزیرات هستند که باید تمهیدات لازم برای مشکلات ایجاد شده در زمینه توزیع و قیمت گوشت مرغ بیاندیشند.

مسئولان جهاد کشاورزی و سازمان مربوط در زمینه گوشت مرغ حدود چند ماه گذشته اعلام کردند که مرغ‌های مازاد مرغداری‌ها به‌علت نبود بازار مصرف و شیوع کرونا توسط دولت خریداری و ذخیره سازی می‌شود تا در زمانی که کمبود مرغ در استان ایجاد شود، توزیع شود.

تلاطم بازار مرغ در این استان آغاز شده است و هم‌اکنون فرصت مناسبی برای توزیع گوشت‌های ذخیره‌سازی شده است تا مشکلات این بخش حاد نشود.

پیگیری‌های خبرنگار مهر برای گفت و گو با مسئولان و مدیران سازمان مرتبط با گوشت مرغ از جمله جهاد کشاورزی و صمت چهارمحال و بختیاری بی نتیجه ماند.

کد خبر 4957002

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری مرغ شهرکرد ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا مواد مخدر ایلام استانداری سمنان سازمان تبلیغات اسلامی آتش سوزی بیرجند خطبه های نماز جمعه رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری هزار تومان مرغ منجمد توزیع مرغ عدم توزیع گوشت مرغ مرغ گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۸۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت امروز سکه توسط اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت سکه را به شرح زیر اعلام کرد:

قیمت آنلاین سکه را در نشانی زیر مشاهده کنید:

https://www.estjt.ir/

کد خبر 748275

دیگر خبرها

  • قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • قیمت سکه امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد