Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@13:11:37 GMT

برخورداری ۲۴ روستای هندیجان از آب شرب پایدار

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۹۸۸۸۶

برخورداری ۲۴ روستای هندیجان از آب شرب پایدار

علی بویری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برخی از روستاهای هندیجان با مشکل کمبود آب روبه رو هستند افزود: مهمترین مشکل این روستاها مربوط به افت فشار آب در طول شبانه روز است.

وی ادامه داد: این روستاها در روز ۲ تا سه ساعت از آب برخوردار هستند که با پیگیری استاندار خوزستان، رفع مشکل آب شرب این مناطق در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی تاسیسات آبرسانی دریهک هندیجان از سال ۱۳۸۴ آغاز شد، گفت: این پروژه در سال ۹۵ با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شد که در نهایت با پیگیری‌ صورت گرفته قرار است با تکمیل آن مشکل آب ۲۴ روستای هندیجان برطرف شود.

فرماندار هندیجان ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان برای تکمیل این پروژه ۲۵ میلیارد ریال اعتبار درنظرگرفته تا این تاسیسات وارد مدار شود.

وی اضافه‌کرد: با حفر ۲ چاه در منطقه داربهاره بیش از سه هزار متر مکعب آب در طول شبانه روز از طریق خط لوله ۳۵ کیلومتری به تاسیسات دریهک منتقل می‌شود.

بویری، با اشاره به اینکه پنج هزار متر مکعب از آب مورد نیاز این روستاها از تاسیسات چم خلف‌عیسی با استفاده از ظرفیت خطوط انتقال آسک و کارون تامین خواهد شد، گفت: مراحل اجرایی آبرسانی به ۲۴ روستای هندیجان در حال انجام است که هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

پیش از این نیز فرماندار هندیجان نسبت به وضعیت آب آشامیدنی این شهرستان با توجه به کاهش دبی رودخانه زهره در فصل گرما هشدار داده بود.

بر اساس این گزارش ۷۰ درصد آب آشامیدنی شهرستان هندیجان از رودخانه زهره تامین می‌شود که با برداشت بیش از اندازه در بالا دست باعث شده تا هندیجان با مشکلات جدی تامین آب شرب روبه‌رو شود.

برچسب‌ها هندیجان شركت آب و فاضلاب خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هندیجان شركت آب و فاضلاب خوزستان هندیجان شركت آب و فاضلاب خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۸۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل تامین برق روستای سیل زده«تختان» دهلران حل شد

ولی الله ناصری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: روز گذشته در اثر بارش باران و به تبع آن طغیانی شدن رودخانه فصلی روستای تختان شهرستان دهلران و آبگرفتگی روستا تعدادی از پایه‌های شبکه برق تخریب و باعث محدودیت در تامین برق برای اهالی آن منطقه شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام در این خصوص، گفت: با توجه به صدور اعلامیه سازمان هواشناسی مبنی بر امکان وقوع سیل در استان به ویژه حوزه جنوب و برنامه ریزی و آمادگی لازم برای مقابله با این پدیده در صنعت برق، در کمتر از چند ساعت شبکه و ترانسفورماتورهای آسیب دیده روستای تختان اصلاح و مردم آن منطقه از این نعمت بهره مند شدند.

ناصری ادامه داد: پس از اعلام دیسپاچینگ برق مبنی بر آسیب به شبکه روستای تختان اکیپ‌های عملیاتی و اجرایی به محل اعزام شدند و به دلیل گسترش سیلاب در بستر و حریم مسیل در یک ماراتن چند ساعته حدود یک هزار متر شبکه جایگزین از مسیر جدید احداث و یک دستگاه ترانسفورماتور برای تامین برق این روستا نصب شد.

کد خبر 6096764

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • آب شرب پایدار ۲ هزار ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد
  • آب شرب پایدار ۲ هزار نفر ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • خسارت بیش از یک میلیاردی سیل به تاسیسات آب و فاضلاب شهر تفت
  • جهاد آبرسانی در ۱۲۵ روستای لرستان
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • تامین آب شرب سالم و پایدار برای روستای «دره دول» بخش ماژین
  • مشکل تامین برق روستای سیل زده«تختان» دهلران حل شد
  • نشستی برای بررسی مسائل تامین آب شرب پایدار در شهر خضرآباد