Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی اولویت اقتصاد باشد استاندار و فرماندار باید متمرکز در این سمت حرکت کنند، گفت: اگر استاندارها بنشینند و صرفاً توجه خود را به اتفاقات کشور متمرکز کنند یقیناً تحول زیادی متوجه استان نخواهد شد.

جبار کوچکی نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و نگرانی مردم از اقتصاد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، بارها در حوزه اقتصاد و توجه به این مقوله را گوشزد نموده و اقتصاد مقاومتی را به‌عنوان عبور از بحران‌های اقتصادی مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اقتصاد مقاومتی را تکیه‌بر توان داخلی، نیروی انسانی و منابع داخلی دانست و افزود: متأسفانه دولت نگاهی عمیقی به این بحث نداشت و کشور را در برجام و مذاکرات معطل نگه داشت، باوجوداینکه رهبری معظم از اول فرمودند که به مذاکرات خوش‌بین نیستند و بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، اما بی‌توجهی به آن، منجر به مشکلات اقتصادی فراوانی شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رهبری در خصوص مبادلات ارزی مبنی بر اینکه پیمان پولی با کشورهای دیگر غیر از دلار بسته شود، تصریح کرد: بازهم دولت به  این مقوله توجه نکرد و منجر به این شد که امروز کشور با مشکلات اساسی اقتصادی و ارزی که روزبه‌روز سیر صعودی را تجربه کرده  روبه‌رو شود، این موضوع تمام سیاست‌های اقتصادی در استان و کشور را به هم می‌ریزد لذا برای عبور از آن‌هم باید مراقبت کرد و با دقت عمل نمود.

استاندارها  منتظر شرایط کشور ننشینند

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود دلار زیادی از نفت عاید کشور نشده و صادرات  غیرنفتی از برنامه‌های دولت است که به‌صورت محدود انجام می‌شود، گفت: استان‌ها و استاندارها نباید منتظر شرایط کشور بنشینند، آن‌ها باید با داشته‌های داخل استانی، در بخش‌های مختلف ازجمله در بخش تولید، اقدامات جدی و اثرگذاری داشته باشند.

کوچکی نژاد بستر گیلان را مناسب در حوزه کشاورزی و گردشگری دانست و افزود:  گردشگری و کشاورزی وابستگی زیادی به دلار ندارد، این دو مقوله مهم می‌تواند اقتصاد و اشتغال استان را حفظ کند ولی اگر استاندارها بنشینند و صرفاً توجه  خود را به اتفاقات کشور متمرکز کنند یقیناً تحول زیادی متوجه استان نخواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم تشکیل تیم‌های اقتصادی استان‌ها برای تصمیم‌گیری‌های جدید در  حوزه‌ای که سفره‌های مردم به آن وابسته است، خاطرنشان کرد: اولویت اصلی اقتصاد است وقتی اولویت اقتصاد باشد استاندار و فرماندار باید متمرکز در این سمت حرکت کنند، باید به‌فوریت تصمیم  و نتیجه بگیرند که چه راهکاری منجر به توسعه استان خواهد شد.

دولت باید نیازمندی‌های سرمایه گزار را برطرف کند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی کمک به کشاورزان، صنعتگران و سرمایه‌گذاران را از راه‌های مهم  و اثرگذار بهبود وضعیت اقتصاد و اشتغال در استان دانست و افزود: باید به سرمایه‌گذار کمک کرد تا رونقی در اشتغال و اقتصاد ایجاد شود، متأسفانه دولت خود را حاکم دانسته و سعی می‌کند از نگاه حاکمیتی به بخش سرمایه‌گذار نگاه کند درصورتی‌که دولت باید هوای سرمایه‌گذار را داشته باشد و نیازمندی‌های او را برطرف کند.

کوچکی نژاد با تأکید بر لزوم تمرکز استان به وضعیت اقتصاد، تصریح کرد: در استان برنامه عملیاتی متمرکز روی تولید و  صنعت وجود ندارد، وقتی صنعت‌گر  به خاطر   اشکال و ایراد سال‌ها معطل می‌ماند سرمایه‌گذاری را رها می‌کند درصورتی‌که استان باید متمرکز شود و مشکلات را حل کند نه اینکه منتظر بماند سرمایه‌گذار خودش دنبال مشکلات بدود تا به‌تنهایی  چاره‌ای پیدا کند.

عدم پاسخگویی به‌موقع به سرمایه گزار در شأن استان نیست

وی با اذعان به وجود بستر  پنجره واحد در قانون به‌منزله کوتاه کردن  نتایج بررسی سرمایه‌گذاری و اعلام نتیجه دستگاه‌ها به سرمایه‌گذار در مدت ۱۵ روز تا یک ماه بیان کرد: اینکه سرمایه‌گذار سال‌ها منتظر تصمیم دستگاه‌ها باشد هیچ دلیلی ندارد، چرا باید سرمایه گزار سال‌ها منتظر تصمیم دستگاه‌ها برای سرمایه گزاری باشد؟!

ایجاد شهرک نساجی پوشش معطل پاسخ استانداری

کوچکی نژاد با اشاره به سرمایه گزاری هایی که در استان معطل‌مانده‌اند، گفت: به‌عنوان‌مثال شرکت آتیه که یک شرکت دولتی است بیش از دو سال است درخواست کرده که پوشش را به‌عنوان شهرک نساجی فعال کنند، هنوز استان جوابی به او نداده، دو سال است استانداری، کمیته اشتغال و غیره پاسخ این سرمایه‌گذاری را ندادند، این برای استان زشت و نادرست است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اولویت اول تولید بوده و مسئولان استان باید پاسخگوی این مسئله باشند و مشکلات را حل کنند، تصریح کرد:  استان می‌بایست مشکلات سرمایه‌گذار را حل کند به‌عنوان‌مثال بحث پوشش اگر حل شود یقیناً  شرکت آتیه موظف به سرمایه‌گذاری شده و بر اساس قانون اجازه همکاری با بخش خصوصی را دارد، لذا برای رونق اقتصادی شهر به‌صورت جدی پیگیر این موضوع خواهم بود.

بستر مناسب پوشش برای فعالیت اقتصادی

کوچکی نژاد با اشاره به ظرفیت کارخانه پوشش و وجود زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای فعالیت اقتصادی در آن خاطرنشان کرد: پیگیر مسئله پوشش خواهم بود تا سریع به نتیجه برسد، مورد به مورد به مراکز و کارخانه‌ها سرکشی خواهم کرد تا در حد بضاعت و توان با فشار و برنامه‌ریزی اتفاقات مناسبی در این حوزه رقم بخورد.

وی با اشاره به بحث شهرک صنعتی سپیدرود و تبدیل آن به منطقه آزاد گفت: تبدیل شهرک صنعتی سپیدرود به منطقه آزاد یعنی رونق تولید؛ چراکه سرمایه‌گذار به دلیل شرایط منطقه آزاد رغبت برای سرمایه‌گذاری پیدا می‌کند  و این منجر به اشتغال و رونق تولید در استان خواهد شد، اگرچه شورای نگهبان ایراداتی بر آن وارد کرده اما در حال رفع آن هستیم.

لزوم پیگیری مشکلات پوشش خاور، فرش گیلان

وی با بیان اینکه در حوزه صنعت و اشتغال به‌صورت جدی پیگیر مطالبات مردم خواهیم بود، افزود: به‌صورت جدی پیگیر مسئله پوشش خاور، فرش گیلان و کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل خواهم بود تا ان‌شاءالله تحولاتی در حوزه  اقتصاد رقم بخورد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی کشاورزی گردشگری جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی سرمایه گذاری سرمایه گذار کوچکی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۹۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند

بهروز محبی نجم‌آبادی درباره شرایط اقتصادی کشور و اصلاح سیاست‌های ارزی دولت اظهار کرد: در کشور در حوزه ارزی نیاز‌های کاذب و واقعی داریم و دولت باید تمرکز خود را بر نیاز‌های واقعی بگذارد و اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره نزند. ما باید با تهاتر و استفاده از سایر ارز‌های کشور‌هایی که از نظر راهبردی با ما ارتباط دارند و سایر شیوه‌هایی که داریم تلاش کنیم نیاز واقعی به ارز را کاهش دهیم.

وی ادامه داد:با صادرات ویژه و تولید صادرات محور تلاش کنیم که ارز آوری را در کشور به صورت جدی پیگیری کنیم و اگر این اتفاق عملی شود، قطعا نیاز واقعی به ارز کاهش پیدا می‌کند و ما می‌توانیم به راحتی پاسخگوی نیاز‌های کشور باشیم.  

منتخب مردم سبزوار برای مجلس دوازدهم افزود: تا زمانی که نگاه سرمایه‌ای به ارز داشته باشیم و افراد ارز را مانند یک کالا مبادله کنند و عرضه و تقاضا تعیین تکلیف کنند همین مشکلات وجود خواهد داشت؛ بنابراین مسئولان ما باید بدانند که در بحث ارز باید تلاش کنیم قانون مالیات بر عایدی سرمایه را به نتیجه برسانیم. در این زمینه  شورای نگهبان می‌تواند کمک کند که در همین مجلس این موضوع را به نتیجه برسانیم.

محبی تاکید کرد: قانون مالیات بر عایدی سرمایه مشکلات ما را حل خواهد کرد. این قانون باعث می‌شود که نقدینکی به جای آن که به سمت سوداگری ارز رود به سمت تولید برود. تا زمانی که تولید در کشور به صورت جدی سود آوری برای مردم نداشته باشد قطعا رفتن به سمت دلالی ارز و سایر مشکلات در این حوزه وجود خواهد داشت و این‌ها همه ما را دچار مشکل خواهد کرد  و اقتصاد و شاخص‌های اقتصادی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی ایران در ۱۰ سال آینده
  • واردات چای از کشور سریلانکا
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی متفاوت ایران در 10 سال آینده
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • چه کسانی با مالیات بر عایدی سرمایه مخالف هستند؟
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد