Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- روسای جمهور و نخست وزیران کشور‌های عضو اتحادیه اروپا روز‌های 17 و 18 ژوییه (جمعه 27 تیر و شنبه 28 تیر 99) در بروکسل در چارچوب نشست سران برای رایزنی‌ها و تبادل نظر درباره طرح بهبود اوضاع اقتصادی و رونق کسب و کار‌ها گردهم خواهند آمد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری رویترز از بروکسل، این نخستین نشست حضوری روسای جمهور و نخست وزیران کشور‌های عضو اتحادیه اروپا بعد از چندین ماه برگزاری نشست‌های مجازی (ویدئوکنفرانس) به علت شیوع بیماری کرونا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رهبران 27 کشور عضو اتحادیه اروپا قبلا درباره پیشنهاد‌های کمیسیون اروپا در نشست مجازی روز جمعه گذشته، رایزنی و هم اندیشی کرده بودند. هرکدام از کشور‌های عضو، دیدگاه‌ها و نظرات خود را درباره بودجه پنج ساله پیش رو اتحادیه اروپا (2021-2027) مطرح کرده اند. بر اساس پیشنهاد کمیسیون اروپا بودجه پنج ساله اتحادیه اروپا باید یک هزار و 100 میلیون یورو باشد. روسای جمهور و نخست وزیران کشور‌ها در نشست‌های مجازی قبلی خود درباره طرح رونق اقتصادی 750 میلیارد یورویی (مقابله با بحران کرونا) نیز گفتگو کرده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نشست حضوری اتحادیه اروپا کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۰۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «شی جین پینگ،» رییس‌جمهور چین امروز یکشنبه در یک سفر دو روزه به پاریس می‌رود و امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی‌اش، او را برای کاهش عدم تعادل تجاری تحت فشار قرار می‌دهد و تلاش می‌کند او را متقاعد کند که از نفوذ خود بر روسیه درباره جنگ اوکراین استفاده کند.

سفر رییس‌جمهور پین در در زمان افزایش تنش های تجاری بین اروپا و چین انجام می‌شود و در چین شرایطی احتمالاً این اهداف ماکرون به ارحتی محقق نخواهد شد.

فرانسه از تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد صادرات خودروهای الکتریکی چین حمایت می کند و در ژانویه پکن تحقیقاتی را در مورد واردات براندی - که عمدتاً در فرانسه تولید می شود - آغاز کرد - اقدامی که به طور گسترده به عنوان تلافی جویانه در میان مجموعه رو به رشد تحقیقات اتحادیه اروپا تلقی می شود.

یکی از مشاوران کاخ الیزه پیش از سفر شی جین‌پینگ، سفری که اولین بار پس از ۵ سال به اروپا انجام می‌شود گفت: «ما باید به فشار بر مقامات چینی ادامه دهیم تا تضمین‌های بیشتری در مورد مسائل تجاری به ما بدهند».

رییس‌جمهور در این سفر با امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه و اورسولا فون‌درلاین، رییس کمیسیون اروپا دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

اختلافات بین ۲۷ عضو اتحادیه اروپا - و به ویژه بین فرانسه و آلمان - توانایی آنها برای نفوذ بر چین را تضعیف می کند. منابع آگاه اعلام کردند که اولاف شولز، صدراعظم آلمان به مکرون و شی در پاریس نخواهد پیوست.

کد خبر 6096914

دیگر خبرها

  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • توافقاتی بر سر حرکتی جمعی برای برون رفت از وضعیت کنونی در غزه
  • فشار‌ها بر اسرائیل احتمال آتش بس در غزه را افزایش داده است
  • ریاست دور‌ه‌ای مجارستان بر اتحادیه اروپا چالشی برای بروکسل
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • امیرعبداللهیان وارد گامبیا شد | عکس
  • مشکل اصلی برای آتش‌بس در غزه شخص نتانیاهو است