Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سمنان گفت: بانک‌های عامل استان سمنان تلاش کنند تا روند حمایت از صنعت و تولید در استان بیش از پیش تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، شماری از مردم در سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، سؤالی درباره «حمایت از تولید ملی در سمنان چقدر جدی بوده؟» مطرح کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها با انتشار مطالبه‌ای در سامانه «فارس من» تصریح کردند که «از مسؤولان بپرسید حمایت از تولید ملی در سمنان چقدر جدی بوده؟ چقدر در تیم اقتصادی دولت در سمنان به این امر توجه شده است؟».

علی‌رضا آشناگر، استاندار سمنان با اشاره به اینکه در سال جهش تولید، توجه به تولیدات داخلی، حمایت از صنعت ملی، تولید ملی، کارگر ایرانی و تقویت این روند باید همواره در دستور کار قرار داشته باشد، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های اعلام‌شده، برخی بانک‌های عامل استان در بحث پرداخت تسهیلات رونق تولید و تبصره الف ماده ۱۸، بسیار خوب عمل کردند؛ اما نیاز است تا این روند مطلوب در بین تمامی بانک‌های عامل استان تسریع پیدا کرده و تقویت صنعت در استان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه سختگیری‌های بی‌مورد و موانع بر سر راه صاحبان صنایع برای دریافت تسهیلات رونق تولید از سوی بانک‌ها ایجاد نشود، گفت: در سال جهش تولید، حفظ تولید و اشتغال در استان و تلاش برای تقویت این دو مهم از سیاست و برنامه‌های اصلی بوده و نیاز است تا در راستای تحقق این موضوعات، بانک‌ها در اخذ تضامین و همچنین روند رسیدگی و پرداخت تسهیلات رونق تولید به صاحبان صنایع در استان، تسهیل گری ویژه را در دستور کار خود قرار دهند.

آشناگر ادامه داد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه، محدودیت‌های موجود و نرخ ارز و مباحث و موارد اقتصاد موجود در کشور، تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و پرداخت هرچه سریع‌تر تسهیلات، می‌تواند در کارایی بیشتر مبلغ پرداخت شده و حفظ ارزش ریالی آن، به‌منظور جهش تولید در واحدهای صنعتی متقاضی دریافت تسهیلات، تأثیر به سزایی داشته باشد و همچنین بانک‌ها نیاز است تا در کنار توجه به موضوعات مطرح‌شده، افزایش مبلغ تسهیلات و تعداد آن را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

استاندار سمنان با بیان اینکه شعار جهش تولید باید به دور از نگاه‌های سطحی و تزئینی به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: در شرایط فعلی اقتصادی و تحریم‌ها و محدودیت‌های موجود، به‌منظور تحقق جهش تولید و عمل به شعار سال، باید برخی روندها، قانون و آیین‌نامه‌ها و رویه‌ها اصلاح و تسهیل گری و توجه همه‌جانبه اعضای کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و دستگاه‌های اجرایی استان به مبحث تولید، بیش از پیش افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/74003/ک/

منبع: فارس

کلیدواژه: سمنان بانک ها تولید صنعت جهش تولید بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۰۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات تکلیفی ۲۰۰ همتی بانک‌ها در ۱۴۰۳ ثابت ماند

آفتاب‌‌نیوز :

بررسی بودجه ۱۴۰۳ نشان میدهد حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی در سال جاری لحاظ گردیده است.

این رقم برای وام ازدواج، ودیعه مسکن، ناباروی و موارد دیگری از این دست است. سال قبل نیز برای این قسمت ۲۰۰ هزار میلیارد تومان لحاظ شده بود. براین اساس تسهیلات تکلیفی برای بانک‌ها افزایش نیافته است.

بر اساس اعلام رئیس کمیسیون تلفیق بودجه این رقم ۲۰۰ هزار میلیارد تومان با اصرار دولت مبنی بر عدم افزایش تسهیلات تکلیفی در راستای جلوگیری از افزایش پایه پولی و نقدینگی نسبت به سال ۱۴۰۲ ثبات مانده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • تسهیلات تکلیفی ۲۰۰ همتی بانک‌ها در ۱۴۰۳ ثابت ماند
  • شارژ ۱۹ میلیارد دلاری صندوق توسعه/ تزریق ۱۰۰ همت به مسکن در ۱۴۰۳
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه/تزریق۱۰۰همت به مسکن در۱۴۰۳
  • ارائه تسهیلات کم بهره برای جهش تولیدات شیلاتی در استان بوشهر
  • بانک‌ها در پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت همکاری کنند
  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • سند تحول قضایی به مثابه قانون اساسی و نقشه راه دستگاه قضایی است
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت