Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-01@17:58:02 GMT

چند نکته مهم که باید درباره ترمز دستی بدانید

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۰۲۶۹

به گزارش ایلنا،  استفاده از ترمز دستی بسیار ساده است، اما نکاتی درباره آن وجود دارد که رعایت کردن آن لازم است:

*گاهی اوقات دستی را بیش از حد بالا می‌کشیم و هنگام پایین دادن آن با مشکل مواجه می‌شویم. در این موارد ابتدا باید ترمز دستی را کمی به سمت بالا بکشیم سپس دکمه ترمز دستی را فشار دهیم. با این کار ترمز دستی به راحتی پایین می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*در برخی موارد به اشتباه ترمز دستی را به صورت کامل پایین نمی‌دهیم که این امر طولانی مدت موجب آسیب رسیدن جدی به آن و همچنین افزایش مصرف سوخت می‌شود.

*اگر برای مدت طولانی از ترمز دستی استفاده نکنیم ممکن است در برخی موارد گیر کند؛ بنابراین توصیه می‌شود که هر چند وقت یک بار ترمز دستی خودرو را غیر فعال و دوباره فعال کنید تا از این امر جلوگیری کند.

*به ترمز دستی، ترمز اضطراری هم گفته می‌شود. در موقعی که برای نگه داشتن خودرو تنها نیروی ترمز‌ها کافی نیست، می‌توان از ترمز دستی استفاده کرد، اما نکته این است که حتما اول باید ترمز دستی را بکشیم و بعد از آن پا را بر روی ترمز بگذاریم. در غیر این صورت تعادل خودرو از دست می‌رود.

منبع: خودروکار

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خودرو ترمز دستی ترمز دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۰۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش پرستاران گرگان به اضافه‌کار اجباری

شماری از پرستاران بیمارستانی در گرگان با بیان اینکه نسبت به اضافه‌کار اجباری اعتراض داریم، اظهار داشتند: «مدتی‌ست که به اضافه کار اجباری و شیفت‌های طولانی اعتراض داریم؛ برخی از همکاران‌مان تصمیم گرفته‌اند تن به اضافه‌کار اجباری ندهند، اما در مقابل واکنش مسئولان و مقامات مثبت نبوده است.»   به گزارش ایلنا، یکی از این پرستاران گفت: به یکی از همکاران مرد ما گفته شده اگر تن به اضافه‌کار اجباری ندهی، باید بخش‌ات را عوض کنی یا از کارت استعفا بدهی!   به گفته این پرستار، اجبار در اضافه‌کار یا ایستادن در شیفت‌های طولانی، خلاف قانون است، اما پرستاران برای اینکه شغل خود را از دست ندهند، به این اجبار تن می‌دهند.   پرستاران گرگان، خواستار اختیاری شدن اضافه‌کار و افزایش عادلانه‌ی حق الزحمه آن هستند؛ در حال حاضر برای هر ساعت اضافه کار پرستاران، رقم ناچیز ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان بعد از تاخیر بسیار به آن‌ها پرداخت می‌شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خودرو میتسوبیشی پاجرو اسپورت 2024 چه مشخصاتی دارد؟
  • قطع همکاری نواک جوکوویچ با یک مربی دیگر
  • شمس آذر ترمز پیکان را کشید
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • ویژگی‌ بهترین ردیاب‌های خودروی ایرانی که باید بدانید
  • آپشن جدید خودرو‌های آمریکا
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • حمله خفت‌گیرهای خشن به مهاجم استقلالی | عکس
  • واکنش پرستاران گرگان به اضافه‌کار اجباری