Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل آبفای جنوب غربی استان تهران گفت: ۹۶۱۵فقره انشعاب آب غیرمجاز در شهرهای جنوب غربی استان جمع آوری و اعمال قانون شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، سید علی لدنی نژاد مدیرعامل آبفای جنوب غربی استان تهران صبح امروز در نشستی با خبرنگاران که به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب برگزار شد، اظهار کرد: تعداد ۹۶۱۵فقره انشعاب آب غیرمجاز در شهرهای جنوب غربی استان تهران طی یک سال گذشته جمع آوری و با متخلفان برخورد قانونی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت‌های شرکت آبفا در جنوب غربی استان تهران افزود: در حال حاضر با ۲هزار و ۴۰۰کیلومتر آب در اقطار مختلف با ۵۳۳کیلومتر خطوط انتقال آب با ۱۰۷ با مخزن باظرفیت ۳۲۳هزار مترمکعب در شبانه روز به طور میانگین در سال بالغ بر ۳۵میلیون متر مکعب آب، مجموعه شرکت آب و فاضلاب جنوب غربی استان تهران وظیفه سقایی و توزیع آب در بین ۶۳۴ هزار واحد انشعاب شهرهای تحت پوشش با جمعیتی بالغ بر ۲میلیون نفر را برعهده دارد.

مدیرعامل آبفای جنوب غربی استان تهران بیان کرد: در حوزه فاضلاب با احداث دو تصفیه خانه اسلامشهر و پرند در حال حاضر ۷۴هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه‌روز با اجرای ۴۱۳کیلومتر شبکه جمع‌آوری و ۲۹کیلومتر خطوط انتقال اصلی در مجموع ۱۶۱هزار مشترک فاضلاب، در حال جمع‌آوری انتقال و دفع بهداشتی فاضلاب در حال خدمت رسانی به مردم هستیم.

لدنی نژاد با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای این شرکت در حوزه آب، تأکید کرد: در سال جاری پروژه بزرگ خط انتقال الغدیر۲ از بالاترین نقطه غربی تهران با ۷۰کیلومتر تا شهر پرند با قطر ۱۴۰۰ و ۱۲۰۰میلی‌متر با اعتباری بالغ بر ۴۰۰میلیارد تومان خط انتقال بزرگ و اثرگذاری برای تأمین آب شرب منطقه در حال اجرا است.

وی تأکید کرد: دومین خط انتقال آب از تصفیه خانه ماملو در منتهی الیه شمال شرق تهران با طی ۸۰کیلومتر مسیر به خط انتقال پرند می‌رسد تا آب با کیفیت شمال شهر تهران به حوزه جنوب غربی استان برسد.

مدیرعامل آبفای جنوب غربی استان تهران با بیان دیگر پروژه‌های در دست اجرای آبفای جنوب غربی استان تهران گفت: ۱۷پروژه آبی اعم از مخازن هزار مترمکعبی، خطوط انتقال آب، شبکه‌ها و انشعابات، اصلاح شبکه و غیره با هزینه‌ای بالغ بر هزار و ۱۱۵میلیارد ریال در حال اجرا است و در زمینه فاضلاب در حوزه جنوب غربی استان تهران نیز ۳۷پروژه فعال در شهرهای منطقه با اعتباری بالغ بر ۵۶۳۳میلیارد ریال اجرا می‌شود.

لدنی نژاد در پایان با اشاره به هزینه یارانه‌ای که توسط نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بابت آب مصرفی شهروندان و فاضلاب پرداخت می‌شود و همچنین اصلاح الگوی مصرف آب خاطرنشان کرد: انشعابات غیرمجاز و تخلفات آبی به دلیل حاشیه نشینی و معضلات فرهنگی و اقتصادی در منطقه به وفور وجود دارد و شرعاً حرام است و قانوناً هم تجاوز به حقوق دیگران و تخلف محسوب می‌شود و تأثیرات بسیار منفی در فشار شبکه آب و میزان آبی که در دسترس مردم قرار می‌گیرد، خواهد داشت و با اصلاح الگوی مصرف و فرهنگ سازی در این راستا می‌توان از مشکلات قطعی آب در پیک مصرف کاست و این میراث گران‌بها را محافظت و در اختیار آیندگان قرار داد.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/پ/س

منبع: فارس

کلیدواژه: استان تهران آب فاضلاب آبفا مدیرعامل آبفای جنوب غربی استان تهران خط انتقال جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۰۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقسیم استان تهران / استان تهران غربی : شهریار، ملارد، بهارستان و پرند / استان تهران شرقی : ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک

به گزارش صدای ایران، استاندار تهران با اشاره به نام شهرستان‌های غربی و جنوب شرقی استان تهران، جزئیات و ملاک‌های مورد مطالعه برای تقسیم استان‌های غربی و شرقی تهران را تشریح کرد.

علیرضا فخاری در تشریح موضوع تشکیل دو استان غربی و شرقی تهران گفت: دو منطقه در این طرح وجود دارد که در غرب شهریار، ملارد، بهارستان و پرند شهر‌های این بخش و در حوزه جنوب شرقی نیز ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک جزو محدوده‌هایی است که این ۴ شهرستان مشمول طرح جداسازی می‌شوند.

تطبیق طرح تقسیم استان‌های غربی و شرقی تهران با شرایط امروز جمعیتی

وی افزود: مطالعات این طرح مدت زیادی است آغاز شده و باید با شرایط امروز جمعیتی طرح را منطبق کنیم. براساس سرشماری هوایی که از گذشته داریم در غرب استان تهران نزدیک به ۳ میلیون نفر جمعیت داریم و در جنوب شرقی استان هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت داریم، لذا به لحاظ گسترش جمعیت باید ملاحظاتی را در نظر بگیریم.

مباحث اقلیمی و جمعیتی باید به لحاظ ترکیب دارای منطق باشد

استاندار تهران ادامه داد: ملاحظات سرزمینی، جمعیتی و جغرافیایی هر دو منطقه و چگونگی تأمین زیرساخت‌ها بسیار مهم است. بی تردید تقسیم و تفکیک زیرساخت‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد و قطعا باید مطالعات میزان خدماتی که مردم باید در هر دو استان بگیرند، کامل شود. باید مباحث اقلیمی و جمعیتی هم به لحاظ ترکیب دارای منطق باشد.

فخاری تأکید کرد: ترکیب بندی جمعیتی در بخش غربی استان تقریبا با عدم تجانس همراه است و در بخش جنوب شرقی دارای تجانس است و به لحاظ گویش و سایر مولفه‌هایی که تاثیرگذار است همانند مولفه‌های اجتماعی، ممکن است در نقاطی ناهمگونی و در جا‌هایی همگونی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید همه مولفه‌ها در مطالعات به خوبی دیده شود، اظهار کرد: نکته مهم این موضوع است که باید تصمیمات موجب آسایش و آرامش مردم باشد و تقسیمات باید به گونه‌ای باشد که در نتیجه مردم در رفاه نسبی با ایجاد تعادل در تأمین نیازمندی‌ها و رفع مطالبات قرار بگیرند.

استاندار تهران افزود: بنابراین تقسیم مدیریتی که هدف اجرای این طرح است و از این طریق نظام مدیریت را مقداری کوچک‌تر می‌کند، باید قابلیت دسترسی داشته باشد، همچنین باید به لحاظ ماهیتی و یک امر الزامی محقق شود و اگر این موارد محقق شد در امر تقسیمات موفق هستیم.

دیگر خبرها

  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد فاضلاب درپی بارندگی‌های اخیر ایلام
  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد و پس زدگی فاضلاب در شهر ایلام
  • جمع آوری بیش از ۴۵۰ مورد زوائد بصری در قزوین
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • موافقت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با ۹۵ درصد درخواست انشعاب خاص
  • بارش رگباری و وزش شدید باد در ۱۷ استان/ آماده‌باش هلال‌احمر
  • تقسیم تهران به دو استان غربی و شرقی به کجا رسید؟
  • انشعاب برق ۱۶۰ مرکز تجاری در محدوده بازار تهران ایمن سازی شدند
  • پاسخگویی به ۳۵۷ هزار تماس مشترکین آب و فاضلاب قم
  • تقسیم استان تهران / استان تهران غربی : شهریار، ملارد، بهارستان و پرند / استان تهران شرقی : ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک