Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده کل ارتش گفت: ارتش و سپاه در بالاترین سطح هماهنگی، مانند تار و پود در هم تنیده، بهترین ترکیب دفاعی را ایجاد کرده‌اند. ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، در جلسه هم اندیشی با دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) گفت: طرح‌های عملیاتی برای سناریوهای محتمل آماده و به‌صورت آشکار یا پنهان، به صورت جزء به جزء یا ترکیبی تمرین می‌شود و ارتش و سپاه آمادگی دارند همراه با هم در مقابل هر تهدید احتمالی بایستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تأکید بر اینکه هر دشمنی منافع ملی ما را مورد تهدید قرار دهد، متقابلا منافع او را تهدید خواهیم کرد افزود: ارتش و سپاه در بالاترین سطح هماهنگی، مانند تار و پود در هم تنیده، بهترین ترکیب دفاعی را ایجاد کرده‌اند.
 امیر سرلشکر موسوی با اشاره به اینکه فرماندهان ارتش و سپاه به جز هماهنگی‌های موردی، حداقل هر ماه یکبار جلسات مشترک دارند خاطرنشان کرد: ارتش و سپاه به عنوان دو سازمان مکمل، هم افزایی بسیار خوبی را به وجود آورده‌اند.
فرمانده کل ارتش با اعلام این‌که تا پایان سال، تجهیزات جدید به نیروهای ارتش اضافه خواهد شد، گفت: تجهیزات مورد نظر در همه عرصه های زمینی، پدافند، هوایی و دریایی است و  مواردی که اعلام آن بلامانع است به مرور اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به تمرین رزم سطحی «شهدای دریادل رمضان»، اذعان داشت: موشک نقطه زن با برد 300 کیلومتر در این رزمایش، با موفقیت آزمایش شد و به این ترتیب دست بلند نیروی دریایی ارتش در شعاع 300 کیلومتر، هر تهدیدی را هدف قرار خواهد داد.

امیر سرلشکر موسوی تصریح کرد: قرارگاه پدافند هوایی با ساختار جدید، شکل گرفته و مستقر شده است و کنترل عملیاتی تمامی سلاح‌ها و تجهیزات پدافند هوایی ارتش و سپاه، پدافند یکپارچه مستحکمی را ایجاد کرده است و آسمان ایران به صورت چند لایه رصد می‌شود و هیچ مورد مشکوکی از چشم تیزبین پدافند دور نخواهد بود.

وی با اشاره به جوانگرایی در ارتش گفت: هم شور و نشاط جوانی و هم تجربه هر دو باید با هم به کار گرفته شود، در بین جوان‌ها کسانی هستند که شایستگی مشاغل بالا را دارند و در بین مجربین هم کسانی هستند که آمادگی جسمانی خود را برای انجام وظیفه مناسب، حفظ کردند.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: این دو گروه، هر دو باید حفظ و استفاده شوند، بنابراین، سیاست ارتش نه پیر گرایی است نه جوانگرایی، بلکه باید مانند یک آب روان دائم از یک طرف نیروی جوان وارد ارتش شود و از سوی دیگر پابه سن گذاشته‌ها خارج شوند و جا را برای جوان‌ها باز بگذارند. برای اجرای این سیاست، ما میانگین سنوات خدمت در مشاغل را کنترل می‌کنیم نه تک تک نفرات را.

امیر سرلشکر موسوی با اشاره به موضوع بوستان بزرگ ارتش در پاسداران گفت: در این خصوص، تفاهم نامه بسیار خوبی منعقد شده است و سایر مراحل کار در دست پیگیری است که پس از توافق قطعی، منافع متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران تماماً به معیشت کارکنان اختصاص خواهد یافت. ضمن اینکه سهم شهرداری، فضای فرهنگی تفریحی بسیار خوبی را در اختیار شهروندان قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

R1011158/P/S1,15/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرمانده کل ارتش ایجاد کرده امیر سرلشکر ارتش و سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۰۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در جشنواره فرهنگی هنری روز ملی خلیج فارس واقع در میدان آزادی، اظهار داشت: من از خلیج فارس می‌آیم. ما هر ساله با اعزام دانشجویان دانشگاه‌های افسری به این منطقه، رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس را برای آنها تشریح می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به حماسه‌آفرینی شهیدان رئیسعلی دلواری، دریاقلی و دریابان بایندر، و همچنین اجرای عملیات پیروزمندانه «مروارید» در هفتم آذر ۱۳۵۹، گفت: ۲۹ فروردین ۱۳۶۷ نیز همرزمانم در خلیج فارس با ایستادگی در برابر آمریکا، افتخار آفریدند؛ عزیزانی که پیکرشان در قعر آب‌ها باقی ماند و خون پاک آنها برای همیشه در خلیج فارس می‌درخشد.

امیر دریادار ایرانی با بیان اینکه خلیج فارس برای ما اعضای نیروی دریایی، بسیار مقدس است، افزود: اقتدار امروز کشور مرهون خون شهدایی است که جانانه در آن مقطع تاریخی جنگیدند و با ایستادگی خود، اقتدار ایران اسلامی را به همه نشان دادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: ما هم تلاش می‌کنیم تا این اقتدار را به شکل ویژه‌ای که در شأن ملت ایران است، به نمایش بگذاریم که البته تحقق این امر، وابسته به دعای خیر تمامی مردم برای ما است.

امیر دریادار ایرانی خاطرنشان کرد: امروز هم ناوگروه‌های ما در آب‌های دوردست و اقیانوس‌ها در حال اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها هستند. امنیت شاهرگ اقتصادی کشور مانند دوران دفاع مقدس برقرار و پرچم زیبای کشورمان در بالاترین نقطه، برافراشته است.

در پایان این مراسم با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از هنرمندان پیشکسوت کشور، پوستر روز ملی خلیج فارس رونمایی شد.

دیگر خبرها

  • امیر الهامی: پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • بازدید امیر الهامی از سایت پدافند هوایی شهید علایی گناباد
  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  • پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • ایران، سرآمد در حوزه دفاعی و امنیتی، با وجود تهدیدات متعدد
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد