Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدرت الله ولدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر ۹ کمپ ترک اعتیاد شامل هشت کمپ مختص آقایان و یک کمپ ویژه بانوان در این شهرستان فعال است که سال گذشته ۲ هزار و ۶۹۰ معتاد به این کمپ‌ها معرفی و تحت درمان قرار گرفتند.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی مردم در حوزه‌های مختلف تاکید کرد: رسانه‌های این شهر ما را در حوزه مبارزه با مواد مخدر و اطلاع‌رسانی درست نسبت به سوء مصرف مواد مخدر کمک کنند تا شهری پاک داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان پای کار هستند تا با همراهی و کمک رسانه‌ها بتوانیم شهری پاک داشته باشیم و ریشه مواد مخدر را بخشکانیم.

ولدی با تاکید بر اینکه پلیس با تمام توان مقابل عاملان و قاچاقچیان مواد مخدر ایستاده است افزود: همه ایام سال باید روز مبارزه با مواد مخدر باشد و این مبارزه برای حفظ سلامت مردم، همه جانبه است.

وی ادامه داد: طبق اعلام پلیس در سه ماهه نخست امسال میزان کشفیات انواع مواد مخدر در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش و در حوزه دستگیری‌ها هفت درصد رشد داشته است.

ولدی بیان کرد: ۱۴ مرکز نیز در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان کار متادون درمانی انجام می‌دهند که سال گذشته به طور متوسط حدود سه هزار نفر از خدمات این مراکز بهره‌مند شدند.

معاون استاندار همدان همچنین تشکیل قرارگاه جوادالائمه(ع) برای پیشگیری از مواد مخدر، توزیع بروشور و تراکت‌ برای پیشگیری و اطلاع‌رسانی از سوء مصرف مواد مخدر، شناسایی مناطق آلوده در شهر ملایر و ۶ شهر تابعه و روستاهای آلوده به مواد مخدر و پاک‌سازی این نقاط، نصب دوربین‌های نظارتی در این نقاط و اجرای طرح‌های ویژه برای پاک‌سازی روستاهای آلوده را از دیگر اقدامات در حوزه مبارزه با مواد مخدر برشمرد.  

ولدی تاکید کرد: با توجه به اینکه دشمن به دنبال آلوده کردن جوانان و خانواده‌ها است و سرمایه‌گذاری زیادی در این حوزه انجام داده است، خانواده‌ها باید همواره نگران فرزندان خود باشند و نسبت به آگاه‌سازی آنها از سوء مصرف مواد مخدر اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه مردم و خانواده‌ها، دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها باید در انجام کار فرهنگی در حوزه مبارزه با مواد مخدر مشارکت کنند گفت: در کنار زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس، نقش مردم و خانواده‌ها برای پیشگیری، آموزش، آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی مبارزه با مواد مخدر تاثیرگذار است.

فرماندار ویژه ملایر همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه پیشگیری از اعتیاد اظهار داشت: سال گذشته ۸۹ جلسه توسط مرکز بهداشت ملایر برای دانش‌آموزان برگزار کرد که به ۶ هزار و ۴۲۹ نفر آموزش‌های لازم ارایه شد.

ولدی ادامه داد: اداره بهزیستی ملایر نیز ۳۷ جلسه آموزشی در مناطق آسیب‌پذیر و نقاط آلوده شهر برگزار کرد و این روند امسال نیز ادامه دارد. 

رشد ۱۴ درصدی کشفیات انواع مواد مخدر در ملایر

فرمانده انتظامی ملایر نیز در این جلسه گفت: در سه ماهه امسال شاهد رشد ۱۴ درصدی کشفیات انواع مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم و در این راستا ۶ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در این شهرستان کشف و منهدم شد.

سرهنگ محمدباقر سلگی به افزایش هفت درصدی برخورد با خرده فروشان مواد مخدر در سه ماهه امسال اشاره و بیان کرد: با حضور به موقع پلیس هیچ مکان و محله امنی برای عرض اندام و حضور خرده‌فروشان و معتادان متجاهر در سطح این شهرستان نداریم و روند مبارزه با عاملان مواد مخدر به طور جدی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه پلیس به تنهایی نمی‌تواند مبارزه موفقی با حوزه مواد مخدر داشته باشد، خواستار همکاری و کمک بیشتر مردم و دستگاه‌های اجرایی شد و افزود: نگاه ما در حوزه مبارزه با مواد مخدر، جزیره‌ای نیست و کسب توفیقات و مبارزه جدی با مواد مخدر، نتیجه کار جمعی و مشارکت همگانی است.

فرمانده انتظامی ملایر تاکید کرد: در سه ماهه امسال هیچ جرم خشن و آزار دهنده‌ای در سطح شهرستان نداشتیم و پلیس مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان چتر اطلاعاتی خوبی دارد و کمک حال سایر شهرستان‌ها است.

سرهنگ سلگی یادآور شد: در مدت یاد شده شاهد کاهش ۱۵ درصدی سرقت در این شهرستان بودیم که بیشترین سرقت‌ها نیز مربوط به سرقت خودرو، احشام و لوازم منزل بود.

وی بیان کرد: این در حالیست که بیش از ۹۵ درصد سارقان منزل در این شهرستان دستگیر و اموال کشف و تحویل مالکان و بسیاری از کشفیات سرقت‌ها کمتر از ۲۴ ساعت کشف شد.

فرمانده انتظامی ملایر با اشاره به اقدامات پلیس در حوزه آموزش، پیشگیری، اجرای طرح‌های مشترک، اجرای طرح زندگی یاوران، ارتقای سطح دانش پلیس و مبارزه جدی با خرده فروشان و عمده فروشان مواد مخدر، خواستار تعامل بیشتر مردم با پلیس و جدی گرفتن کارهای فرهنگی در این حوزه شد.

عضویت چهار هزار نفر در انجمن معتادان گمنام ملایر

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ملایر نیز در این جلسه با اشاره به اجرای طرح کرامت در راستای مبارزه جدی با مواد مخدر و موفقیت آمیز بودن این طرح در ملایر گفت: از سال ۹۲ و ۹۳ طرح کرامت در چند شهر کشور آغاز شد که ملایر و فلاورجان اصفهان به عنوان آزمونه (پایلوت) اجرای این طرح انتخاب شدند.

حسین فارسی افزود: ملایر در اجرای این طرح موفق عمل کرد و رتبه نخست را کسب کرد و طرح‌های اجرا شده در این شهرستان در کشور مطرح و برای اجرای در سایر استان‌های کشور ابلاغ شد.

وی همچنین به فعالیت انجمن معتادان گمنام در این شهرستان با عضویت چهار هزار نفر اشاره و بیان کرد: تاکنون اقدامات خوبی توسط این انجمن انجام شده و با تمام توان برای مبارزه با مواد مخدر و بهبود معتادان پای کار هستند.

فارسی ادامه داد: انجمن معتادان گمنام به دلیل شیوع ویروس کرونا و برابر پروتکل‌های بهداشتی هنوز تعطیل است، اما کمپ‌های ترک اعتیاد این شهرستان از یکم تیرماه با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

حجت الاسلام طالب ترکاشوند رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه طرح کرامت به خوبی در این شهرستان اجرا شد و رتبه برتر را کسب کرد، اما برای اجرای این طرح هیچ‌گونه حمایت مالی صورت نگرفت.

ششم تا ۱۲ تیرماه به نام هفته مبارزه با مواد مخدر نام‌گذاری شده است.

برچسب‌ها همدان مواد مخدر ملایر ستاد مبارزه با مواد مخدر پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا پیشگیری از اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان مواد مخدر ملایر ستاد مبارزه با مواد مخدر پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا پیشگیری از اعتیاد همدان مواد مخدر ملایر ستاد مبارزه با مواد مخدر پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا پیشگیری از اعتیاد حوزه مبارزه با مواد مخدر مواد مخدر در این شهرستان مواد مخدر خانواده ها سه ماهه اجرای طرح ملایر نیز سال گذشته رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۱۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی حاجیان صبح یکشنبه با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آنها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

وی در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهمترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 6090488

دیگر خبرها

  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه