Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@21:39:14 GMT

عسگری محمدیان رییس هیات کشتی مازندران شد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۱۷۲۵

عسگری محمدیان رییس هیات کشتی مازندران شد

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مجمع هیات کشتی مازندران روز چهارشنبه با ۹ رای از ۱۷ رای  عسگری محمدیان را به مدت چهار سال به عنوان رییس هیات کشتی این استان انتخاب کرد.

برای ریاست هیات کشتی مازندران که انتخابات آن با حضور دبیر فدراسیون کشتی برگزار شد ، ۱۱ نفر از کشتی گیران و دست اندرکاران این رشته ورزشی نامزد بودند که ۶ نفر پیش از برگزاری انتخابات انصرف دادند و پنج نفر با هم رقابت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخابات ریاست هیات کشتی مازندران امروز در ۲ مرحله برگزار شد. در مرحله اول اول عسگری محمدیان با هفت رای و محمد محمدنژاد دیگر نامزد این پست با هشت رای حایز اکثریت آراء نشدند و طبق اساسنامه ، رای گیری به دور دوم کشیده شد که محمدیان توانست ۹ رای اعضاء را کسب کند.

هیات کشتی در مازندران به عنوان استانی که کشتی ورزش اول آن محسوب می شود و پایتخت کشتی ایران نیز به حساب می آید همواره از حساسیت بالایی برخوردار بوده است و به همین دلیل هم ریاست هیات تا پیش از این به مدت حدود ۱۶ سال یعنی چهار دوره متوالی در اختیار علی اصغر ثمربخش بود. ثمربخش ۱۹ اسفند ماه سال گذشته با اتمام دوره چهار ساله و رسیدن به زمان بازنشستگی ، از ادامه رقابت برای دور بعدی جاماند.
عسکری محمدیان که زاده اول  اسفند ۱۳۴۱ شهرستان ساری است ، کشتی‌گیر آزادکار بازنشسته محسوب می شود که ۲ مدال نقره  المپیک  ۱۹۸۸ سئول و ۱۹۹۲ بارسلون را در کارنامه دارد.

عسگری محمدیان بیش از آن که به دلیل کسب دو مدال نقره المپیک  دو طلای  قهرمانی آسیادر اوزان ۵۷ و ۶۲ کیلوگرم مشهور شود،  به دلیل رفتار عجیبش پس از شکست با بلوگازوف از شوروی سابق در المپیک ۱۹۸۸ شهرت جهانی یافت به طوری که وی در المپیک سئول پس از باخت  ۶ بر یک برابر کشتی گیر شوروی سابق که به دلیل شکستگی کتفش رخ داد ، این ورزشکار روسی را روی دست بلند کرد و دور کشتی چرخاند. این خوشحالی بازنده مدال طلا المپیک اگرچه تعجب ورزشکاران و علاقه مندان به ورزش به خصوص کشتی را در جهان بر انگیخت ، ولی  شهرتش را در سطح بین المللی بیشتر و این رفتارش را در تاریخ کشتی جهان و المپیک ماندگار کرد.
وی سابقهٔ مدیرعاملی و سرمربی‌گری تیم کشتی آزاد باشگاه عسگری محمدیان ساری و چند باشگاه دیگر را در استان مازندران در کارنامه اش دارد.
 

برچسب‌ها مازندران فدراسیون کشتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران فدراسیون کشتی مازندران فدراسیون کشتی هیات کشتی مازندران عسگری محمدیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۱۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامران تا لحظه آخر ناامید نمی شود!(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، با وجود انتشار اطلاعیه فدراسیون کشتی در خصوص نحوه انتخاب و اعزام کشتی گیر وزن 86 کیلوگرم به المپیک پاریس و دادن فرصت به حسن یزدانی در تورنمنت مجارستان برای خودنمایی، اما برخی اعتقاد دارند کامران قاسم‌پور تا آخرین روزها هم شانس دارد تا به المپیک اعزام شود.

حسن یزدانی که اخیرا با علیرضا دبیر در نشستی شرکت کرد، قرار است از اردوی بعدی به تیم ملی ملحق شود و در صورت قهرمانی در تورنمنت مجارستان و به وجود نیامدن مشکلی از بابت مصدومیت کتفش می تواند در المپیک 2024 پاریس شرکت کند.

از سوی دیگر اما در بند دوم اطلاعیه فدراسیون آمده که اگر شرایط آمادگی یزدانی در تورنمنت مجارستان مناسب ارزیابی نشود، تصمیمات دیگری از سوی کادرفنی گرفته خواهد شد.

با توجه به حفظ کامران قاسم‌پور در اردوی تیم ملی و تمرینات با انگیزه او برای رسیدن به 86 کیلوگرم، به نظر می رسد این موضوع به این کشتی گیر جویباری و رفیق و همشهری حسن یزدانی اطلاع داده شده که تا روزهای آخر هم خودش را آماده نگه دارد و امیدوار به حضور در المپیک باشد.

باید دید در یک ماه آینده چه اتفاقاتی برای دو کشتی‌گیر وزن 86 کیلوگرم ایران رقم خواهد خورد.

دیگر خبرها

  • انتخاب رییس هیات قایقرانی خوزستان
  • تران آن هونگ رییس داوران جشنواره فیلم شانگهای ۲۰۲۴ شد
  • دست دادن بروکس با دیوید تیلور پس از برتری مقابل او در انتخابی کشتی المپیک 2024 / فیلم
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • آمادگی مازندران برای سفر رییس جمهوری
  • حسن یزدانی بحران ملی نیست
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • وعده رییس فدراسیون والیبال به ساحلی‌بازان برای صعود به المپیک
  • کامران تا لحظه آخر ناامید نمی شود!(عکس)
  • اولین جلسه هیات مدیره استقلال با مالکان جدید