Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار عبدالله ملکی در بازدید از دفتر خبرگزاری مهر مازندران به مناسبت هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی با اشاره به تدفین و خاکسپاری ۳۲۷ شهید والامقام و گمنام در مناطق مختلف مازندران اظهار داشت: بیشتر این شهدای والامقام در مزار شهدا، محلات، دانشگاه‌ها و یا بوستان‌ها آرام گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه ۸۵ یادمان شهدای گمنام در استان وجود دارد، افزود: در این یادمان‌ها از دو تا هشت شهید گمنام آرام گرفته‌اند و از این تعداد ۱۰ یادمان در دست تکمیل شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلسفه تدفین شهدای گمنام در شهر

وی با عنوان اینکه در گلزارهای شهدا، شهیدان باهویت و بانام آرام گرفته‌اند، درباره فلسفه خاکسپاری شهدای گمنام در مراکز فرهنگی، بوستان‌ها، دانشگاه‌ها و غیره گفت: هدف این است تا مردم و قشرهای مختلف از نورانیت و معنویت شهدا بهره مند شوند و این موضوع در دستور کار بنیاد قرار گرفت.

سردار ملکی یادآور شد: در حال حاضر ستادی نیازمندی‌های استان را از نظر پراکندگی و جغرافیا برای حضور شهدای گمنام بررسی می‌کند و امسال قرار براین است دو شهید گمنام در رامسر و دوشهید گمنام نیز در دالخانی این شهر خاکسپاری داشته باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه در سال جاری حضور ۱۰ شهید گمنام در استان مازندران پیش بینی شده است، افزود: سال گذشته شش شهید گمنام قرار بود در استان تدفین شود که به دلیل کرونا این مسئله لغو و به امسال موکول شد و در سال جاری نیز چهار سهمیه جدید درنظر گرفته شده است.

پیش بینی تدفین ۱۲ شهید گمنام در آلاشت

وی با اظهار اینکه آلاشت تنها شهری در مازندران بوده که شهید گمنام در آن نداریم، گفت: پیش بینی شده به نیت ۱۲ امام ۱۲ شهید گمنام در این منطقه تدفین شود.

سردار ملکی مازندران را از جمله استان‌هایی دانست که میزبان شمار قابل توجهی از شهدای گمنام است و گفت: حضور این شهدا دارای اثراث و برکات فراوانی است و شهیدان با حضور خود، دوستان خود را می‌یابند و منشأ خیر در جامعه می‌شوند.

سکانس پایانی فیلم خان طومان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با گرامیداشت یادو خاطره شهدای مدافع حرم و حماسه سازان خان طومان با گلایه و انتقاد از بی مهری برخی دستگاه‌ها از جمله استانداری در حمایت برای ساخت فیلم حماسه خان طومان اظهار داشت: فقط ارشاد مازندران و برخی فرمانداری‌ها در این زمینه پای کار آمدند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر صحنه‌های نظامی و حماسه خان طومان در منطقه‌ای در خراسان شمالی در حال تصویر برداری است، یادآور شد: ابتدا قراربود فقط مباحث اجتماعی و زندگی شهدای استان در حماسه خان طومان به تصویر کشیده شود اما در نهایت تصمیم برآن شد تا بخش نظامی و حماسه خان طومان نیز به آن اضافه شود.

کد خبر 4957062

منبع: مهر

کلیدواژه: شهید گمنام ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا مواد مخدر استانداری سمنان ایلام سازمان تبلیغات اسلامی آتش سوزی بیرجند خطبه های نماز جمعه حماسه خان طومان شهید گمنام شهدای گمنام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۶۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمان پور بعداز ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر قم خواهند بود.

وی بیان کرد: یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکرا ن خاکسپاری می‌شوند.

کد خبر 6090166

دیگر خبرها

  • یک شهید گمنام میهمان شهر یزد می‌شود
  • رفسنجان به عطر شهید گمنام دیگری عطرآگین می‌شود 
  • شناسایی هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو