Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:46:47 GMT

اخبار کوتاه انتظامی کردستان

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۲۱۸۳

اخبار کوتاه انتظامی کردستان

فرمانده انتظامی کردستان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از شناسایی و دستگیری سه نفر از اعضای یک باند سرقت و اعتراف آنان به ۴۷ فقره سرقت در شهرستان سنندج خبر داد.

سردار علی آزادی اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در برخی از مناطق شهرستان سنندج موضوع شناسایی و دستگیری عوامل سرقت در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با بررسی های میدانی و استفاده از بانک اطلاعاتی سارقان سابقه دار، ماموران تحقیقات خود را آغاز و موفق به شناسایی یک سارق سابقه دار و حرفه ای منزل شدند و با هماهنگی قضائی در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

سردار آزادی افزود: سارق در تحقیقات تخصصی به عمل آمده به سرقت از اماکن خصوصی و منزل در سنندج با همکاری ۲ نفر از همدستانش اعتراف کرد که با تلاش ماموران همدستان وی نیز طی یک عملیات دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی کردستان گفت: با ارائه شواهد و مدارک از سوی ماموران، متهمان در مجموع به ۴۷ فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی و گوشی های تلفن همراه اعتراف کردند.

وی با اشاره به دستگیری سه مالخر در این عملیات خاطر یادآور شد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقادیری اموال مسروقه کشف و متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سردار آزادی همچنین از از توقیف یک دستگاه اتوبوس حامل بیش از ۳۶ هزار عدد ماسک و دستکش قاچاق در ایست و بازرسی  شهیدغلام الهی  شهرستان بانه خبر داد و گفت: راننده این خودور دستگیر و به مراجع ذیصلاح معرفی شده است.

وی گفت: کارشناسان ارزش این تعداد لوازم بهداشتی قاچاق را بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای کردستان کشف شد

فرمانده مرزبانی کردستان گفت: ماموران مرزبانی این استان در ۲ روز گذشته موفق به کشف ۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای این استان شدند.

سردار علیرضا مرزبانی اظهار داشت: در راستای کنترل مرزها و به منظور جلوگیری از ورود و خروج کالای قاچاق، مرزبانان این فرماندهی طی ۴۸ ساعت گذشته توانستند در چندین عملیات دقیق و برنامه‌ریزی شده، مقادیر قابل توجهی کالای ممنوعه و احشام را کشف کنند.

وی افزود: در این عملیات ها ۱۱ هزار و ۲۵۰ عدد ماسک فیلتر دار و ساده و ۲۲۳ هزار و ۱۶۳ قلم داروی تقویتی در آستانه خروج از مرز بانه کشف و در این رابطه یک نفر قاچاقچی دستگیر و یک دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

فرمانده مرزبانی کردستان یادآور شد: همچنین طی چند عملیات جداگانه دیگر ۳۳۴ راس احشام سبک نیز توسط مرزبانان هنگ مرزی مریوان توقیف و از خروج آنها از کشور جلوگیری شد.

مرزبانی گفت: مرزبانی کردستان برای مقابله با قاچاق کالا، پوشش خلاهای مرزی و بحث انسداد مرز را با جدیت در دستور کار خود قرار داده و با استقرار پاسگاه ها و برجک های مرزی و خدمت شبانه روزی مرزبانان مستقر در نقاط صفر مرزی، تمام توان خود را برای مقابله با ورود و خروج کالای ممنوعه از مبادی غیر رسمی به کار گرفته است.

اعتراف سارق سابقه دار به ۱۰ فقره سرقت اماکن خصوصی در قروه

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی نیز از دستگیری سارق سابقه دار و اعتراف وی به ۱۰فقره سرقت اماکن خصوصی در قروه خبر داد.

سرهنگ طارق کمالوند گفت: درراستای پیشگیری ومقابله با سرقت وناامن کردن حوزه سرزمینی برای سارقان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی به مدت ۲۴ ساعت در سطح شهرستان قروه به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی افزود: در همین راستا و با هوشیاری ماموران  کلانتری ۱۲ سارق حرفه ای و سابقه دار اماکن خصوصی  دستگیر و با هماهنگی مراجع قضائی طی یک عملیات دستگیر شد.

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی کردستان تاکید کرد: در تحقیقات تخصصی به عمل آمده متهم  به ۱۰ فقره سرقت اعتراف کرد که با تلاش ماموران از صحنه های سرقت بازسازی صحنه صورت گرفت.

برچسب‌ها کردستان کالای قاچاق انتظامی مرزبانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان کالای قاچاق انتظامی مرزبانی کردستان کالای قاچاق انتظامی مرزبانی انتظامی کردستان اماکن خصوصی کالای قاچاق سابقه دار فقره سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۲۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده انتظامی کردستان شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری مهر، در متن پیام سردار علی آزادی فرمانده انتظامی کردستان آمده است: وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

عزت و استقلال سرزمین ایران اسلامی همواره مورد طمع بدخواهان و دشمنان بوده و مرزداری و پاسداری از این آب و خاک، شرافت و شجاعت را جایگاه و معنا بخشیده است.

امنیت مثال زدنی ایران اسلامی در پرتو غیرت و دلاورمردان بی ادعایی است که در اقصی نقاط کشور از حدود و ثغور میهن اسلامی همچون جان گرانبهای خویش حراست کرده و در این راه تاکنون شهدای بسیاری نیز تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند و در این راستا، شهادت غیور مردان مرزبانی شاهدی بر این مدعا می‌باشد.

اینجانب شهادت این مرزبان دلیر و شجاع را به محضر مقام معظم رهبری فرمانده و پرسنل خدوم مرزبانی استان و خانواده معظم این شهید و مردم شهید پرور و انقلابی استان کردستان و کرمانشاه تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم، بدون شک راه این شهید عزیز در دفاع مرزهای ایران اسلامی ادامه خواهد داشت.

شب گذشته در حین پایش و مراقبت نوار مرزی مرزبانان هنگ مرزی بانه، با گروهک معاند درگیر شدند که سرباز وظیفه «فرزین بلیان» مقتدرانه و با شجاعت با آنان مقابله کرد و به شهادت رسید.

کد خبر 6094916

دیگر خبرها

  • کشف محموله های قاچاق در سمنان و میامی
  • سارق احشام در دام پلیس نکا
  • کشف پارچه قاچاق در خرمشهر
  • دستگیری ۲۶ سارق مغازه در خراسان جنوبی
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم/ ۸ قاچاق‌بر دستگیر شدند
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم
  • شناسایی ۲ انبار کالای قاچاق در غرب تهران
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق طی ۴۸ ساعت گذشته در قم
  • واکنش فرمانده انتظامی کردستان به شهادت نیروی مرزبانی
  • فرمانده انتظامی کردستان شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه را تسلیت گفت