Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: پرونده‌های قصور پزشکی در رشته‌های جراحی زنان و زایمان ۸۹۳ مورد بیشترین آمار را دارد. تاریخ انتشار: 14:19 - 04 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۱۸۴۳

خبرگزاری میزان _ مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه  ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهید بهشتی و یارانش گزارش عملکرد این مجموعه را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فروزش درباره عملکرد پزشکی قانونی استان تهران گفت: رویکرد اداره کل برپایه دو اصل دسترسی سریع مردم به خدمات و ارتقا کیفیت نظرات آموزشی است.

وی افزود: اداره کل پزشکی قانونی استان تهران بیشترین گستره خدمات رسانی بر اساس جمعیت کشور را دارد و ۲۰ درصد از کل خدمات سازمان پزشکی قانونی کشور در استان تهران ارائه می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته با حوادث آبان ماه، سقوط هواپیما و ... روبرو بودیم که با حضور فعال و بهنگام و رسیدگی به امور متوفیات این حوادث عملکرد پزشکی قانونی، با حساسیت بیشتری مواجه نمود و با تلاش کارکنان، توفیق رسانی در اسرع وقت بدون خطا و بالاترین کیفیت علمی نصیب پزشکی قانونی استان تهران شد.

فروزش افزود: از اقدامات مهم در سال جاری که برای آن برنامه ریزی شده است کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های معاینات سرپایی است. تعیین علت مرگ در کمترین مدت زمان و رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون‌های تخصصی و انجام آزمایشات آسیب شناسی و سم شناسی و ... با حفظ کیفیت علمی بر اساس برنامه تحول سازمان پزشکی قانونی کشور خواهد بود همچنین از برنامه‌های عمرانی در سال جاری احداث سالن پذیرش با ظرفیت ۳۰۰نفر در مرکز تشخیصی آزمایشگاهی کهریزک و احداث سردخانه نگه داری اجساد با توان پوشش ۴۰۰ جسد است.

وی افزود: با همت سازمان پزشکی قانونی کشور با توجه به فرسودگی و کمبود فضای فیزیکی واحد‌های شرق و شمال تهران تخریب و احداث مجدد این‌ها را خواهیم داشت.

فروزش افزود: در سال ۹۸، در حوزه معاینات سرپایی ۲۳۷ هزار و ۴۳۷ پرونده تشکیل شد که نسبت به سال قبل ۲ دهم درصد کاهش داشته است. از کل معاینات در سال ۹۸، معاینات نزاع با حدود ۹۹ هزار پرونده بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است که نسبت به سال قبل ۱/۴ درصد کاهش امار داریم. سقط جنین ۱۸۷۰پرونده بررسی که در سال ۹۷، ۲ درصد کاهش امار ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: ۶۴۰ نفر قربانی حوادث رانندگی در سال ۹۸

وی افزود: در حوزه روانپزشکی تعداد ۱۲ هزار و ۴۳۶ پرونده که نسبت به سال ۹۷، با افزایش ۱۶ و ۸ دهم درصد مواجه هستیم. در حوزه متوفیات کل معاینه اجساد در سال ۹۸، ۱۲هزار و ۸۲۹ نفر تعیین علت فوت شدند که نسبت به سال ۹۷، حدود ۵/۷ درصد رشد داشته است همچنین در خصوص متوفیات مربوط به حوادث رانندگی۱۲۴۱ مورد بوده که کاهش متوفیات ۵/۹ درصد را ثبت کردیم از سویی دیگر متوفیات مربوط به موضوع گازگرفتگی در سال ۹۸، ۱۳۶ مورد بوده که کاهش ۱۹درصدی را شاهد هستیم از سویی دیگر آمار مربوط به متوفیات ناشی از سوء مصرف مواد مخدر ۱۱۴۴بوده که نسبت به سال قبل افزایش ۱۷ درصدی را شاهدیم.

فروزش اضافه کرد: در حوزه کمیسیون‌های تخصصی در سال ۹۸، تعداد پرونده‌های بررسی شده ۷۳۴۵ پرونده بوده که نسبت به سال قبل با کاهش ۶/۱ درصدی هستیم؛ این پرونده‌ها در حوزه قصور پزشکی، پزشکی قانونی و روانپزشکی بررسی می‌شود که در حوزه قصور پزشکی ۴۶۶۳مورد پرونده بررسی شد که نسبت به سال قبل آمار پرونده‌ها به میزان ۴/۵ درصد کاهش داشته است همچنین در حوزه کمیسیون پزشکی قانونی در سال ۹۸، ۱۸۹۰ مورد بوده که با کاهش آمار ۱۸ درصدی مواجه هستیم از سویی دیگر در حوزه روانپزشکی ۷۹۲ مورد بوده که نسبت به سال ۹۷، افزایش ۲۲/۹ درصدی را ثبت کردیم.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: پرونده‌های قصور پزشکی در رشته‌های جراحی زنان و زایمان ۸۹۳ مورد بیشترین آمار را دارد که از این تعداد پرونده ۳۰۴ مورد قصور، ۵۸۹ مورد تبرئه و ۳۰۴ مورد محکوم شده اند؛ در رشته دندانپزشکی با تعداد ۷۳۲مورد؛ ۲۷۰ پرونده تبرئه شده است در رشته جراحی عمومی با ۶۵۱ مورد پرونده، ۳۰۰ مورد قصور پزشکی اثبات و ۳۵۱ پرونده تبرئه شد همچنین در رشته جراحی پلاستیک با ۵۱۶ مورد پرونده در جایگاه چهارم تعداد شکایت قرار گرفته که ۲۸۷ مورد محکوم و ۲۲۹ پرونده تبرئه شده اند.

وی با اشاره به آمار سه ماهه ابتدایی سال جاری در حوزه معاینات بالینی و سرپایی گفت: ۴۸ هزار و ۵۲۶ پرونده در این حوزه بوده است که نسبت به سال قبل کاهش ۱۷/۲درصدی را ثبت کرده ایم همچنین در زمینه مصدومان تصادفات رانندگی نیز ۶۳۹۲ پرونده بررسی که نسبت به سال ۹۸، کاهش آمار به میزان ۳۲/۲ درصدی را شاهدیم.

فروزش تصریح کرد: در حوزه روانپزشکی ۲۷۲۶ مورد پرونده کارشناسی شده است که نسبت به زمان مشابه سال قبل افزایش ۲۰درصدی را مواجه هستیم که دلیل افزایش آن بدین معناست که در سال ۹۹ با شیوع کرونا مواجه بودیم و معاینات در این حوزه فعال‌تر بوده است و افزایش آمار به صورت تک معیار نیست.

وی به عملکرد آزمایشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در سال ۹۸ در حوزه سم شناسی تعداد پرونده‌های بررسی شده ۶۲۰۶ مورد بوده که رشد منفی و کاهش ۴ درصدی آمار را داشتیم؛ در بخش ژنتیک نیز ۳۷۵۴ پرونده بوده که نسبت به سال قبل حدود ۹ درصد افزایش تعداد پرونده‌های ارجاعی به پزشکی آزمایشگاهی ژنتیک در استان تهران را شاهد هستیم.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران با اشاره به آمار غرق شدگی و متوفیات در سال ۹۸، گفت: در این حوزه نیز ۶۹ مورد آمار مذکور بوده است که نسبت به سال قبل ۲۳ درصدی افزایش داشته است.

فروزش در خصوص متوفیات ناشی از کرونا گفت: به عنوان مرجع کارشناسی با مواردی در تعیین علت فوت مواجه هستیم؛ کرونا یک بیماری است که در بیمارستان جواز دفن صادر می‌شود و مرگ مشکوک تلقی نشده لذا به پزشکی قانونی ارجاع نمی‌شود.

وی افزود: در سال ۹۸، ۲۴۲ مورد تصادفات ساختگی صورت گرفته که ۲۲۰ مورد مرد و مابقی زن بوده است که دراین میان کاهش ۴/۷ درصدی را شاهد بودیم همچنین یکی از وظایف کارشناسان ما تشخیص آثار ضرب و جرح ساختگی با واقعی است که معیار‌هایی دارد و همکاران ما هم علم لازم و هم تجربه کافی را دارند و تشخیص آن سهل و ساده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پزشکی قانونی حوادث رانندگی مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران بوده که نسبت به سال نسبت به سال قبل تعداد پرونده مورد بوده مورد پرونده مواجه هستیم قصور پزشکی پرونده ها درصد کاهش سال ۹۸ سال ۹۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۲۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌

ایسنا/زنجان مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: از تعداد فوت‌های ثبت شده در سال گذشته، ۵۷.۶ درصد مرد و ۴۲.۴ درصد زن بوده‌اند.

مهدی ژاله‌چیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: آمارهای ثبت شده نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۶ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن در زنجان فوت شده‌ است.

وی تصریح کرد: براساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۴۲۰ واقعه فوت به ثبت رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۹ درصد افزایش داشته است.

ژاله‌چیان با اشاره به اهمیت ثبت به‌موقع وقایع حیاتی در استان برای داشتن داده‌های به‌روز، افزود: با تلاش‌های انجام شده و همکاری بین‌بخشی بیش از ۹۸.۳ درصد از وقایع فوت در استان در مهلت قانونی به ثبت می‌رسد که تلاش داریم این عدد را ارتقا دهیم.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان به ثبت بیش از ۹۹ درصد از ولادت‌ها در استان در مهلت قانونی نیز اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده در استان و استقرار نیرو در بیمارستان‌ها و فرهنگ‌سازی مناسب نزدیک به ۱۰۰ درصد از ولادت‌ها در استان در موعد اعلامی ثبت می‌شود و تلاش داریم درصد اندک باقی مانده نیز در زمان مورد نظر به ثبت برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تروما چهارمین علت مرگ در دنیا
  • کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • محکومیت ۲۶ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی کرمانشاه
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • افزایش فرزندآوری در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال | روند صعودی زایمان فرزند چهارم و پنجم
  • وضعیت فرزندآوری در کشور/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌
  • رشد فرزندآوری در مادران جوان/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم