Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به برگزاری مجازی برنامه‌های دهه کرامت گفت: خانم شایسته‌فر، آقای سازگار از مداحان، استاد اخوین خطاط، آریا عظیمی‌نژاد آهنگساز، سعید تشکری نویسنده مشهدی به‌عنوان پنج خادم فرهنگی امام رضا(ع) انتخاب شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا برازش پیش از ظهر امروز در نشست خبری هجدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) اظهار کرد: برنامه‌های دهه کرامت و بنیاد رضوی امسال به هجدهمین دوره رسیده است، اما به علت کرونا مقداری تغییر روش داریم و این باعث شده گرایش ما به رسانه و فضای مجازی بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با بیان اینکه برنامه‌هایی که شب میلاد برگزار می‌شد ویژگی‌هایی داشت که ما همیشه از قبل انجام می‌دادیم مانند خادمان فرهنگ و هنری که امسال نیز پنج نفر به این عنوان انتخاب شدند، گفت: امسال خانم شایسته‌فر، آقای سازگار از مداحان، استاد اخوین خطاط، آریا عظیمی‌نژاد آهنگساز، سعید تشکری نویسنده مشهدی به‌عنوان پنج خادم فرهنگی امام رضا(ع) انتخاب شدند.

وی ادامه داد: با تعامل با آستان قدس رضوی ۱۰ برنامه با عنوان شب‌های چراغانی داریم که در ایام دهه کرامت از شبکه سوم سیما پخش می‌شود و هر روز یکی از خادمان فرهنگی میهمان این برنامه است و توضیحاتی در مورد اقدامات خود ارائه می‌دهد.

برازش در خصوص برنامه‌های بین‌المللی این ایام بیان کرد: به‌خاطر ویروس کرونا امکان میزبانی از میهمانان بین‌المللی وجود ندارد و در این بخش برنامه‌ای به‌صورت فیزیکی برگزار نمی‌شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در خصوص برنامه‌ها و جشنواره‌های استانی نیز گفت: چون در شهریور و مهر، ماه صفر را داریم جشنواره‌های استانی در آبان ماه برگزار می‌شود.

وی هدف خلق آثار رضوی را تقویت ارتباط با ائمه برشمرد و سه گام اصلی که منجر به‌ترغیب هنرمند برای خلق اثر می‌شود را خلق، جمع‌آوری و نشر آثار دانست.

برازش یادآور شد: علاوه بر جشنواره امام رضا(ع)، سه برنامه پژوهشی در اردبیل و کرمانشاه داریم و حمایت خود از آثار پژوهشی را نیز اعلام کردیم.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) افزود: در بخش شعر و داستان خواستیم همه شاعران استان‌ها کلیپ شعرخوانی ارسال کنند و امیدواریم تا اواسط پاییز از ۵۰۰ کلیپ عبور کنیم و از هر استان ۵۰ کلیپ با لهجه و لباس‌های مختلف محلی داشته باشیم.

وی گفت: در حوزه تئاتر علاوه بر جشنواره تئاتر کودک و بزرگسال، با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هماهنگی کردیم و ۸ نمایشنامه نوشته شده که هفته آینده در معاونت هنری تهران رونمایی می‌شود.

به گفته برازش در حوزه موسیقی نیز از آثار فاخر حمایت می‌شود و با همکاری آستان قدس رضوی، پک یک هزار دقیقه آوا آماده شده که در برنامه شب چراغانی رونمایی شد و در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به برنامه‌های این بنیاد در حوزه فیلم، از همکاری با معاونت امور سینمایی وزارت ارشاد و جشنواره فیلم گلستان خبر داد.

وی افزود: در حوزه هنرهای تجسمی هفته قبل کارگاه همدلی را داشتیم که جمعی از هنرمندان به سرگروهی نجابتی، به تولید اثر پرداختند و از این آثار در بخش‌های مختلفی استفاده شد‌.

برازش گفت: در بخش جشنواره و سفارش به نخبگان، مشغول جمع‌آوری آثار هستیم و بانک جامع آثار رضوی مسئله مهمی است که باید تدوین شود و مشغول انجام آن هستیم.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در خصوص نشر آثار رضوی به روش‌های مختلف آن اشاره کرد و از استفاده آثار رضوی در بیلبوردهای شهری توسط شهرداری کلانشهرهای سراسر کشور خبر داد.

وی نقطه اوج نشر آثار رضوی را فضای مجازی دانست، چرا که روند تکنولوژی دنیا در حرکت به سمت فضای مجازی است.

برازش با توجه به سخنان رهبری در مورد فضای مجازی و پیشنهاد وزیر ارشاد برای وزارت ارشاد بر اهمیت این بستر تاکید کرد و گفت: برای بروز تولیدات فرهنگی و هنری یکی از بسترها فضای مجازی است و ما در این زمینه بر فعالیت بیشتر بنیاد در فضای مجازی تأکید داریم.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در خصوص برگزاری اختتامیه جشنواره گفت: برنامه شب میلاد در تلویزیون برگزار می‌شود، امیدواریم از آبان به بعد امشکل ویروس کرونا حل شود و برنامه‌های اختتامیه به صورت حضوری باشد، اما سه حالت دارد یا مجازی، یا نیمه مجازی یا به‌طور کامل حضوری برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص نمود بیرونی برگزاری جشنواره و آورده‌ آن در این سال‌ها گفت: نتوانستیم بنیاد امام رضا(ع) را در مشهد حمایت کنیم، عمده فعالیت‌های رضوی در تهران است و در مشهد جایگاه یک برنامه ملی را نداریم، باید این بخش را حمایت کنیم تا بگوییم ظرفیت پذیرش در مشهد را داریم.

برازش ادامه داد: متأسفانه امروز جایگاهی را برای ارائه و عرضه آثار و تولیدات امام رضایی(ع) نداریم.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری جشنواره‌های استانی و حمایت بنیاد از آن‌ها اشاره کرد.

وی در خصوص بودجه صرف شده برای هجدهمین دوره از جشنواره امام رضا(ع) نیز گفت: تاکنون هزینه امسال به ۲۵۰ میلیون تومان هم نرسیده و ۲۳۰ میلیون تومان نیز برای خرید ۳۰ سکه طلا به عنوان هدایای خادمین فرهنگی هزینه شده، برای همکاری با صدا و سیما نیز هزینه لازم به‌صورت تهاتر از سوی وزارت ارشاد با صدا و سیما تأمین شده است، برای جشنواره‌های استانی نیز برابر ردیف مربوطه بودجه اختصاص می‌یابد.

انتقال سیره رضوی به زندگی مردم؛ رسالت بنیاد امام رضا(ع)

مشاور مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: فضای مجازی بستری است که امروزه با شیوع کرونا بیشترین توجه را به خود جلب کرده، یکی از رسالت‌های ما در بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، بردن آموزه‌های ائمه به زندگی فرهنگی مردم است.

سیدجلال فیاضی ادامه داد: عشق و ارادت به امام با آموزه‌ها و سیره امام باید در زندگی نمود پیدا کند، بر همین اساس ما در فضای شهری برنامه‌ریزی می‌کنیم و پس از شناسایی محورهای مختلف ناهنجاری‌ها بر همین اساس احادیث امام رضا(ع) جمع‌آوری می‌شود و با ترجمه روان در قالب‌هایی ارائه می‌شود که یکی از آن‌ها فضای شهری است.

وی خاطرنشان کرد: بخش دیگر در فضای مجازی است که ممکن است حدیث در قالب‌های گرافیکی ارائه شود و نمونه آن را در ایام نوروز داشتیم که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

مشاور مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با بیان اینکه به سمت فعالیت بیشتر در فضای مجازی در حال حرکت هستیم، گفت: با افزایش تولیدات فعالیت در فضای مجازی را بیشتر مورد توجه قرار می‌دهیم.

فیاضی در این زمینه به همکاری با اپلیکیشن روبیکا و مسابقه در سه بخش شعر، حدیث و دلگویه در ایام دهه کرامت اشاره کرد و گفت: مردم می‌توانند با شرکت در این مسابقه پادکست، کلیپ و موشن برای ما ارسال کنند که در پایان به هشت نفر همراه با سه عضو از خانواده در شرایطی که امکان سفر فراهم بود، در مشهد میهمان شوند.

وی با تاکید بر استفاده از فضای مجازی برای نشر آموزه‌های دینی و تبلور آن در زندگی مردم، از همکاری با رسانه‌های مجازی کشور از جمله خبرفوری، آخرین خبر، نماشا، تماشا و آپارات خبر داد و گفت: تولیدات ما در این بسترها عرضه می‌شود و معتقدیم باید از این بسترها استفاده کرد نه اینکه صفحه و پایگاه مجازی جدیدی ایجاد شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۱

منبع: فارس

کلیدواژه: امام رضا فضای مجازی مشهد مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا ع دهه کرامت مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا ع جشنواره های استانی برگزار می شود فضای مجازی دهه کرامت آثار رضوی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۲۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسالت بنیاد فرهنگی و هنری امامت و مهدویت در دانشگاه‌ها و مدارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست منطقه‌ای برنامه‌ریزی چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های گروه ۶ (اردبیل، البرز، قزوین، مازندران و گیلان) با حضور سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مدیران فرهنگی ۵ استان کشور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری امامت و مهدویت در این مراسم با گرامیداشت مقام و منزلت معلم، گفت: گمشده‌ای که جامعه بشریت امروز با آن مواجه است داشتن یک زندگی انسانی و داشتن یک زندگی الهی و بندگی خداوند متعال بوده و انسان برای رسیدن به این هدف مقدس منتظر و همواره در حال انتظار است که منجی عالم بشریت ظهور و دنیا را پر از عدل و داد کند؛ ضمن اینکه ظلم را از بین برده و مردم و بشریت را بنده واقعی خدا قرار بدهد، طبیعی است که اگر ما بنشینیم و دست روی دست بگذاریم و منتظر باشیم چه زمانی اتفاقی خواهد افتاد؟

سیدجواد جعفری افزود: جامعه منتظر یعنی جامعه در حال آماده‌باش و جامعه‌ای که آستین همت را بالا زده و تلاش می‌کند مقدمات کار را مهیا کرده و در مسیر اهدافی گام بردارد که اگر به ظاهر حضرت ولی‌عصر(عج) بین ما بود همان هدف را دنبال و پیگیری می‌کرد و امروز قلب حضرت مهدی(عج) زمانی از ما خشنود خواهد شد که ما تمام تلاش‌مان را به کار گیریم که در مسیر هدف آن حضرت قدم برداریم و قلم بزنیم.

وی تأکید کرد: کاری که امروز دانشگاه آزاد اسلامی در قالب جشنواره علمی فرهنگی و هنری امامت و مهدویت انجام می‌دهد، در حقیقت تلاش در این مسیر است، همانطور که به فرموده امام رضا علیه‌السلام خدا رحمت می‌کند کسی را که امر ما را احیا می‌کند و اینکه اگر جامعه امروز بشریت گرفتار انواع ناهنجاری‌ها و مصیبت‌ها و گرفتاری‌هاست، به‌این دلیل است که دنبال مکتب اهل بیت (ع) نبودیم و این مکتب را به خوبی ترویج نکردیم و مردم را با کلام ائمه اطهار علیهم‌السلام آشنا نکردیم و طبیعی است جامعه‌ای که ارتباط خود را با فرهنگ و مکتب اهل بیت(ع) قطع کند نباید انتظاری جز این داشته باشیم.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری امامت و مهدویت افزود: جشنواره علمی فرهنگی هنری امامت و مهدویت از این منظر در دانشگاه آزاد اسلامی در حال دنبال شدن است و دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بنیان امامت و مهدویت را گذاشتند تا کارها سرعت بگیرد و بر این اساس مؤسسه بنیاد فرهنگی هنری امامت و مهدویت تشکیل شد و نخستین پروژه این مؤسسه طرح برگزاری جشنواره علمی فرهنگی هنری امامت و مهدویت بود.

جعفری متذکر شد: تمامی استان‌های کشور برای دو ماه مبارک رجب و شعبان برنامه‌های خود را تعریف خواهند کرد و ماه مبارک رجب و شعبان ذاتاً ماه‌های پربرکت و دارای اهمیت مضاعف هستند که برگزیدگان الهی در این ماه متولد می‌شوند؛ مانند تولد مولای متقیان امام علی علیه‌السلام، تولد امام حسین علیه‌السلام، تولد حضرت ابوالفضل علیه‌السلام، تولد امام سجاد علیه‌السلام، بنابراین طبیعی است برنامه‌ای که در ماه مبارک رجب و شعبان برگزار شود از یک برکت مضاعف نیز برخوردار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع تأثیرگذاری بیشتری در جامعه خواهد داشت؛ به همین دلیل برای هر استان یک برنامه‌ای تعریف شد که یک فرآیند ۳۶۵ روزه دارد تا بتوانند در ماه مبارک رجب و شعبان، همه کشور صاحب برنامه باشد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری امامت و مهدویت با برشمردن مأموریت‌های جدید این بنیاد متذکر شد: تا این زمان مأموریت داشتیم تا در چهار دیواری دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کنیم، اما در سال جدید با توجه به دستور دکتر طهرانچی این برنامه‌ها باید در دانشگاه‌ها و مدارس سراسر کشور گسترش پیدا کند و در نتیجه این جشنواره مختص جامعه خواهد بود و به هر صورت دانشگاه آزاد یک دانشگاه اجتماعی بوده که در حال ایفای نقش برای ارتقای جامعه است.

جعفری تبیین کرد: برنامه‌هایی که در جشنواره امامت و مهدویت اجرا می‌شود باید برای توده‌های مختلف مردم و مخاطبین باشند و در این رابطه دارای تجربیات گرانسنگی هستیم و طبیعی است که هرسال باید نسبت به سال قبل شرایط بهتری داشته باشیم، به همین دلیل این نشست‌های منطقه‌ای برگزار می‌شود که هم مروری بر آنچه که انجام داده‌ایم، داشته باشیم و اگر برنامه در یک نقطه به اشباع رسید با برنامه‌ریزی مناسب، نوع برنامه تغییر می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشریح برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان/ نصف جهان رنگ و بوی رضوی به خود می‌گیرد
  • تشریح برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان/ نصف جهان رنگ و بوی ضوی به خود می‌گیرد
  • برگزاری یک هزار برنامه به مناسبت دهه کرامت در اصفهان
  • رسالت بنیاد فرهنگی و هنری امامت و مهدویت در دانشگاه‌ها و مدارس
  • جلسه تبیین برنامه های دهه امامت و ولایت برگزار شد
  • برنامه‌های دهه امامت و ولایت تبیین شد
  • تقریباً همه ناشران بزرگ در نمایشگاه کتاب حضور دارند
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) در میان دانشگاه‌های ایران
  • نشست نکوداشت شرف‌الاسلام ابن بطریق حلی برگزار می شود
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می شود