Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@07:49:10 GMT

طبق قانون اداره آرامستان همدان با اوقاف است

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۳۲۴۳

ایسنا/همدان مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: وقف اراضی محدوده آرامستان همدان با نام محل تدفین اموات یا همان وقف گورستان انجام شده است.

خسرو محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه از منظر قانون اداره آرامستان همدان به عهده اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است، افزود: اراضی آرامستان وقفی بوده و طبق قانون متولی اداره موقوفات اداره اوقاف و امور خیریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه تابع قوانین کشوری است، اعلام کرد: ما مشکلی با هیچ ارگانی نداشته و برای اداره آرامستان از قوانین کشوری تبعیت می‌کنیم.

محمدی تصریح کرد: تخریب ها و نشست های به وجود آمده در محوطه آرامستان بر اثر شرایط جوی و قدمت منطقه بوده و هیچ عوامل انسانی در آن دخیل نیست ضمن اینکه مرمت و بازسازی مناطق درحال انجام است و به زودی برطرف می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به بحث های به وجود آمده درباره واگذاری آرامستان به شهرداری خاطرنشان کرد: شهرداری همدان تاکنون به صورت مستقیم درخواست بازگردانی مدیریت آرامستان به شهرداری را نداشته است.

محمدی ادامه داد: اخیراً در صحن شورا پیشنهادهایی مطرح شد و با بررسی کارشناسان موقوفات در اداره کل اوقاف مقرر شد طبق قانون وقف و مشخص بودن نیت واقف مبنی بر وقف به منظور تدفین اموات، اداره این مجموعه به عهده اداره کل اوقاف باشد.

وی در پایان اداره کردن نیت واقفان و درستی در انجام امور نیات را امری دقیق و نیازمند کارشناسی دانست و گفت: در گذشته اگر اداره آرامستان به عهده شهرداری بود، بحث اجرای امینانه نیات واقف بررسی نشده بود اما در حال حاضر با توجه به وقفی بودن زمین و اداره موقوفات با اداره اوقاف تمام شبهات برطرف شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف وقف آرامستان استانی فرهنگی و هنری اوقاف و امور خیریه اداره آرامستان اداره کل اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۳۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سندتک‌ برگی در زابل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، رییس اداره ثبت اسناد و املاک زابل گفت:دارندگان اسناد مالکیت دفترچه‌ای شش‌دانگ با هدف اجرای قانون حدنگار و تهیه نقشه‌های حدنگاری، پیشگیری از تعارض بین اسناد و جلوگیری از اختلافات ملکی و جعل اسناد مالکیت برای تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای خود به تک‌برگ با در دست داشتن اصل سند مالکیت دفترچه‌ای و مدارک شناسایی خود به اداره ثبت اسناد و املاک زابل مراجعه کنند.
رضادهمرده افزود: با توجه به تبصره ماده ۱۱ قانون حدنگار ارائه هرگونه خدمات ثبتی به دارندگان اسناد مالکیت دفترچه‌ای قدیمی، توسط مراجع قضایی، اداری و نهاد‌های عمومی مانند شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و بانک‌ها ممنوع و منوط به تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای به تک‌برگی است.

دیگر خبرها

  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • کشتی همدان سروسامان می‌گیرد
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • بهسازی آسفالت آرامستان بهشت معصومه (س) قم
  • تخصیص زمین به خانواده ۳ فرزند به بالا در استان همدان
  • آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)
  • تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سندتک‌ برگی در زابل
  • آغاز دوره آموزشی طرح ارتقای قاریان استان یزد
  • دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند