Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیرزادنجفی از اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه آبخیز ریمله با مساحت ۸ هزار و سیصد هکتار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ نجفی امروز  با اشاره به اینکه این حوزه یکی از سرشاخه های اصلی خرم رود خرم آباد است که بخش زیادی از سیلاب این شهر در این محل سرچشمه می گیرد خاطرنشان کرد: دبی حداکثر لحظه ایی خروجی این حوزه در زمان سیلاب حدودا ۵۶ مترمکعب در ثانیه بوده که در مسیر خود پل ها، تاسیسات، اراضی کشاورزی، اراضی ملی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را تحت تاثیر قرار می داد.

او افزود: بمنظور کنترل سیلاب شهرخرم آباد و جلوگیری از تخریب اراضی ملی، اراضی کشاورزی، ابنیه ها و ...، اجرای عملیات آبخیزداری در این حوزه در دستور کار منابع طبیعی استان قرار گرفت بطوریکه در سنوات ۹۹_۹۸ مجموعا تاکنون اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و هشتصد و شصت میلیون تومان از محل  صندوق توسعه ملی برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده است.

نجفی تصریح کرد: این پروژه با ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی با عملیات های مختلفی همچون احداث بندهای خاکی، بندهای سنگی ملاتی، رسوب گیرگابیونی، عملیات بیولوژیکی و بیومکانیکی در حال اجراست.

گفتنی است که بر اساس برآورد بعمل آمده، اجرای این پروژه حدودا۷درصد از سیلاب ورودی به شهر خرم آباد را کنترل خواهد کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آبخیزداری منابع طبیعی خرم آباد خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۳۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب

دریافت 18 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید اقبالی، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن اظهار کرد: بند خاکی توسط مردم روستا برای آبگیری محلی باغات انجام شده بود که تذکرات لازم به آنان داده شده است.

به گفته رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن در پایین دست این بند خاکی کم عمق دو بند خاکی متعلق به این اداره در ۲ روستای کبودان و نظام آباد، آب رها شده را ذخیره و جمع آوری می‌کند.

کد خبر 6096603

دیگر خبرها

  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • ۶ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی البرز ایمن‌سازی شد
  • اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • عملیات اجرایی پروژه کمربندی قلعه‌نو آغاز شد
  • آغاز عملیات احداث پل دوربرگردان شمال به شمال بزرگراه شهید چمران
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست