Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رییس دادگستری شهرستان کهگیلویه از مختومه شدن بیش از ۱۹ هزار فقره پرونده در حوزه قضایی شهرستان طی یکسال اخیر خبر داد.

"مجید کرمی" روز چهارشنبه ۴ تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شده بود، از "طلاق" به عنوان یک آسیب مادر در شهرستان نام برد و اظهار کرد: این آسیب علاوه بر متلاشی شدن خانواده ها، باعث انواع ناهنجاری و جرائم بالا در جامعه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: آموزش جوانان در راستای تعیین زوج مناسب و ایجاد اشتغال برای آنها توسط مسئولان، می تواند منجر به کاهش آسیب "طلاق" شود.

کرمی در ادامه صحبت های خود به تشریح عملکرد یکساله دادگستری شهرستان پرداخت و بیان کرد: در حوزه جرائم مواد مخدر نسبت به سال گذشته کاهش داشتیم.

وی پرونده های سال گذشته حوزه جرائم مواد مخدر را ۲۵۶ مورد عنوان و افزود: در سال جاری تعداد این پرونده ها ۲۰۷ مورد بوده است.

رییس دادگستری شهرستان کهگیلویه گفت: پرونده های ورودی شورای حل اختلاف ۵ هزار و ۴۲۷ فقره بودند که ۵ هزار و ۵۵۱ فقره پرونده خروجی و مختومه شده است.

وی اضافه کرد: در این خصوص ۱۲۴ فقره پرونده عملکرد مثبت شورای حل اختلاف بوده است.

کرمی پرونده های ورودی به حوزه قضایی شهرستان کهگیلویه را ۲۰ هزار و ۴۵۸ فقره پرونده عنوان و اظهار کرد: ۱۹ هزار و ۹۴۸ فقره پرونده رسیدگی و مختومه اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث ابلاغ الکترونیک در مجموعه قضایی، ۹۱.۴۰ درصد کارها به صورت الکترونیکی انجام شد.

کرمی، پرونده های ورودی شعبه اجرای احکام شورای حل اختلاف در یکسال اخیر را ۱۶۰۰ فقره پرونده عنوان و تصریح کرد: یک هزار و ۷۰۲ فقره پرونده اجرا و خارج شد.

وی افزود: پرونده های ورودی شعبه اجرای احکام مدنی دادگاه ها را یک هزار ۱۷۳ فقره پرونده عنوان و بیان کرد: یک هزار و ۲۸۰ فقره پرونده مختومه شد و ۱۰۷ فقره عملکرد مثبت داشتیم.

کرمی، ابلاغ الکترونیکی در واحدهای اجرای احکام را ۹۶.۶۳ درصد عنوان کرد.

وی اولویت دستگاه قضا را برخورد با سارقین، مبارزه با فساد، جرائم خشن و کسانی که به منابع ملی تعرض میکنند، عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كهگيلويه و بويراحمد كهگيلويه قوه قضاييه پرونده های ورودی فقره پرونده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۳۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس کل دادگستری استان اصفهان در بازدید از حوزه قضایی شهرستان فلاورجان گفت: تا پایان سال گذشته به منظور تامین نیروی انسانی و تقویت حوزه قضایی شهرستان فلاورجان، ۵ قاضی و ۲۴ کارمند جذب شدند.
حجت‌الاسلام اسداله جعفری همچنین آمار صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف فلاورجان را ۲۷ درصد دانست و افزود: این آمار با توجه به فرهنگ مهرورزی و نوع دوستی مردم منطقه رضایت بخش نیست و باید با برنامه ریزی و تقویت اعضای شورا‌های حل اختلاف این حوزه بهبود یابد.
وی ادامه داد: در بازدید از حوزه‌های قضایی شهرستان‌ها روند ارائه خدمت به مراجعان، با حضور معاونان و مسئولان استانی به طور دقیق بررسی و سپس در جهت رفع مشکلات تصمیم‌گیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه
  • جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی
  • دادستان های استان گلستان جوانانی توانمند و انقلابی هستند
  • انهدام باند سارقان و کشف ۲۶ فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد