Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: هرگونه مصاحبه و اخذ هزینه از خانواده‌ها برای ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس به‌جز بیمه و کتاب ممنوع است.
وی نظارت بر فرآیند ثبت‌نام و احقاق حقوق والدین و دانش آموزان را از مهم‌ترین وظایف اداره ارزیابی عملکرد  و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش برشمرد و گفت: آغاز فرآیند ثبت‌نام از اول تیرماه برای متوسطه دوره اول، مردادماه برای متوسطه دوره دوم و هفته دوم خرداد برای ابتدایی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی از نوبت‌بندی دانش آموزان برای ثبت‌نام خبر داد و  از والدین خواست با رعایت محدوده بندی ثبت‌نام در مدارس نزدیک محل سکونت، دانش آموزان ابتدایی نیاز به استفاده از سرویس پیدا نکنند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با بیان این که اولیا باید براساس محدوده بندی مدارس برای ثبت‌نام مراجعه کنند، افزود: مدارس باید رعایت محدوده بندی را اجرا کنند.

مظفر با یادآوری فعال بودن سامانه ثبت شکایت برای اولیا تصریح کرد: برخی خانواده‌ها محدوده ثبت‌نام دیگری داشتند و مدرسه نزدیک محل سکونت در محدوده موردنظر قرار نگرفته که راهکاری برای آن اندیشیده شده است.

به گزارش روز چهارشنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی ادامه داد: قانون اولویت ثبت‌نام را به خانواده‌هایی می‌دهد که در نزدیک‌ترین محل سکونت به مدرسه هستند که اگر در محدوده قرار نگرفتند، باید به ستادهای مستقر در مدارس مراجعه و با ارایه مستندات منزل خود، نامه مکتوبی را دریافت و در نزدیک‌ترین مدرسه محل سکونت ثبت‌نام کنند.

این مقام مسوول در وزارت آموزش و پرورش با بیان این توصیه که دانش آموزان ابتدایی از سرویس استفاده نکنند و لذا رعایت محدوده بندی بسیار اهمیت دارد، گفت: اگر والدین در ثبت‌نام فرزندانشان دچار مشکل شدند و شکایتی مبنی براخذ وجه یا عدم رعایت محدوده ثبت‌نام دارند، شکایت خود را از طریق سامانه مندرج در صفحه اصلی سایت وزارت آموزش‌وپرورش ثبت کنند.

مظفر با اعلام این که امسال در همین سامانه دو لینک ایجاد کردیم که یکی مربوط به گزارش‌های مردمی است و هویت فرد گزارش دهنده را مشخص نمی‌کند، ادامه داد: لینک دیگر نظارت همگانی بر فرایند ثبت‌نام است که برای همه والدین قابل‌دسترس است.

وی تاکید کرد: دانش آموزان میان‌پایه نیازی به مراجعه حضوری ندارند و می‌توانند از طریق مدرسه به‌صورت سیستماتیک به پایه بعدی منتقل شوند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ثبت نام دانش آموزان صدای ایران هزینه کتاب هزینه ثبت نام دانش آموز آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش رعایت محدوده محدوده بندی دانش آموزان محل سکونت ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۳۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند

شهردار یزد گفت: پارک آموزش ترافیک شهرداری روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است و دانش‌آموزان مدارس استثنایی، رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی در بازدید از پارک آموزش ترافیک شهرداری و روند آموزش رفتارهای ترافیکی با بیان اینکه باید برای ارتقای ایمنی ترافیک و رعایت حقوق شهروندی آموزش باید در تمام مقاطع سنی وجود داشته باشد، اظهار کرد: پارک آموزش ترافیک شهرداری روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است.

وی افزود: علاوه بر دانش‌آموزان مهدکودک، پیش‌دبستانی و سایر مقاطع تحصیلی، دانش‌آموزان مدارس استثنایی استان نیز آموزش‌های لازم را در خصوص رفتارهای ترافیک، مقررات ایمنی، عبور و مرور و خطرهای ناشی از بی‌توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی فرامی‌گیرند.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: آموزش در این پارک به‌منظور نهادینه کردن و رعایت قانون و مقررات هنگام رانندگی و آشنایی کودکان با علائم ترافیکی است؛ بنابراین آموزش کودکان در هر زمینه‌ای که باشد، اثرگذاری بیشتری نسبت به آموزش بزرگسالان دارد زیرا کودکان در رده سنی قرار دارند که به‌راحتی آموزش‌های مختلف را فرامی‌گیرند و به‌خوبی آن را رعایت می‌کنند.

به گزارش ایمنا، پارک آموزش ترافیک شهرداری یزد روزانه میزبان ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان استان است که این آموزش‌ها با همکاری پلیس راهور به دو صورت تئوری و عملی انجام می‌شود، به‌نحوی که در بخش تئوری، آموزش در کلاس با حضور مربی به صورت تصویری (پخش انیمیشن‌های ترافیکی)، برگزاری مسابقه و پرسش و پاسخ درباره مسائل ترافیکی و در بخش عملی در محوطه پارک، برنامه‌های آموزشی همچون نحوه آشنایی با چراغ‌ها، تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی، راه‌ها، پیاده‌روها، خیابان‌ها و دیگر نشانه‌ها که در مقیاس کوچک‌تر طراحی شده است، انجام می‌شود.

کد خبر 747073

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند