Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نماینده پارلمان مصر ضمن قدردانی از اظهارات وزیر خارجه سوریه، تأکید کرد که تمامیت ارضی سوریه از مهمترین اصول امنیت ملی مصر است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «تامر الشهاوی» نماینده پارلمان مصر از اظهارات اخیر ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه قدردانی کرد.

ولید معلم روز گذشته گفته بود که  دمشق «حامی برادران مصر است تا از امنیت ملی خود دفاع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. اگر آنان خواستار حمایت سوریه باشند، ما صرف نظر از مواضعشان در قبال مسائل خود، آماده حمایت هستیم».

الشهاوی به شبکه خبری «روسیا الیوم» گفت که «ملتهای مصر و سوریه از سالها پیش، [با رژیم صهیونیستی] درگیر بوده‌اند و در جنگ عربها علیه اسرائیل با هم همکاری داشتند».

وی بر این باور است که مصر تأکید دارد ثبات و تمامیت ارضی سوریه از مهمترین اصول امنیت ملی مصر و کشورهای عربی است.

 الشهاوی که از مسئولان سرویس اطلاعات جنگ مصر است ادامه داد، حتی اگر گاهی دیدگاهها و ارزیابیهای سیاسی هر کشوری تفاوت داشته باشد، ولی همیشه پیوند تاریخی دو کشور بزرگ عربی مصر و سوریه را به هم وصل می‌کند.

این مسئول مصری با بیان اینکه، مصر و سوریه یک کشور بودند و یک پرچم و یک ارتش داشتند، خاطر نشان کرد، از آغاز بحران سوریه، موضع مصر در قبال عدم پذیرش هر گونه قطعنامه یکجانبه علیه جولان سوریه ثابت بوده است؛ هر گونه قطعنامه‌ای که حق سوریه در جولان را از این کشور سلب کند.

وی با اشاره به اینکه مصر پذیرای صدها هزار نفر از آوارگان سوری است، خاطر نشان کرد، مصر این افراد را مهمان نمی‌داند، بلکه به گفته عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر، این افراد، «خانواده‌های سوری ما هستند».

الشهاوی با تأکید بر اینکه «اظهار نظر وزیر خارجه سوریه از برادران سوری، قابل انتظار بود»، گفت: «از این اظهارات تعجب نمی‌کنم؛ زیرا دمشق به خوبی از ارزش قاهره و ثبات آن و مشکلات و تهدیدهای آن در محورهای راهبردی مختلف اطلاع دارد... لذا موضع رسمی سوریه برای تمامی طیفهای سیاسی و ملی مصر، قابل تقدیر است».

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: سوریه مصر ولید المعلم امنیت ملی ملی مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۳۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الجزایر:کمک‌های هوایی ۰.۰۳% نیازهای غزه را برآورده می‌کند

نماینده الجزایر در شورای امنیت سازمان ملل در نشست این شورا ضمن تأکید مجدد بر لزوم آتش‌بس فوری در غزه، خواستار بازگشایی تمامی گذرگاهها در این باریکه شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عمار بن جامع» نماینده الجزایر در شورای امنیت سازمان ملل در نشست این شورا در خصوص ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه، گفت که این منطقه هم اکنون نیاز به توقف جنگ و ورود حجم گسترده کمک‌ها دارد.

به نوشته الجزیره، او گفت که هم اکنون پرتاب هوایی کمک‌ها تنها گزینه ورود آب و غذا و دارو به غزه است و این در حالی است که این روش تنها 3 دهم درصد نیاز اهالی غزه را برآورده می‌کند.

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

عمار بن جامع همچنین گفت که اسرائیل تاکنون هیچ دلیل و سندی در خصوص ادعاهای مطرح شده علیه آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) ارائه نکرده است.

او افزود: «باید تمامی زمینه‌ها برای فعالیت آنروا در غزه به خصوص در مناطق شمالی فراهم شود، نیروهای امدادی بین‌المللی برای ورود به شمال غزه باید نگران مورد هدف قرار گرفتن از سوی نظامیان اسرائیلی باشند».

نماینده الجزایر همچنین در خصوص هرگونه عملیات زمینی در رفح هشدار داد و گفت که کشورهای جهان به هیچ عنوان نباید اجازه چنین رویدادی را بدهند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی: شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف فوری جنگ کند
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های صهیونیست هاست
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است
  • الجزایر:کمک‌های هوایی ۰.۰۳% نیازهای غزه را برآورده می‌کند
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • احمدیان: مشکل بزرگ‌تر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود
  • سفر رئیس جمهور به پاکستان ثبات، امنیت و منافع متقابل را تقویت می‌کند
  • حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی