Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@19:12:00 GMT

28000 نفر از لیبی فرار کردند

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۴۰۴۷

28000 نفر از لیبی فرار کردند

به گزارش افکارنیوز،

سازمان ملل متحد سه‌شنبه شب اعلام کرد؛ حدود ۲۸ هزار نفر از چهارم ژوئن (۱۵ خرداد) تا کنون به دلیل درگیری‌ها از ۲ شهر ترهونه و سرت لیبی فرار کرده‌اند.

اخبار بین الملل-​استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: بیش از سه هزار و ۸۰۰ نفر با شدت گرفتن درگیری‌ها در اطراف شهر ترهونه واقع در جنوب شرق طرابلس و سرت واقع در شمال غرب لیبی از این منطقه فرار کردند که بر این اساس آمار کلی آوارگان این منطقه از چهارم ژوئن به بیش از ۲۷ هزار و ۷۵۰ نفر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کمک‌های بشردوستانه به سرت رسیده است و در حال برنامه‌ریزی برای توزیع کمک‌های بیشتر به آوارگانی هستیم که هنوز این کمک به آنها نرسیده است.  

ارتش دولت وفاق ملی لیبی پنجم ژوئن کنترل شهر ترهونه واقع در ۹۰ کیلومتری جنوب شرق طرابلس را که در اختیار نیروهای خلیفه حفتر بود به دست گرفت و هم اکنون نیز آماده حمله به شهر سرت است.  

لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با هدف برکناری معمر قذافی حاکم وقت این کشور، با تنش‌های سیاسی و درگیری‌های نظامی بسیار گسترده‌ای روبه‌رو بوده است.

این کشور در نهایت به ۲ بخش شرقی و غربی تقسیم شد. در بخش غربی با مرکزیت طرابلس دولتی موسوم به دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» بر سر کار آمده که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد و برخی کشورها از جمله ترکیه، قطر و ایتالیاست و در بخش شرقی و جنوب نیز "خلیفه حفتر" ژنرال بازنشسته ارتش بر امور مسلط شده است که از سوی کشورهایی مانند عربستان، روسیه، فرانسه، مصر، امارات متحده عربی، یونان و قبرس حمایت می‌شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: لیبی سازمان ملل فرار جنگ لیبی فرار آواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۴۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل‌گهر در شیراز به دنبال فرار از کابوس

به گزارش "ورزش‌سه"، اوزونیدیس و شاگردانش شروع خوب و امیدوارکننده‌ای در نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر داشتند، اما با شکست برابر ملوان در انزلی که با اعتراض‌های داوری هم همراه بود، آنها با وجود پیروزی در دیدار بعدی مقابل صنعت نفت در سیرجان از مدار پیروزی خارج شدند.

گل‌گهر سپس در سه بازی پیاپی برابر سپاهان، پرسپولیس و هوادار متحمل شکست شد و در آخرین دیدار لیگ برتری خود با وجود اینکه تا دقیقه 90 با دو گل از استقلال خوزستان در ورزشگاه اختصاصی خود پیش افتاده بود، طی دو دقیقه پیروزی را با تساوی عوض کرد.

این نتایج سبب شد تا گل‌گهر که یکی از مدعیان کسب سهمیه آسیایی و قرار گرفتن در جمع 4 تیم برتر مسابقات بود، فاصله قابل توجهی از صدر بگیرد و آنها در حال حاضر با 34 امتیاز رتبه ششم جدول را در حالی در اختیار دارند که فاصله آنها با تیم هفتم که ذوب آهن است به 3 امتیاز رسیده است.

البته در رقم خوردن این روزهای سخت تعداد پرشمار مصدومان کلیدی گل‌گهر اثرگذار بوده است. آنها با شروع سال جدید نوید عاشوری را به عنوا مغز متفکر تیم در میانه میدان تا انتهای فصل از دست دادند و زنده روح و زاهدی هم به عنوان دو مهره کلیدی دیگر تیم همچنان از دسترس اوزونیدیس خارج شده‌اند که باید دید در جام حذفی شرایط بازگشت به مسابقات را پیدا کرده‌اند یا خیر. علیزاده هم دیگر مصدوم گل گهر طی این مدت بوده که طی یکی دو هفته گذشته به شرایط بازی برگشته است.

در این بین گل گهر از ساعاتی دیگر در ورزشگاه حافظیه شیراز و در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی به مصاف فجر می‌رود و اوزونیدیس و شاگردانش در این مسابقه بیرون از خانه به دنبال کسب پیروزی و بازگشت به روزهای خوب خود هستند. بی‌شک جام حذفی حالا نسبت به لیگ برتر از اولویت بیشتری برای گل‌گهر برخوردار شده و باید دید آنها در این جام با کادر فنی یونانی خود به چه نتایجی دست پیدا می‌کنند.

دیگر خبرها

  • فرار نافرجام از زندان + فیلم
  • گل‌گهر در شیراز به دنبال فرار از کابوس
  • حمله‌های شبانه ارتش رژیم صهیونیستی به رفح
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • فرار اسب‌های گارد سلطنتی انگلیس + فیلم
  • ببینید | آسمان سرخ لیبی
  • برف سنگین در بهار کروات‌ها را شگفت‌زده کرد + فیلم
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان
  • طب ایرانی می تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد