Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و چین در ادامه رایزنی‌های مستمر سیاسی دو کشور، امروز به صورت ویدئویی دیدار و در مورد تحولات روابط دوجانبه، تشدید یکجانبه گرایی آمریکا و آخرین وضعیت برجام گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، در این گفت‌وگوی ویدئو کنفرانسی ظریف با تحسین عملکرد موفقیت آمیز چین در مبارزه با کرونا، حمایت متقابل دو ملت در این زمینه را فرصتی نوین برای نمایش همدلی دانست و از کمک‌های دولت و ملت چین در این زمینه قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه چین هم از ابراز همدردی و کمک های ایران به مردم چین در مبارزه با ویروس کرونا تشکر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روابط جامع راهبردی دو کشور ، ابراز امیدواری کرد سند همکاریهای جامع به زودی به امضای طرفین برسد.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه روابط تجاری، پیشنهاد کرد تسهیلات ویژه ای برای سفر بازرگانان دو کشور در شرایط کرونایی فراهم گردد.

ظریف همچنین با محکوم کردن دخالت آمریکا  و برخی کشورهای غربی در امور داخلی چین، این رویکرد را موجب تضعیف ثبات بین المللی دانست.

وزرای امور خارجه دو کشور در این دیدار از یکجانبه گرایی قلدرمآبانه آمریکا انتقاد کرده و حمایت قاطع خود را از چندجانبه گرایی و اصول حقوق بین الملل اعلام کردند.

وزیر خارجه چین با استقبال از پیشنهادات در زمینه توسعه و تسهیل روابط تجاری اظهار داشت : این پیشنهادات و به ویژه تسهیل متقابل سفر تجار به سرعت مورد بررسی قرار می گیرد.

وانگ یی با تاکید بر حمایت قاطع چین از برجام و با اشاره به نامه اخیر خود به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد اظهار داشت :چین با هرگونه تلاش برای تغییر مفاد برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت مخالف است و آمریکا پس از خروج از برجام حقی برای توسل به سازوکارهای پیش بینی شده در این رابطه را ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمدجواد ظريف ایران و چین امور خارجه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۴۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «پائولو رانگل» وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفت‌وگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسرائیلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • آمریکا نباید از خط‌قرمزها عبور کند
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • باقری: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است