Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلاسخارت در کنفرانس مطبوعاتی با حضور «حسن التمیمی»، وزیر بهداشت و «ادهم اسماعیل» نماینده سازمان بهداشت جهانی در عراق، گفت: از تلاش های طاقت فرسا، شجاعت و فداکاری کارکنان بهداشتی که برای زنده ماندن بیماران در برابر همه گیری ویروس کرونا حتی از زندگی خود مایه می گذراند باید قدردانی کرد. 
وی اضافه کرد: مقام های بهداشت و درمان و همچنین دوستان و شرکای عراق همواره هشدار داده اند که سهل انگاری در مقابل ویروس بسیار گران تمام خواهد شد و برای پیشگیری از ابتلا باید به توصیه های عملی و دستورات بهداشتی در کنار فاصله گذاری اجتماعی توجه جدی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل افزود: با وجود امکانات و تجهیزات محدود بهداشتی در عراق، این کشور توانست در ماه های نخست شیوع ویروس به خوبی از همه گیری کرونا جلوگیری کند که این بسیاری از کشورهای جهان را شگفت زده کرده است.
پلاسخارت ادامه داد: اکنون به دلیل افزایش آزمایش ها و نمونه گیری‌ها و همچنین بی توجهی به دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیرانه، آمار مبتلایان به کرونا چند برابر افزایش یافته که این نشان می دهد عراق وارد بحران سلامتی شده است. 
وی اظهار کرد: تجربه کشورهای دیگر بیانگر آن است که می توان کرونا را مهار کرد و به تدریج فعالیت های روزمره و اقتصادی را از سرگرفت، پیش شرط این کار عمل به توصیه های بهداشتی برای مهار ویروس است. 
نماینده سازمان ملل متحد در عراق افزود: دولت ها در زمینه مهار کرونا نمی توانند یک شبه معجزه کنند. اما همه ما می توانیم در همکاری با یکدیگر و برای منافع مشترک این بیماری را شکست دهیم.
از سوی دیگر، «حسن التمیمی»، وزیر بهداشت عراق دو روز پیش (دوشنبه) اعلام کرد که آمار فزاینده مبتلایان به کرونا نشان می دهد که این کشور وارد مرحله همه گیری جدی و خطرناک ویروس شده است.  
التمیمی گفت که افزایش شمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا نشانگر این است که عراق در حال ورود به مرحله خطرناک همه گیری این ویروس شده است.
وی تاکید کرده که این وزارتخانه به اقدام ها و تلاش‌های خود برای شناسایی و درمان مبتلایان به ویروس کرونا در عراق شدت می بخشد.
وزیر بهداشت عراق گفته که آمار بهبودی از ویروس کرونا در کشور عراق، ۴۵ درصد و مرگ و میر نیز به ۳.۵ درصد رسیده است.
نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا، ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۹۸) در عراق ثبت و شناسایی شد.  
مقام های عراقی بلافاصله پس از انتشار ویروس کرونا در این کشور اقدام های پیشگیرانه سراسری از جمله شامل تعطیلی مدارس، دانشگاه ها، ادارات و زیارتگاه ها، لغو پروازها، بستن مرزهای زمینی، ممنوعیت رفت وآمد درون شهری و برون شهری را به اجرا گذاشتند.  
با وجود این اقدام های پیشگیرانه برای مهار کرونا که از همان نخستین روز ثبت ویروس در عراق به مرحله اجرا درآمده از ابتدای ماه جاری میلادی (ژوئن) روند ابتلا به این بیماری با رشد چندین برابری مواجه شده است.  
ابتلا به ویروس کرونا در عراق که تا پیش این بر اساس گزارش های رسمی، حدود ۱۰۰ نفر در روز بود در آغاز ماه جاری (ژوئن) به بیش از یک هزار مورد در روز رسیده و در هفته جاری به حدود ۲ هزار مورد روزانه افزایش یافته است.  
بر پایه اعلام وزارت بهداشت عراق، تاکنون ۳۴ هزار و ۵۰۲ مورد ابتلا، یک هزار و ۲۵۱ فوتی و ۱۵ هزار ۷۵۳ مورد بهبودیافته از کرونا در این کشور ثبت شده است.

برچسب‌ها بغداد پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بغداد بغداد ویروس کرونا ویروس کرونا همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۴۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد

حنان حسن بلخی نماینده سازمان جهانی بهداشت در دیدار هیات بلندپایه مشترک سازمان جهانی بهداشت و یونیسف، با «امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان گفت: در حال کار روی طرحی برای ایجاد دیالوگ در حوزه بهداشت بین دولت‌های افغانستان و پاکستان هستیم.

این هیئت افزود: «بنیاد بیل گیتس» ۱۵ میلیون دلار برای امور بنیادی در حوزه بهداشت افغانستان و ۵۰۰ میلیون دلار برای ریشه‌کنی بیماری فلج اطفال در پاکستان و افغانستان اختصاص داده است.

متقی در این دیدار تأکید کرد: بهداشت، آموزش، کمک‌های بشردوستانه و مسائل اقتصادی نباید با سیاست گره بخورند.

وی گفت موضوع بیماری فلج اطفال یک موضوع کاملاً انسانی است.

پیش از این این هیات با قلندر عباد سرپرست وزارت صحت عامه طالبان دیدار و گفتگو کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سازمان بهداشت جهانی : بیمارستان‌های جنوب نوار غزه فقط برای ۳ روز سوخت دارند
  • رفح را ترک نمی کنیم/ اینجا سوخت فقط برای ۳ روز دیگر وجود دارد
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران کرونا هستیم
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • سومین کارخانه سیمان «ویدر»، نگرانی ادامه‌دار اهالی و پاسخ یک مسئول
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد