Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- فرمانده نیروهای زمینی ارتش عراق از اجرای عملیات گسترده علیه داعش در سه استان این کشور خبر داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، سرتیپ «قاسم المحمدی»، فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق امروز (چهارشنبه) از اجرای عملیات تفتیش گسترده در سه استان عراق در جست‌وجوی عناصر تروریستی داعش خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


المحمدی گفت که نیروهای امنیتی عراق بازرسی‌های گسترده‌ای در مناطق صلاح‌الدین، حوض العظیم در دیالی، جنوب کرکوک و شمال سامراء انجام دادند.
طبق گزارش خبرگزاری عراق (واع)، المحمدی گفت که این عملیات با هماهنگی فرماندهی نیروهای زمینی اعم از فرماندهی عملیات صلاح‌الدین، فرماندهی سامراء، تیپ زرهی نهم و نیروهای ویژه و نیز پلیس فدرال و الحشدالشعبی و پشتیبانی نیروهای هوایی و ارتش انجام شد.
به گفته المحمدی در این عملیات چند مخفیگاه داعش منهدم و مقادیری بمب‌ دست‌ساز و دیگر تجهیزات کشف و ضبط شد.
وی این عملیات را موفق توصیف کرد و افزود که عناصر تروریستی در این مناطق جایی نخواهند داشت و این عملیات تا برقراری ثبات ادامه دارد.

12 تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح خبر داد که در جریان عملیات علیه داعش در استان نینوی، 12 تروریست کشته شدند.
«یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح امروز چهارشنبه از عملیات علیه گروه تروریستی داعش در استان نینوی واقع در شمال عراق خبر داد.
رسول با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که با توجه به دستورات «فرمانده کل نیروهای مسلح و در تکمله عملیاتهایی که در مناطق صعب‌العبور انجام می‌دهیم، گروههای سرویس مبارزه با تروریسم بامداد امروز حمله به مقرهای تروریستها در سلسله جبال قره جوخ را آغاز کردند».
به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وی تأکید کرد که این حملات در جریان یک عملیات غافلگیر کننده در نزدیکی شهر «مخمور» صورت گرفته است.
این فرمانده عراقی خاطر نشان کرد، سرویس مبارزه با تروریسم موفق شد با هماهنگی نیروی هوایی ارتش و ائتلاف بین‌المللی، 12 تروریست را از پای درآورند.
رسول خبر داد که 59 بار مواضع داعش در مناطق صعب‌العبور در ارتفاعات مذکور، هدف حملات هوایی قرار گرفت.
وی در پایان خاطر نشان کرد، نیروهای سرویس مبارزه با تروریسم، با ملت عراق عهد می‌بندند که به تلاش خود ادامه دهند تا بتوانند ثبات را در این مناطق برقرار کنند و عناصر داعش را از بین ببرند.

تحقق اهداف بسیج مردمی عراق در استان صلاح الدین
یکی از فرماندهان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) تاکید کرد: عملیات نظامی «قهرمانان عراق» نخستین دستاورد خود را در استان صلاح الدین محقق کرد.
 به گزارش شبکه تلویزیونی النجباء؛ "حسن کامل"، فرماندهی تیپ نهم الحشد الشعبی تصریح کرد: برخی مناطق استان صلاح الدین در این عملیات پاکسازی، و سلاح‌های متعدد گروه تروریستی داعش منهدم شد.
حسن کامل افزود، نیرو‌های تیپ نهم با مشارکت سایر تیپ‌های بسیج مردمی عراق، فرماندهی شرق دجله و با هماهنگی فرماندهی عملیات صلاح الدین و نیرو‌های پلیس مرکزی عراق، بحمد الله اهداف این عملیات را محقق کردند و ما منتظر دستورات بعدی برای اجرای مرحله دوم عملیات هستیم.
"ابوعلی العبودی"، جانشین فرمانده تیپ نهم بسیج مردمی نیز گفت: نیرو‌های قهرمان ما ساعت شش صبح منطقه العیف را که در بین منطقه الملح و و الحاوی العظیم قرار دارد به طور کامل پاکسازی و بحمد الله برخی از پایگاه‌های تروریست‌ها را منهدم کردیم. همچنین در این عملیات مقادیر زیادی سلاح کشف و تعداد زیادی از تجهیزات گره تروریستی داعش در این منطقه منهدم شد.
عملیات نظامی "قهرمانان عراق- پیروزی حاکمیت" دوم ژوئن آغاز شد که نخستین عملیات نظامی پس از شروع به کار دولت جدید به نخست وزیری مصطفی الکاظمی است.
طی ماه‌های گذشته تعداد حملات نیرو‌های تروریستی که احتمال می‌رود وابسته به داعش باشند به ویژه در منطقه واقع میان کرکوک و صلاح‌الدین از یک سو و دیالی از سوی دیگر مشهور به "مثلث مرگ" شدت گرفته است.

مقصد اولین سفرهای خارجی فؤاد حسین؛ تهران و ریاض
وزیر خارجه عراق روز سه‌شنبه اعلام کرد که نخستین مقصدهای سفر خارجی وی ایران و عربستان سعودی خواهد بود.
«فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق روز سه‌شنبه حملات ترکیه به اراضی این کشور را محکوم و تاکید کرد که بغداد این اقدامات را رد می‌کند.
وی که این سخنان را در جریان دیدار با رئیس کمیته سازمان ملل در امور عراق مطرح می‌کرد، افزود: «حملات ترکیه به شمال عراق بر خلاف قوانین بین‌المللی است و باید متوقف شود.»
همچنین فؤاد حسین در سخنان دیگری گفت که نخستین مقصدهای سفر خارجی وی تهران و ریاض خواهد بود تا بر رویکرد دولت جدید عراق برای اتخاذ سیاستی متوازن تاکید شود.
وی اضافه کرد که «مصطفی کاظمی» نخست وزیر عراق ماه آینده به واشنگتن سفر خواهد کرد تا گفت‌وگوهای راهبردی میان دو کشور را به پیش ببرد.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عراق داعش تروریستی داعش صلاح الدین بسیج مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۴۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان

حمله پهپادی نیروهای امنیتی در حاشیه زاهدان به خودروی تروریست‌ها منجر به هلاکت دو تروریست شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، غروب امروز طی عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در منطقه شورو به سمت سرجنگل در محدوده شهرستان زاهدان، خودروی تروریست‌ها هدف قرار گرفت.

در این عملیات موفق 2 تروریست به هلاکت رسیدند.

جزئیات تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هلاکت ۲ تروریست در حمله پهپادی نیروهای امنیتی در شهر زاهدان
  • حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات
  • حمله پهپادی «نیروهای امنیتی» در زاهدان به خودروی تروریست‌ها /چند نفر به هلاکت رسیدند؟
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان
  • امیرعبداللهیان: برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با دانشجویان معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها نگران کننده است
  • استانداردهای دوگانه پارلمان اروپا در قبال تحولات منطقه
  • وزیر جنگ اسرائیل: در حال انجام «عملیات تهاجمی» گسترده علیه کل جنوب لبنان هستیم
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان