Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «عمار» فیلم، مراسم اکران خصوصی مستند «بر اثر زلزله» به کارگردانی عبدالکریم شهابی شب گذشته سه شنبه ۳ تیرماه با حضور فعالان و صاحب‌نظران عرصه جهاد، توسعه روستایی و محرومیت‌زدایی و عوامل جوان تولید مستند به مناسبت یکصدمین روز درگذشت سوژه و راوی این مستند با نام مهندس حسینعلی عظیمی در موسسه فرهنگی رسانه‌ای اوج برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همسر مهندس حسینعلی عظیمی در ابتدای این برنامه در سخنانی درباره همسر خود گفت: یکی از تدبیرهای حسینعلی عظیمی این بود که همانگونه که کار او جهادی بود زندگی ما هم جهادی بود و بچه‌ها جهادی بزرگ شوند. او خیلی روی این موضوع تاکید می‌کرد که ما از حال مستضعفان با خبر باشیم. حتی اگر یک اتفاقی در خانه رخ می‌داد که باب میل او نبود خیلی سریع واکنش نشان می‌داد.

در ادامه روح الله ایزدخواه نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این برنامه گفت: از سال ۸۶ تا سال ۹۵ یا ۹۶ که دیگر در تهران نبودم ۱۰ سال از زندگی من با حاج آقا عظیمی گذشت. من در این زمان یک زیست فکری و معنوی با حاج آقا عظیمی داشتم. اگر حرکت جهاد ذبح نمی‌شد قطعاً حاج آقا عظیمی یک حاج قاسمی در عرصه جهاد سازندگی بود و جامعه از او هم طراز حاج قاسم یاد می‌کرد.

وی افزود: متاسفانه آن نهاد و آن حرکت ذبح شد اما من شهادت می‌دهم که حاج عظیمی این راه را ادامه داد. من در این ۱۰ سالی که با او همراه بودم شهادت می‌دهم که او را حتی یک دقیقه در خارج از مسیر احیای جهاد ندیدم. می‌دیدم که آقای عظیمی هم در کانون، هم در موسسه سنگرسازان بی سنگر و هم در جلساتی که با جریان‌های دانشجویی و دانشگاه‌ها داشت با تمامی کمبود امکانات تمام تلاش خود را می‌کند جهاد سازندگی احیا شود.

مرحوم عظیمی همواره به دنبال احیای جهاد سازندگی بود

این نماینده مجلس عنوان کرد: در طول این مسیر برای من مشهود شد که مرحوم عظیمی حاضر بود از مناسب و امکاناتی که داشت بگذرد به امید اینکه سریع‌تر به احیای جهاد برسیم. او مشاور وزیر و قائم مقام جهاد نصر و پروژه بزرگ احیای آب و خاک دست او بود اما در یک مقطعی به دلایلی آن را کنار گذاشت که این حرکت ادامه پیدا کند.

ایزدخواه عنوان کرد: ۳۰ سال است که این جریان تکنوکرات گیر کردند. اذعان کنید اشتباه و اعتراف کنید که خط امام را مسدود کردید و باور کنید با آن تفکر منسوخ وارداتی التقاطی ضد آرمانی نمی‌توانید جامعه را اداره کنید. از طرف دیگر هم مردم باور کنند که خط امام جواب می‌دهد. مردم باور کنند می‌شود و می‌توانیم قله‌های ناب اسلام را فتح کنیم.

وی اضافه کرد: الگوی جهادی در انقلاب یک حاشیه نبود بلکه یک متن و اصل کار و مردمی شدن اصل آرمان انقلاب اسلامی بود. این را به حاشیه بردند و سپس آن را ذبح کردند و امروز شاهد هستیم و می‌بینیم که در ساده‌ترین مسائل و با انبوه ثروت، سرمایه و منابع که نسبت به سال ۵۸ در کشور داریم کاری از پیش نمی‌برند.

صادق شهبازی فعال دانشجویی که در این برنامه حضور داشت درباره مستند «بر اثر زلزله» گفت: آقای عظیمی تلاش می‌کرد تا مدل خاص انقلاب اسلامی، مدلی که مردم محور است، توسعه‌ای که اجتماعی است را در جامعه و سطح کشور بسط و گسترش بدهد. البته این مستند توانسته بود تصویری از آن چیزی را که در جهاد اتفاق می‌افتد، به خوبی به مخاطبان نشان بدهد.

شهبازی ادامه داد: همین امروز ما دعواهایی را با سیاست‌گذاران کشور داریم که چرا نگاه از بالا به پایین دارید و چرا مردم را دخیل نمی‌کنید؟ چرا شرایط منطقه را متوجه نیستید و به آن نمی‌پردازید؟ این به نظر من مهمترین موضوعی است که ما باید از این مستند بگیریم.

عبدالکریم شهابی کارگردان مستند «بر اثر زلزله» در پایان گفت: نکته مهم دیگر اینکه در این پروژه صفر تا صد کار در دستان آقای عظیمی و دوستان او بود. هرچند که بسیاری از مسائل در این مستند مجال بیان پیدا نکرده است. در ابتدا نسخه کار بیش از یک ساعت بود که ما گفتیم باید خیلی کوتاه شود و از این روی بسیاری از بحث‌ها را حذف کردیم تا در نهایت به این نسخه ۴۰ دقیقه‌ای رسیدیم.

کد خبر 4957675 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی سینمای مستند تئاتر ایران فیلم سینمایی ویروس کرونا موسیقی ایرانی محمدعلی کشاورز سازمان سینمایی شبکه پنج سیما سریال ایرانی برنامه تلویزیونی آلبوم موسیقی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان صداوسیما فیلم کوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۴۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند

 روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان با قرائت و شرح فرازی از دعای۲۷ صحیفه سجادیه بهوبیان نکاتی پیرامون افزایش سطح معرفت، علم و بصیرت در مسیر مبارزه با دشمن پرداخت.

امام جمعه زاهدان با اشاره به برخی مناسبت‌های پیش رو عنوان کرد: سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه تحت عنوان روز کارگر نامگذاري شده که این روز را خدمت جامعه کارگری تبریک عرض نموده و از همه کسانی که با احساس مسئولیت و صبورانه برای رشد اقتصادی کشور تلاش می‌کنند تقدیر و تشکر می‌کنیم.

آیت‌الله محامی اظهار داشت: رشد اقتصادی جامعه و چرخش چرخ اقتصاد و معیشت مردم بر محور کار و کارگر است و کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول این جبهه و جهاد اقتصادی هستند و طبعأ نامگذاري یک روز تحت عنوان روز کارگر برای تقدیر و تشکر از آن‌هاست و به تعبیر امام خمینی(ره) :"هر روز، روز کارگر است و جامعه نیازمند تلاش این قشر محترم و ارزشمند است".

وی اضافه کرد: قدرشناسی از این عزیزان نه تنها در زبان بلکه باید در مقام عمل هم باشد و رسیدگی به جامعه کارگری و پاسخ به انتظارات آن‌ها تقدیر عملی از آن‌ها است.

وی افزود: حمایت قانونی، تامین آبرومند معیشت و زندگی، حقوق کافی، امنیت شغلی و تامین عادلانه حق کارگر و کارفرما نمونه‌هایی از اقدامات عملی مورد نیاز است و طبعا هم کارگر و هم کارفرما باید به حق خود برسد تا برای هر دو صرفه کار و سرمایه‌گذاری داشته باشد و امیدواریم با لطف الهی و کمک دولتمردان و تلاش آن‌ها برای خدمت بیشتر به جامعه کارگری و حل مشکلات کارگران و کارفرمایان شاهد بهبود معیشت این قشر زحمت‌کش باشیم چرا که بهبود معیشت این افراد موجب رشد اقتصادی جامعه و بهبود معیشت سایر اقشار مردم و در نهایت تحقق شعار سال خواهد بود.

آیت‌الله محامی اظهار کرد: دوازدهم اردیبهشت‌ماه سالروز شهادت استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری است و به همین مناسبت تحت عنوان روز معلم نامگذاري شده است که این روز را به همه کسانی که در امر تعلیم و تربیت جامعه تلاش می‌کنند اعم از معلمان آموزش و پرورش، اساتید حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

امام جمعه زاهدان افزود: قدرشناسی از معلمان و اساتید حوزه و دانشگاه  تنها به زبان نیست بلکه تقدیر عملی این است که ارزش‌گذاری و قدرشناسی برای علم و عالم در جامعه گسترش یابد و فرهنگ جامعه فرهنگ پیگیری و پی‌جویی برای کسب علم و دانش باشد و دانشجویی، علم آموزی و دانش آموزی فرهنگ و افتخاری برای نسل جدید ما باشد.

وی گفت: معلمان و اساتید زمانی خوشحال می‌شوند که ببینند جوانان قدر علم و عالم را می‌دانند و تمام همت و تلاش خود را برای خوب درس خواندن و فتح قله‌های علم به کار می‌بندند.
وی ادامه داد: تقدیر عملی شاگرد از استاد، خوب درس خواندن، دل دادن به درس و رشد علمی است تا استاد احساس کند که زحمات او هدر نرفته است.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: جلوه دیگر تقدیر عملی از معلم و استاد این است که معلمان و اساتید بزرگ و نمونه را بشناسیم، از آنها درس و الگو بگیریم و راه آن‌ها را ادامه بدهیم.
وی افزود: شهید مطهری دارای ویژگی‌های متعددی بود از جمله قوت عقل و عقلانیت، قوت علمی و دانش بالا، دقت نظر، بصیرت و تیزبینی، نگاه نافذ، ایمان بالا، کار مخلصانه و  دغدغه و دلسوزی برای جامعه اسلامی و نشانه‌های این ویژگی‌ها نیز مشخص است و کتاب‌های علمی و دقیقی از ایشان به جای مانده است به گونه‌ای که حضرت امام خمینی(ره) تعبیر بلندی در خصوص ایشان دارند و فرمودند:" من هیچکس را نمی‌شناسم که بگویم همه کتاب‌هایش مفید است و مردم را به کتاب‌های او ارجاع دهم اما آقای مطهری این گونه است و همه کتاب‌های او علمی و دقیق است". 

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: در موقعیتی که بسیاری از بزرگان انقلابی، مجاهدین را به عنوان مسلمانان انقلابی می‌شناختند و نزد امام برای آن‌ها وساطت می‌کردند شهید مطهری انحراف فکری آن‌ها را تشخیص داد و با آن‌ها مقابله کرد و جان خود را در این مسیر از دست داد و از جمله اولین کسانی بود که بعد از انقلاب اسلامی توسط گروه فرقان به شهادت رسید.

آیت‌الله محامی اظهار کرد: دغدغه برای جامعه اسلامی، فرهنگ دینی و حضور در عرصه‌‌های مورد نیاز از ویژگی‌های دیگر این شهید است به گونه‌ای که وقتی احساس نیاز می‌کند دست به قلم شده و برای کودکان کتاب داستان راستان را می‌نویسد که نشان از ایمان، تعهد، دغدغه و دلسوزی اوست   و در زمان شاه هنگامی که حجاب زنان و دختران جامعه اسلامی را در خطر می‌بیند برای دفاع مقاله می‌نویسد و آن را جهت چاپ به مجله "زن روز" می‌دهد و خیلی‌ها از ارائه مقاله به این مجله ایراد گرفتند اما ایشان در پاسخ عنوان می‌کنند:" این مجله را همان‌ افرادی که مخاطب من هستند می‌خوانند پس باید مقاله من را هم بخوانند.

وی ادامه داد: شهید مطهری عضو شورای عالی انقلاب اسلامی بوده و در جای جای انقلاب اسلامی حضوری عالمانه، عاقلانه و قاطعانه داشت و زندگی، مرگ و شهادت با سعادتی نصیب ایشان شد.
نماينده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان عنوان داشت: ما باید از این شهید بزرگوار درس بگیریم و در همه عرصه‌های تعلیم و تربیت که نیاز است حضور پیدا کنیم‌.

وی ادامه داد: روز گذشته همایش  آموزش و پرورش و خیرین مدرسه یار و نیز همایش تقدیر از مدافعان سلامت برگزار شد که ما جهت تقدیر و عرض خداقوت خدمت دوستان رسیدیم و از هر دو مجموعه اصحاب تعلیم و تربیت و اصحاب سلامت تقدیر و سپاسگزاری می‌کنیم.

آیت‌الله محامی گفت: ششم اردیبهشت‌ماه سالگرد شهادت شهید بزرگوار حضرت آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده محترم سابق ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان که ایشان سالیان سال در خدمت شما مردم در استان بودند و نتیجه تلاش‌های خود را با شهادت گرفتند و روز پنجشنبه ششم اردیبهشت دوستان به دنبال برگزاری مراسمی بودند که با توجه به برگزاری مراسم در شهر قم و حضور فرزندان شهید در این برنامه مقرر شد صبح روز دوشنبه دهم اردیبهشت‌ماه مراسم بزرگداشت اولین سالگرد شهادت شهید عباسعلی سلیمانی در مسجد جامع شهر زاهدان برگزار شود و امیدواریم مردم ما با قدرشناسی از تلاش‌های این عالم گرانقدر در این مراسم شرکت داشته باشند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: ما باید راه این علمای بزرگ و شهیدان فرزانه از جمله شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید مفتح، شهید باهنر،  شهید طباطبایی و شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی را ادامه دهیم و در جبهه علمی و فرهنگی که دشمن شبیخون فرهنگی زده سرباز و سردار تربیت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: برای این کار مردم ما باید فرزندان با استعداد، با ایمان و متعهد خود را به حوزه‌های علمیه برادران و خواهران بفرستند چرا که در ایام پذیرش حوزه‌های علمیه قرار داریم و نباید این سنگر خالی بماند.

وی ادامه داد: خانواده‌ها باید قدر این فرصت را بدانند و از جایگاه حوزه‌های علمیه آگاه باشند چرا که حوزه‌های علمیه مکتب خانه امام صادق(ع) و سرباز‌خانه حضرت ولیعصر(عج) است و اگر فرزند مستعدی دارند سهم خود را در ادامه این مسیر ایفا و فرزندان خود را به حوزه‌های علمیه بفرستند و در مقابل اساتید حوزه‌های علمیه نیز توفیق این خدمت را قدر بدانند و به درستی استقبال کنند و تلاش و سعی خود را برای تعلیم و تربیت طلاب به کار بگیرند.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد:این روزها باران رحمت الهی در استان خشک شده ما نازل شده هر چند سیلاب‌ها و خسارت‌هایی هم به همراه داشته است و بنده در دوره قبل سیلاب در مناطق سیل زده حضور پیدا کردم و در این دوره هم به صورت تلفنی از طریق مردم و مسئولان پیگیر کار بودم و همه آن‌ها شکرگزار خداوند بودند و خوشبختانه در شمال استان هم مقدار معتنابهی آب به چاه نیمه آمده و از آن حالت بحران آب خارج شدیم و نیاز به شکر الهی و شکر عمومی دارد.

وی گفت: در دوران خشکسالی در همین خطبه‌های نمازجمعه مطرح کردم که مردم خشکسالی را باور نکرده‌اند و نماز باران کمتر خوانده می‌شود و اگر نماز بارانی خوانده می‌شود هم جمعیت زیادی در آن شرکت نمی‌کنند و به قول آقایی مردم به دنبال آب از طالبان بودند و حالا خدای طالبان برای شما آب فرستاده و با وجود اینکه نماز باران نخوانده‌اید باید شکر این باران را به جای بیاورید و یک شکر عمومی و فراگیر داشته باشید.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: سیلاب اخیر خسارت‌ها و تلفات جانی هم به همراه داشته اما بر حسب گزارش ارائه شده بحران را پشت سر گذاشتیم  و خدمات رسانی به میزان مطلوب رسیده و مردم نیز متشکر بودند اما نکته این است که زیرساخت‌ها و راه‌های خراب شده به این زودی قابل ترمیم نیست و درست کردن آن نیاز به زمان و هزینه دارد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: استاندار محترم و جهادی نیز به مسئولان و فرمانداران ماموریت دادند تا خسارات را برآورد و برای بازسازی برنامه ریزی کنند و قول تامین بودجه را دادند و عنوان کردند که هیچ محدودیت بودجه‌ای وجود ندارد و ما از دولت، استاندار، دستگاه‌های اجرایی، نیروهای نظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همه گروه‌های جهادی و مردمی تشکر می‌کنیم.

آیت‌الله محامی خاطرنشان کرد: بنده به استاندار محترم هم توصیه کردم که بازسازی جاده و پل‌ها باید به صورت مهندسی و کارشناسی شده باشد که با وقوع بارش‌ها در آینده مجددا آسیب نبیند.
 نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت:در سیستان و بلوچستان چند سد برای مهار آب زده شده اما کفایت نمی‌کند هر چند همین سدهای تازه افتتاح شده علاوه بر ذخیره سازی آب از خسارت‌های احتمالی جلوگیری کرد اما همچنان باید برای مهار و کنترل آب با سد، آب‌نما و بند تلاش شود.

وی افزود: امیدواریم همچنان در سیستان و بلوچستان شاهد بارش‌های رحمت الهی و شادابی و شکوفایی بیشتر استان باشیم تا چهره‌ای که از استان به مردم کشور مخابره می‌شود یک استان آباد، امن و همراه با نظام اسلامی باشد که صدا و سیمای استان و کشور هم در این جهت برنامه‌‌هایی طراحی کردند و در این ایام به نمایش گذاشته شد که قابل قدردانی است اما باید همچنان در این جهت کار و تلاش صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کارگران در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • داورزن هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • سه راهکار طلایی برای انس کودکان قرن جدید با امام زمان (عج)
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • حضرت عبدالعظیم (ع) پرچمدار جهاد تبیین بود