Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@13:22:56 GMT

جشن دهه کرامت در ساوه برگزار شد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۵۲۱۸

جشن دهه کرامت در ساوه برگزار شد

جشن دهه کرامت،میلاد حضرت معصومه(س)،گرامیداشت روز دختر با همکاری اداره فرهنگ و ارشاداسلامی و کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضور تعدادی از مسئولین و اقشار مختلف مردم  در محل سالن سلمان ساوجی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام «سیدابراهیم حسینی» در مراسم  گرامیداشت دهه‌کرامت ضمن تبریک دهه کرامت ، ولادت حضرت معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع) و گرامیداشت روز دخترعنوان داشت:حضرت معصومه(س) طهارت نفس و امتیاز خاص بسیار والا داشت و امام هشتم برادر تنی آن حضرت او را که نامش فاطمه کبری بود معصومه خواند و زیارت ایشان را برابر زیارت خود دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه ساوه افزود: بدین لحاظ مقامات معنوی آن بانوست که حضرت رضا(ع) در فرازی از وصیتنامه معروفی به ما آموخته در کنار مرقدش خطاب به او بگوییم: یا فاطمه اشفعی لی فی الجنه فان لک عندالله شانا" من الشّان.

 

وی اظهارداشت: آن حضرت با سعی و تلاش در امورعبادی و تحمل مشکلات زمان خویش توانست به مقام ولایت الهی برسد پس هرکسی پیوندی ولایی با دودمان عصمت و طهارت داشته باشد می کوشد که لایحه ی ولایت و طعم ولایت درهستی او پدید آید.

 

حجت الاسلام حسینی به دلیل شروع فعالیت های اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت:کانون های فرهنگی و هنری نقش اساسی در راستای ارتقاء بصیرت و نشر ارزشهای دینی و اسلامی دارند و می بایست تلاش کنند تعامل و پیوند نسل جوان با مساجد را افزایش داده و در انجام رسالت خود که جذب کودکان و نوجوانان به مساجد است کوشش نمایند.

 

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: فعالیت های فرهنگی امتداد کار انبیااست منتها تلاش شود با عنصر هدایت جوانان و نوجوانان به خدا وصل شوند.

 

 

در این مراسم حسین محمودی فر،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع) و گرامیداشت روز دختر اظهار داشت: حضرت معصومه (س) هم در دوران حیات حساس خویش با بیان احادیث محکم و مستند از امام امیرالمؤمنین علی(ع) و امامان برحق دفاع کرد و هم بعد از رحلت خویش بزرگترین عامل در ولایت پذیری مردم بود و بدین گونه قم مرکز شیعیان اهل بیت(ع) شد.

 

 

 رئیس اداره ارشاد با توجه به شروع فعالیت های اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد با پایبندی به ارزشهای اسلامی و تقویت ایجاد نشاط روحی در افراد جامعه می توانند نقش اساسی درجذب جوانان و نوجوانان به مساجد داشته باشند که دراین صورت آینده آنها تضمین می گردد.

 

 اهداء جوایز مسابقه قرآن در قرآن به تعداد 70 نفر و همچنین اهداء جوایز مسابقه خاطره نویسی و اذان که به صورت مجازی در ماه مبارک رمضان برگزار شده بود، مرشد خوانی، اجرای نمایش از دیگر برنامه های این جشن بود.

 

 جشن دهه کرامت،میلاد حضرت معصومه(س)،گرامیداشت روز دختر با همکاری اداره فرهنگ و ارشاداسلامی و کانون های فرهنگی هنری مساجد و با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم حسینی امام جمعه،رئیس و اعضاء شورای اسلامی،تعدادی از مسئولین و اقشار مختلف مردم  در محل سالن سلمان ساوجی برگزار گردید.

پایان پیام/87

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهرستان ساوه امام جمعه ساوه جشن های دهه کرامت کانون های فرهنگی گرامیداشت روز حضرت معصومه س حجت الاسلام هنری مساجد دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۵۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد

هادی محمود نژاد با اشاره به بهره‌برداری و رونمایی برخی از از پروژه‌ها در ایام دهه کرامت،گفت: مقرنس کاری در بالای سر رواق قرار دارد که توسط هنرمندان قمی مرمت، تذهیب و نقاشی شده که فاز اول آن در دهه کرامت رونمایی می‌شود.

معاون آستان حضرت معصومه (س) افزود: درب مزین به قلم‌کاری، طلاکاری، گره چوب، میناکاری و خطاطی با همکاری هنرمندان قم و اصفهان و نظارت مهندسان آستان قدس رضوی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برای تقدیم به حرم امام رضا علیه السلام ساخته شده است.

محمودنژاد با بیان اینکه دو تن از خیرین و خادمان حرم حضرت معصومه سلام الله علیها هزینه‌های این کار را به عهده داشتند، گفت: این درب در دهه کرامت رونمایی و برای نصب به حرم حضرت رضا علیه السلام ارسال می‌شود.

معاون اجرایی آستان حضرت معصومه (س) با اشاره به رونمایی پروژه کاشی کاری صحن جوادالائمه علیه السلام، بیان کرد: ضریحی برای محلی به عنوان رأس الحسین در کشور سوریه ساخته شده است که در این ایام رونمایی و ارسال می‌شود. هزینه‌های آن را یکی از خیرین و خادمین حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به عهده داشته است.

معاون اجرایی آستان حضرت معصومه (س) تصریح کرد: در ایام دهه کرامت از ساختمان چند منظوره موکب آستان حضرت معصومه سلام الله علیها رونمایی می‌شود. در این ساختمان امکانات مورد نیاز زائران اربعین مانند وضوخانه، دفاتر خدماتی، محل مراسمات و... در نظر گرفته شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهه کرامت اعلام شد
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد + جزئیات
  • همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان برگزار می‌شود
  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ کرامت است
  • بیرق دهه کرامت بر سر در خانه‌ها نصب شود
  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ی کرامت است
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) به‌مناسبت دهه کرامت