Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@02:55:14 GMT

کاهش دامنه جرم دغدغه دستگاه قضاست

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۵۸۳۲

کاهش دامنه جرم دغدغه دستگاه قضاست

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ظهر امروز بهرام عظیمی‌شفی دادستان نظامی نیرو‌های مسلح استان کردستان در نشست خبری در جمع رسانه‌های خبری استان در سنندج، آموزش مداوم نیرو‌های مسلح را در کاهش جرم تاثیرگذار دانست و افزود: آموزش کارکنان در افزایش آگاهی کارکنان و پرسنل نظامی تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: از آنجا که جرم می‌تواند منجر به فساد شود در راستای به حداقل رساندن دامنه جرم برنامه‌های آموزشی برای نظامیان برگزار می‌شود.

عظیمی‌شفی پیشگیری از تبعات فساد محکومین نظامی را ضروری برشمرد و گفت: سازمان قضایی علیرغم سیاست سازمان در راستای کاهش جرم می‌تواند متناسب با جایگاه خود و نوع جرم تعیین تکلیف کند.

دادستان نظامی نیرو‌های مسلح کردستان با اشاره به اینکه رسیدگی به جرم پرسنل نظامی و نیرو‌های مسلح پیچیدگی‌های خاصی دارد افزود: اجرای عدالت و برخورد خاص با نیروی نظامی از پیچیدگی‌های کار دستگاه قضاست.

او رسیدگی به یک نظامی مجرم اگر با دقت و ظرافت نباشد سبب می‌شود فرد نظامی از دامن نظام گسیخته شود و طعمه‌ای برای جایگاه سرویس‌های بیگانه باشد.

عظیمی شفی ادامه داد: در راستای اجرای احکام محکومین نظامی کمک‌های شایانی به متهمین می‌شود، حبس با خدمت در داخل یگان انجام می‌شود.

او با بیان اینکه قوه قضاییه بر اساس قانون و طبق اصل (۱۵۶) و (۱۷۴) به وظایف دستگاه قضا می‌پردازد اظهار کرد: طبق اولین اصل دستگاه قضا استقلال دستگاه قضا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دادستان نظامی نیرو‌های مسلح استان رسالت دستگاه قضا را پشتیبانی از حقوق افراد، اجتماع و اجرای عدالت در جامعه عنوان کرد و گفت: ملاک قانونمندی دستگاه قضا باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع:فارس

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضائیه نیروهای مسلح محکومین مالی نیرو های مسلح دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۵۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند

 رسانه‌های محلی به نقل از ولوریناس کاسیوناس وزیر دفاع لیتوانی روز یکشنبه گفت: ما صفحه جدیدی را در دفاع در سطح جامعه باز می‌کنیم.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،وزیر دفاع لیتوانی ادامه داد که مقامات می‌خواهند غیرنظامیانی را برای استفاده از سلاح گرم آموزش دهند تا در زمان جنگ بتوانند از آنها استفاده کنند.

دولت لیتوانی از پزشکان و نظامیان بازنشسته خواسته برای کمک به دولت وارد میدان شوند.

مقامات لیتوانی قبلاً گفته بودند که این کشور بیشتر این رویکرد جدید را از تجربه اوکراین در جنگ با روسیه که در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) آغاز شد، گرفته اند.

با توجه به درگیری‌های جاری در اوکراین، کاسیوناس و همتای لهستانی‌اش ولادیسلاو کوسینیاک-کامیز هر دو ماه گذشته متعهد شدند که به کی‌یف برای بازگرداندن شهروندان این کشور برای حضور در میدان جنگ کمک کنند.

ماه آوریل، لتونی کشور همسایه لیتوانی نیز اصلاحاتی را در قانون خدمات نظامی خود تصویب کرد که به خارجی‌ها اجازه می‌دهد در یگان‌های ویژه نیرو‌های مسلح این کشور در مواقع اضطراری خدمت کنند.

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های خدمات‌رسان آذربایجان‌غربی به حالت آماده‌باش درآمدند
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • یمن توطئه جاسوسی آمریکا و اسرائیل را خنثی کرد
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • مسکو: «اوچریتینو» به تصرف روسیه درآمد
  • فرانسه پیشتر سربازان خود را به اوکراین فرستاده است
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • آغاز ثبت ‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از امروز