Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل توزیع برق استان یزد با اشاره به ظرفیت استان یزد در حوزه انرژی خورشیدی گفت: ۳۰  مگاوات نیروگاه خورشیدی در یزد در حال احداث است. ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آرش نواب عصر امروز در دیدار مدیران صنعت آب و برق استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: از دهم خرداد بحث مدیریت مصرف برق در بخش‌های صنعتی و مردمی در حال برگزاری است و از ساعت 12 ظهر تا 5 عصر سعی شده صنایع بار مصرفی خود را کاهش دهند تا مجبور به اعمال خاموشی نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این مدت به غیر از دو تا سه روز که وضعیت قرمز داشتیم و نتوانستیم سقف پیک تعیین شده را رعایت کنیم، مابقی روزها وضعیت سبز داشتیم و خوشبختانه با همکاری صنایع توانستیم وضعیت پیک استان را چه در بحث شرکت توزیع و چه در بحث برق منطقه‌ای مدیریت کنیم.

مدیرعامل توزیع برق استان یزد از افزایش مصرف برق بیش از میانگین کشور خبر داد و گفت: با توجه به اینکه استان یزد یک استان صنعتی است، این افزایش توجیه‌پذیر است و در حال حاضر افزایش مصرف در یزد بیش از سایر نقاط کشور است.

نواب به تاکیدات آیت‌الله ناصری یزدی در ارتباط با ضرورت بهره‌گیری بیش از پیش از انرژی خورشیدی اشاره کرد و ادامه داد: در این حوزه در شرکت توزیع، بالغ بر 37 و هفت دهم مگاوات نیروگاه خورشیدی کوچک و بزرگ در نقاط مختلف استان داریم.

وی از بهره‌برداری هفت مگاوات از این نیروگاه‌ها تاکنون خبر داد و افزود: مابقی نیروگاه‌های خورشیدی توزیع برق در حال انجام است و در آینده به بهره‌برداری رسیده و وارد مدار مصرف می‌شود.

پیک مصرف برق در مرز 55 هزار مگاوات/ نزدیک شدن پیک شبانه به پیک روزانهیاسوج| اوج مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد؛ مجبور به خاموشی هستیمزنگ خطر مصرف برق در استان مرکزی به صدا در آمد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با بیان اینکه مجوز استان یزد در بحث توزیع 910 مگاوات است در حالی که امروز این پیک به 935 مگاوات و در روزهای گذشته تا 975 مگاوات رسیده و همکاران ما با کمک صنایع این اضافه پیک را کنترل می کنند تا خاموشی نداشته باشند.

نواب در ارتباط با وضعیت خاموشی به ازای هر مشترک در سال با اشاره به اینکه میانگین کشوری برای این منظور 880 دقیقه است گفت: در استان یزد وضعیت خاموشی به ازای هر مشترک 63 دقیقه است.

وی تصریح کرد: درصد تلفات شبکه‌های برق هم در استان یزد به خوبی مدیریت شده به صورتی میزان تلفات انرژی برق در کشور 9 و 9 دهم درصد و در استان یزد این آمار 6 درصد است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد افزود: لازم است که همه دست به دست هم بدهیم و با مدیریت مصرف برق، زمینه‌ای فراهم کنیم که تابستان را بدون مشکل و با کمترین میزان خاموشی سپری کنیم.

انتهای پیام/ش

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برق استان یزد مصرف برق شرکت توزیع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۶۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در مارس ۲۰۲۴

جهان تا پایان مارس ۲۰۲۴ شاهد رشد چشمگیر ظرفیت خورشیدی بود. در این میان بریتانیا با ظرفیت کل ۱۵.۸ گیگاوات در تمام تأسیسات خورشیدی خود سرآمد بود که این امر نشان‌دهنده افزایش ۵.۶ درصدی (۸۳۷ مگاوات) نسبت به مارس ۲۰۲۳ در این کشور است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ظرفیت کل خورشیدی جهان در سال جاری افزایش چشمگیری داشته است. یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه بریتانیا است که تنها در مارس سال جاری میزبان ۱۴ هزار و ۷۳۴ تأسیسات خورشیدی بود که ۶۳ مگاوات به ظرفیت کل خورشیدی آن افزود. این میزان بالاترین رقم برای سال جاری، اما کمتر از سطوح اولیه سال ۲۰۲۳ بود، با این وجود هنوز هم به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از میانگین‌های موجود بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ است.

در این سال‌ها میانگین تعداد نصب‌های ماهانه حدود سه‌هزار مورد بود، اما پس از کاهش شدید در آوریل ۲۰۲۰ به دلیل اقدامات قرنطینه کووید -۱۹، تأسیسات خورشیدی بریتانیا در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ دوباره به فاز عملیاتی بازگشت و از سطوح قبل از همه‌گیری فراتر رفت، بنابراین تعداد این تأسیسات در آن طی ۱۲ ماه گذشته به بیش از ۱۵ هزار مورد افزایش داشته است. ۴۹ درصد معادل هفت هزار و ۷۰۸ مگاوات از ظرفیت این تأسیسات خورشیدی از دسامبر ۲۰۲۳ توسط دو مزرعه خورشیدی عملیاتی تأمین می‌شود.

افزایش ظرفیت خورشیدی در بریتانیا

تأسیسات فتوولتائیک خورشیدی داخلی بریتانیا در حال حاضر ۳۰ درصد از کل ظرفیت خورشیدی کشور را تشکیل می‌دهد، اما این سهم در فاصله ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ در سطحی کمتر از ۲۵ درصد قرار داشت و به‌تازگی به دلیل افزایش تعداد این تأسیسات شاهد افزایش بوده است، به‌طوری‌که ۸۳ درصد از طرح‌های جدید در مارس ۲۰۲۴ برای نصب روی ساختمان‌های مسکونی از این نوع بود که بالغ بر ۴۷ مگاوات معادل ۷۵ درصد از ظرفیت جدید را تشکیل می‌دهد.

در سال ۲۰۲۳ در مجموع ۱۹۱ هزار و ۵۲۴ تأسیسات جدید به این کشور اضافه شد. بریتانیا وجود ظرفیت جدید، در میان کشورهایی با بیشترین استفاده از انرژی خورشیدی در رتبه پنجم بالاترین رکوردها قرار دارد که دلیل آن اندازه کوچک اکثر تأسیسات جدید است.

کد خبر 750756

دیگر خبرها

  • افتتاح ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در روستاهای استان سمنان
  • تابستان منهای خاموشی
  • نیروگاه تجمیعی خورشیدی در استان یزد احداث می‌شود
  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در بریتانیا
  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در مارس ۲۰۲۴
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در روستاهای سمنان افتتاح می‌شود
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است