Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سفیر پیشین ایران در جمهوری آذربایجان، تصویب قطعنامه شورای حکام بی‌اعتمادی ایران را نسبت به کشورهای اروپایی افزایش داد و تأیید کرد که این کشورها نه تنها تعهدات برجامی خود را انجام نمی‌دهند و ناتوان هستند بلکه با فضاسازی و فرافکنی اهداف پشت صحنه آمریکا را نیز تأمین می‌کنند. تاریخ انتشار: 20:01 - 04 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۱۷۶۳

محسن پاک‌آئین در گفت‌وگو با میزان، در واکنش به قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس انرژی اتمی آن را ضعیف دانست و بیان کرد: دو عضو دائمی شورای امنیت یعنی چین و روسیه به این قطعنامه رأی منفی دادند و از سویی دارای ۷ رأی ممتنع با یک کشور غایب بود به این معنا که ۸ کشور دیگر هم با این قطعنامه همراهی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه قطعنامه ضدایرانی شورای حکام نمونه قدرنشناسی آژانس از فعالیت‌های بسیار سازنده ایران در برنامه‌های هسته‌ای صلح‌آمیز است، گفت: همچنین این قطعنامه نشان تاثیرپذیری شدید شورای حکام از قدرت‌های زیاده‌خواه همچون انگلیس، فرانسه و آلمان (سه کشور اروپایی بانی قطعنامه) و آمریکاست.

وی افزود: تصویب قطعنامه شورای حکام بی‌اعتمادی ایران را نسبت به کشور‌های اروپایی افزایش داد و تایید کرد که این کشور‌ها نه تنها تعهدات برجامی خود را انجام نمی‌دهند و ناتوان هستند بلکه با فضاسازی و فرافکنی اهداف پشت صحنه آمریکا را نیز تأمین می‌کنند.

بیشتر بخوانید: مصباحی‌مقدم: خروج از NPT پاسخ مناسبی به قطعنامه ضدایرانی شورای حکام است

پاک‌آئین ضمن تاکید بر اینکه ملت ایران همواره مقابل زور و زیاده‌خواهی ایستاده است و از حق مسلم خود دفاع می‌کند در پایان گفت: درباره قطعنامه شورای حکام ایران موضع قاطع خود را در قبال قطعنامه اتخاذ خواهد کرد و به آژانس انرژی اتمی توصیه می‌کنیم استقلال خود را حفظ کند و تحت تاثیر القائات کشور‌هایی که در انجام تعهدات خود ناتوان بودند قرار نگیرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محسن پاک آیین شورای حکام آژانس انرژی اتمی شورای حکام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۶۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا / تاکید بر تحریم های بیشتر ایران

به گزارش صدای ایران از تسنیم،نمایندگان پارلمان اروپا امروز در قطعنامه‌ای جانبدارانه و بدون در نظر گرفتن حق مشروع و قانونی ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی، عملیات موشکی و پهپادی اخیر ایران به سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرده و خواستار تحریم‌های بیشتر علیه ایران شدند.

نمایندگان اروپا همچنین با اظهار نگرانی از تشدید اوضاع در منطقه بر حمایت کامل از امنیت رژیم اسرائیل تاکید کردند.

آن‌ها همچنین در این قطعنامه صرفا به اظهار تاسف در خصوص حمله به بخش کنسولی ایران در دمشق بسنده کردند!

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا / تاکید بر تحریم های بیشتر ایران
  • پارلمان اروپا قطعنامه ضد ایران صادر کرد
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است