Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@10:09:21 GMT

طرح مشاوره کیان (کارمندیار) در گیلان اجرایی شد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۶۸۳۹

طرح مشاوره کیان (کارمندیار) در گیلان اجرایی شد

این طرح روز چهارشنبه با همکاری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با انعقاد تفاهم نامه ای میان دو اداره بهزیستی و جمعیت هلال احمر استان گیلان اجرایی شد.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان در خصوص این طرح گفت : در طرح کارمند یار،  مشاورانی از بهزیستی به صورت انفرادی و گروهی به کارکنان مشاوره و آموزشهایی در خصوص مضرات مواد مخدر و سایر آسیب های اجتماعی ارائه می دهند وطرح بسیار مناسبی برای پیشگیری استفاده از مواد مخدر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین نحوی نژاد افزود: البته آسیب های اجتماعی فقط یک درمان و یک علت ندارد و هدف ما این است که از بروز آسیب های اجتماعی جلوگیری کنیم به خصوص در بحث مواد مخدر که بیشترین آسیب های اجتماعی را موجب می شود.

وی ادامه داد: اعتیاد به عنوان چهارمین بحران جهانی شناخته شده است و در کشور ما نیز یکی از مهمترین بحران ها محسوب می شود به طوری که حدود ۷۵ درصد از زندانیان به طور مستقیم و غیرمستقیم به مواد مخدر مربوط می شوند.

مدیرکل بهزیستی گیلان اضافه کرد: طرح کارمندیار(کیان) در خصوص پیشگیری از تمامی آسیب های اجتماعی به خصوص بحث مواد مخدر و اعتیاد است.

 وی با تاکید بر اینکه محیط کاری کارمندان باید به گونه ای باشد که افکار بد از آنان دور و محیطی آرام برایشان فراهم باشد، افزود :  این طرح می تواند در این خصوص کارگشا باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای پیاده کردن این طرح، هلال احمر انتخاب شده چون هر دو دستگاه هلال احمر و بهزیستی مخاطبان زیادی دارند و با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان می توانند در طرح کارمندیار(کیان)  با موفقیت عمل کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان نیز گفت : جمعیت هلال احمر سعی دارد در کنار سایر دستگاه های مسئول، نقش خود را در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی ایفا کند.

سیاوش غلامی افزود: این طرح آغاز شده تا کارمندانی که دچار مشکل و آسیبی هستند، با کمک مشاوره و پزشک آنها را مرتفع کنیم.

وی بیان کرد: یکی از اهداف مهم این طرح ارتقای سلامت روانی کارکنان اداری جهت پیشگیری از اعتیاد است و ضمن آنکه می تواند در نهایت در حوزه جوانان و خانواده ها در جهت کاهش آسیب های اجتماعی نیز موثر باشد و ما نیز تمام سعی و تلاش خود را میکنیم با اجرای دقیق این طرح، محیط های اداری را از آسیبهای اجتماعی دور نگه داریم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان نیز در این جلسه گفت : اعتیاد یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی جامعه است و سعی ما بر آن است با اجرای طرح های کارگشا، میزان آسیب ها را کاهش دهیم.

علی باقری افزود: اعتیاد و مصرف مواد مخدر مشکلات و آسیب های اجتماعی زیادی را در جامعه به وجود می آورد که طلاق، همسرآزاری، کودک آزادی، جرایم مالی و غیره از نمونه های بارز آن است و این در حالی است که حدود ۴۵ درصد از زندانیان به طور مستقیم و ۲۵ درصد به طور غیرمستقیم مربوط به مواد مخدر و اعتیاد هستند.

برچسب‌ها رشت مواد مخدر مشارکت اجتماعی گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت مواد مخدر مشارکت اجتماعی گیلان رشت مواد مخدر مشارکت اجتماعی گیلان آسیب های اجتماعی آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۶۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 یک کیلوگرم مواد مخدر که به شکل ماهرانه‌ای در زیر شاسی یک کامیون خروجی جاسازی شده بود، با هوشیاری مأموران گمرک بازرگان کشف شد. تصاویر جاساز خاص این کامیون را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون
  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • علمای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارند
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود