Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهمندپور عصر امروز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و فعالان رسانه‌ای در زمینه مدیریت بیماری کرونا، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان دزفول از نظر شیوع کرونا در وضعیت «قرمز» به سر می‌برد لازم است یک بسیج رسانه‌ای برای مقابله با کرونا در شهرستان دزفول راه‌اندازی شود تا اصحاب رسانه دوشادوش سایر جریان‌ها در مسیر مدیریت شرایط گام بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فضای شیشه‌ای مجازی می‌تواند در همه ابعاد شگفتی‌ساز باشد، افزود: قرمز بودن وضعیت شهرستان بیشترین ضربه را به مردم جامعه وارد کرده است. در شرایط کنونی هر فردی در حوزه مدیریت این بحران رسالتی به عهده دارد، عده‌ای در جایگاه پزشک و پرستار و عده‌ای نیز در جایگاه رسانه رسالتی به عهده دارند که کمتر از رسالت پرستاران نیست.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه رسالت اصحاب رسانه این شهرستان در شرایط فعلی همراهی با کادر درمان است، گفت: اکنون فضای انتقاد نیست اگر قلم به اشتباه چرخیده شود بالاترین ضربه را جامعه می بیند و اگر قلم درست چرخانده شود می‌تواند باعث کاهش تشنج و تزریق امید در جامعه باشد.

فرهمند پور با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید با ایده‌های نو در مسیر افزایش آگاهی مردم در زمینه مقابله با کرونا، ارائه هشدارهای کرونایی، فرهنگ‌سازی در زمینه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و آموزش چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی حرکت کنند، تصریح کرد: باید از فرصت رسانه و فضای مجازی استفاده بهینه کنیم و شرایط را به سمتی پیش ببریم که سطح آگاهی مردم از شرایط به جایی برسد که به صورت خودجوش از برگزاری مجالس و ایجاد تجمع خودداری کنند و لزوم رعایت پروتکل‌ها از سوی افراد جامعه به یکدیگر توصیه شود.

وی به بازدید از بیمارستان گنجویان در شب اول انتصاب خود به عنوان فرماندار دزفول اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی دزفول همواره یکی از علل اصلی افزایش آمار را افزایش نمونه‌گیری و بیماریابی از افراد عنوان می‌کند و این سوال در ذهن مردم و اصحاب رسانه پیش می‌آید که مگر استان‌های دیگر در کشور این اقدام را انجام نمی‌دهند که پاسخ خیر است چرا که بر اساس شواهد بسیاری از استان‌های سفید پروسه بیماریابی را انجام نمی‌دهند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه رسانه‌ها نباید اجازه دهند اخبار نادرست در جامعه بسط یابد، افزود: در کنار اخبار تلخی که در شهرستان وجود دارد رسانه‌ها باید با تیزبینی و درایت بین واقعیات و مستندات جست‌وجو کنند و به دنبال نشر و انعکاس اخبار و اتفاقات مثبت نیز باشند.

فرهمند پور با بیان اینکه اکنون وقت انتقاد و تخریب نیست، عنوان کرد: باید دست‌به‌دست هم دهیم و برای تزریق امید به مردم و جامعه اتفاقات شگفتی‌ساز را بسازیم و امید را از دل ناامیدی دربیاوریم اگر این‌گونه عمل کردیم موفق هستیم لذا رسانه‌ها و ما مسئولان شهرستان باید در راستای تسکین دردهای مردم هر کاری را که از دست و ذهنمان بر می‌آید انجام دهیم.

وی اضافه کرد: انتقاد از بی‌تدبیری و کم‌کاری حق طبیعی رسانه‌ها است اما زمانی این انتقاد ارزشمند است که واقعیت‌های مثبت نیز از سوی رسانه‌ها دیده و منعکس شوند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول همچنین با اشاره به بازدید روز گذشته از بیمارستان تأمین اجتماعی شهرستان، بیان کرد: رفع زیرساخت برق بیمارستان در حال پیگیری است ضمن اینکه مشکل فاضلاب بیمارستان نیز پس از گفت‌وگو با مدیرعامل آبفای استان برطرف شد.

فرهمندپور از تحویل یک دستگاه پلاسما فرز برای انجام پلاسما درمانی ظرف دو روز آینده به دانشگاه علوم پزشکی دزفول خبر داد و افزود: در پلاسمای خون بهبودیافتگان، سپر دفاعی در برابر ویروس کرونا وجود دارد که با تزریق این پلاسما به بیماران مبتلا به کرونا، ایمنی آن‌ها تقویت می‌شود. این پلاسما تنها در بدن بهبودیافتگان کرونا وجود دارد لذا اکنون که این دستگاه ظرف دو روز دیگر در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد و لازم است رسانه‌ها در این زمینه فرهنگ‌سازی کنند و بیماران بهبود یافته را تشویق به اهدای پلاسمای خود کنند.

به گزارش مهر، در این نشست اصحاب رسانه، پیشنهادات و راهکارهای خود را در خصوص بهبود شرایط و کنترل و مدیریت بیماری کرونا در شهرستان ارائه دادند.

شهرستان دزفول پس از اهواز دارای بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در استان خوزستان است و در وضعیت قرمز به سر می‌برد.

کد خبر 4957861

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری دزفول اصحاب رسانه ویروس کرونا ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا ایلام مواد مخدر استانداری سمنان سازمان تبلیغات اسلامی بیرجند آتش سوزی خطبه های نماز جمعه اصحاب رسانه رسانه ها رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۶۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز

به گزارش خبرنگار مهر، عصر دوشنبه جلسه همفکری مسوولان فرهنگی و هنری البرز به میزبانی حوزه هنری این استان با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج، رئیس حوزه هنری البرز، معاون فرهنگی و هنری سپاه استان و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج برگزار شد.

این جلسه با هدف بحث، تبادل نظر و هماهنگی برای انجام اقدامات و برنامه های فرهنگی و هنری در استان البرز برگزار و در خصوص برپایی ششمین کنگره شعر امام حسن مجتبی (ع) تحت عنوان حدیث حسن نیز مباحثی مطرح و مقرر شد این اقدام فرهنگی در قالب یک لایحه به شورای اسلامی شهر کرج ارسال و ردیف بودجه برای آن در نظر گرفته شود.

محمد مهرابی، رییس حوزه هنری استان البرز در این جلسه با تاکید بر ضرورت حمایت از گروه های فرهنگی و هنری استان گفت: باید با حمایت از هنرمندان بستر رشد روزافزون آنها را فراهم کنیم تا انگیزه این قشر برای فعالیت در این استان و کمک به ترویج فرهنگ و هنر انقلابی افزایش یابد زیرا با کمک هنرمندان می توانیم در راستای ارتقای سطح فرهنگی جامعه گام برداریم.

حجت الاسلام علیرضا سعیدی، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج نیز هنرمندان را بازوان ترویج فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خواند و بیان کرد: همانگونه که در شهر و استان سایت اداری وجود دارد، لزوم ساخت یک سایت فرهنگی و هنری نیز به منظور ایجاد یک مجموعه منسجم جهت ساماندهی انجمن ها و فعالیت های هنری احساس می شود.

کد خبر 6092522

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • افتتاح دفتر کانون بسیج رسانه در شهرستان آران و بیدگل
  • لزوم عزم همگانی برای پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا
  • بسیج تمامی امکانات برای جلوگیری ازخسارت احتمالی بارندگی درخوزستان
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • رودخانه دز، پنهان زیر پوست فاضلاب‌های شهری
  • لزوم شناسایی، جذب و رشد نخبگان در استان قم
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز