Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به پیگیری‌های انجام شده از استانداری قم برای بررسی امکان انتقال مقبره بانوی شاعره کشورمان به زادگاهش، گفت: بارها این موضوع را پی گیر بوده ایم و این مهم را از استاندار قم نیز پی گیری خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا؛ سعید نیکوخصلت روز چهارشنبه در آیین افتتاح طرح‌های عمرانی فرهنگی شهرداری منطقه یک از جمله پیاده راه کوچه پروین اعتصامی، اظهار کرد: شورای شهر در طول سال اول شورا پیگیر بررسی انتقال آرامگاه پروین اعتصامی به تبریز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم هویت واقعی پروین اعتصامی را به مردم معرفی کنیم، می‌توانیم تبریز را به مرکز برگزاری همایش‌ها و فستیوال‌های مرتبط با بانوان در سطح ملی و بین المللی تبدیل کنیم، افزود: جایگاه ادبی پروین اعتصامی بسیار بیشتر از آن چیزی است که ما می‌شناسیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز توانمندی‌های شهرها را در حوزه فرهنگ، افزایش پیاده راه‌ها و فضای سبز می‌سنجند،‌ گفت: شهرهای خلاق پیاده راه‌ها را افزایش داده، از هویت و فرهنگ خود مراقبت می‌کنند و بزرگترین‌ جشنواره ها را برای نمایش فرهنگ خود به جهانیان برگزار می‌کنند.

دبیر شورای شهر تبریز اضافه کرد: باید سعی کنیم قدر داشته‌های فرهنگی خود را بدانیم تا در آینده از آنها به نحو احسن استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه اندکی از خاک مقبره دو کمال تبریز را به کشور تاجیکستان برده و به محلی توریستی و زیارت گاه تبدیل کرده‌اند، گفت: ما نیز باید قدردان داشته‌های فرهنگی خود باشیم، چون که این دارایی‌های فرهنگی آینده ما را رقم خواهد زد.

نیکوخصلت با بیان اینکه پروین در آن زمان با وجود خفگان این چنین شگفت آفرینی کرده و مفاهیم عمیقی را در اوج زیبایی سروده است، ادامه داد: واجب است تا مقام فرهنگی این بانوی شاعره را به جهانیان بشناسانیم.

وی با بیان اینکه تبریز شهری است که متعلق به ۱۰۰ سال آینده است، افزود: اگر بتوانیم شمس، شهریار، مقبره العرفا، هنر، تاریخ و میراث فرهنگی تبریز را به دنیا بشناسانیم، این شهر در گردشگری و ثروت آفرینی نقش بزرگی را ایفا خواهد کرد.

لینک کوتاه: asriran.com/00358q

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پروین اعتصامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۶۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) رئیسی در آرامگاه اقبال لاهوری

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان
  • استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است
  • دور دوم انتخابات مجلس در تبریز الکترونیکی برگزار می‌شود
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • «صنعت شهر» در کرمانشاه احداث می‌شود
  • انتقال آب از سد تالوار به بهار و کبودراهنگ ۱۰۰۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد
  • نظام مسائل نواحی شهری قزوین با حضور مدیران مناطق پیگیری می‌شود
  • (ویدیو) رئیسی در آرامگاه اقبال لاهوری
  • برگزاری مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای در تبریز
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره‌های فرهنگی تبریز